Gå til innhold

Hvordan bruke hårbånd til bunad?


Trine0912

Anbefalte innlegg

Hei dere!
Jeg har vest-agder bunad, og i fjor vinter kjøpte jeg meg et hårbånd som ser slik ut:

http://www.bunadrosen.no/bilder/tilbehor_herre/Bilde3.JPG.

Men problemet er at jeg ikke aner hvordan jeg skal bruke det på 17 mai, kan jo bruke det på en veldig original måte som et vanelig hårbånd, men tenkte kanskje noe annet?

Noen som har noe tips, har halvlangt hår og har 2 bånd på ca 0.5 meter hver..

Hjelp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et flettebånd som jeg bruker som en "hårbøyle". Tar først på hårbøylen slik at det blir stramt, tar deretter på båndet, og så tar jeg forsiktig av hårbøylen som da ligger under flettebåndet. Det er en måte å gjøre det på ihvertfall.

Lykke til :blomst:



Anonymous poster hash: 39d07...d3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et flettebånd som jeg bruker som en "hårbøyle". Tar først på hårbøylen slik at det blir stramt, tar deretter på båndet, og så tar jeg forsiktig av hårbøylen som da ligger under flettebåndet. Det er en måte å gjøre det på ihvertfall.

Lykke til :blomst:

Anonymous poster hash: 39d07...d3f

Hmm, okei! Tusen takk for hjelpen :) det blir ikke sånn rart med skille du har i håret? håret vil ikke legge seg i skille liksom, etter det stramme ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, okei! Tusen takk for hjelpen :) det blir ikke sånn rart med skille du har i håret? håret vil ikke legge seg i skille liksom, etter det stramme ?

For meg så blir det som å bruke en vanlig hårbøyle, men skjønner at det ikke er likt for alle. Jeg kunne feks aldri ha lagt båndet bare rett oppå håret slik mange andre kan, skjønner ikke hvordan de får det til å se pent ut....

Det er ikke pent hele dagen heller altså, det blir jo slakket ut etterhvert, men da fikser jeg det eller tar det av.

Anonymous poster hash: 39d07...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det blir kanskje litt sent å svare nå, men bedre sent enn aldri.

Den korrekte måten å bruke dette båndet på er sånn som dette.

Vest_AGder_stripe_vase_kvad_large.jpg

Det blå hodeplagget (rult) symboliserer at hun er ugift.



Anonymous poster hash: b1535...a42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne bloggeren forteller detaljert hvordan båndet skal brukes. Til din bunad legges nok håret litt lenger bak, slik at det i tillegg blir plass til valken, som hodeplagget kalles.

Her er et bilde tatt i profil.

VAgderStripestakk_rult_kvadrat_large.jpg



Anonymous poster hash: b1535...a42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...