Gå til innhold

Herpes 1 og utbrudd i underlivet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en del år tilbake fikk jeg et herpesutbrudd i underlivet. Legen tok prøver av sårene og jeg fikk bekreftet type 1. Noe som stemmer med partner som har type 1 (munnsår). Selv har jeg aldri hatt munnsår eller forkjølelsessår, men jeg var veldig syk da jeg fikk herpesutbruddet nedentil og legen mente at herpes ofte slår ut når immunforsvaret er nede.

Siden dette er lenge siden nå, så husker jeg ikke om han sa at dette kan skje igjen. Kan jeg få nye utbrudd nedentil med Herpes type 1? Eller skjer det kun én gang...? Vil helst ikke gjennomgå det en gang til...

Anonymous poster hash: a05d3...bbd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herpes 1 er mindre aggressivt enn herpes 2, og gir sjeldnere utbrutådd. Noen fpr ingen utbruudd, noen får ett. De som får flere, opplever ofte at det flrste er det verste, og at de andre utbruddene er veldig små. Om du ikke har hatt flere utbrudd, er det nok ikke noe å bekymre seg for. Det vil i alle fall ikke bli så ille som det første. Men det kan være lurt å informere partner om at du har hatt det, for det kan smitte likevel. Man kan også ha en salve ((husker ikke hva den heter, er det Antix?) liggende, og smøre ked en gang man merker noe.

Anonymous poster hash: 49857...314

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...