Gå til innhold

Fint sengetøy til dobbeltdyne?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt meg dobbeltdyne, men begynner nesten å angre på at jeg valgte å kjøpe en norsk standardstørrelse (200x220). Det finnes flust av sengetøy som passer svenske mål (Ellos, IKEA, La Redoute), men der er målene for dumme for meg (de har for eksempel 200x200). Sitter og irriterer meg over dette. Utvalget på Kid, Princess og Hansen & Dysvik er DÅRLIG. Finner ingenting fint. Har forsøkt å google, men det er ikke så mye å velge mellom virker det som. Jeg ber liksom ikke om mer enn at de har litt å tilby.

Noen som har tips?

Anonymous poster hash: e524b...3a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

200x200 er kort, så det ville jeg vært glad jeg ikke valgte om jeg var deg. Forøvrig synes jeg de vanlige kjedene du nevner har helt greit utvalg jeg da, så har egentlig ikke så mye å bidra med av forslag.

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe på ebay! Er mange fine der, så det er jo mye å kikke i.

AnonymBruker
Skrevet

Tull! De har sengetøy 200x220 på Kid nå, tilbud faktisk. Se deg litt rundt, så finner du.

Har samme dobbeldyne og aldri slitet med å finne sengetøy.

Anonymous poster hash: a4a10...908

Skrevet

Sjekk ellos.no

Skrevet

Jeg har den størrelsen også, og har de mest magisk deilige sengetøyene fra Kid. De koster vanligvis ganske mye, men Kid har ofte 50% på alt av sengetøy, og da er det ikke så gale.

Jeg har det i hvitt, svart og mørkelilla.

http://www.kid.no/Product/Item.aspx?itemid=727422037

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har følt på det samme som deg, med mine 220 enkeltdyner. Men vet du? Europris har faktisk endel i både standardstr og lange.. og dobbel.. og lang dobbel! Jeg har også funnet mye mer "norske" størrelser hos Sparkjøps nettsider enn Ellos/Ikea osv som har svenske. Det negative her er at det ikke er så lett å søke på størrelse i nettbutikken deres.

Jeg har også hatt mye hell med lange-norskestørrelser på Jysk. De har 19 sett i 200x220 i nettbutikken ser jeg: http://jysk.no/soverom/sengesett#f_2=200x220

Men både Kid og Princess har også i norske str og i "lange" norske str. Der føler jeg iblant lange størrelser får skikkelig straffeskatt og alle sengesettene jeg liker er rådyre. :fnise:

Anonymous poster hash: 30643...99c
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Vel, ikke tull og tøys, men jeg er klar over at jeg er kresen. ;) Fant to fra Høie som ser ganske fine ut (men æsj, de er dyre!). Sjekker ut tipsene videre. Så også at det var flust på ebay, alle fra Tyskland, men synes de var veldig "jalla".

AnonymBruker
Skrevet

Ta en titt på designstjerner.no

Kanskje faller noe i smak.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! Sjekket ut siden, men de hadde nesten utelukkende sengetøy i 200x200 og ikke 200x220 som jeg har.

AnonymBruker
Skrevet

Det er noen nydeligie fra Rikki Tikki (Susanne Schjerning) som er 200x220, jeg vet at "boxes", "deer in the woods" og "dragonfly" finnes i dobbeldynei alle fall :)

Anonymous poster hash: a20fb...260
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det har ikke vært dårlig utvalg av 2000x220 siden tidlig på 90-tallet.

Høie og Turiform leverer. I sateng, i damask og i 'normal' bomullskvalitet.

Det er alvorlig mye mer problematisk å finne til 200x200.... utenom på Ikea.

200x200 er en gammel standard som industrien nå har gått bort fra. Jeg vet, fordi jeg startet med 200x200, men det ble knøtt umulig å finne sengetøy.

AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke vært dårlig utvalg av 2000x220 siden tidlig på 90-tallet.

Høie og Turiform leverer. I sateng, i damask og i 'normal' bomullskvalitet.

Det er alvorlig mye mer problematisk å finne til 200x200.... utenom på Ikea.

200x200 er en gammel standard som industrien nå har gått bort fra. Jeg vet, fordi jeg startet med 200x200, men det ble knøtt umulig å finne sengetøy.

Unnskyld at jeg spør men hvis man har 200x220 dyne som er i dun, kan man ikke bruke 200x200 sengetøy å da?

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld at jeg spør men hvis man har 200x220 dyne som er i dun, kan man ikke bruke 200x200 sengetøy å da?

Da passer jo ikke dynen i trekket?

Anonymous poster hash: 9d039...d20

AnonymBruker
Skrevet

Da passer jo ikke dynen i trekket? Anonymous poster hash: 9d039...d20

Jeg vet den er 20cm for kort men når man har dundyne kan det kanskje gå?

Gjest Snuttepi
Skrevet

Jeg har dobbeldyne, og noen av trekkene fra IKEA passer som bare det. Kjøpte de uten at jeg var klar over forskjellen i størrelse. Det ene IKEAtrekket mitt er faktisk for stort. Dyna er 200x220.

Ellers handler jeg på sparkjøp, jotex, kid og høie. Det er mye stygt, men også et og annet nydelig sett innimellom. Hvis alle disse butikkene er for jalla for deg er du nok for kresen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...