Gå til innhold

Morsomme kommentarer i pasienjournaler


Tvist

Anbefalte innlegg

Jeg synes de andre utsagnene var kjempemorsomme, men denne er da vel ikke spesielt morsom, heller? Var det det at det var en gravemaskin han fikk over seg som var morsomt (eller er det noe underliggende som jeg ikke fikk med meg her)? :klø:

Anonymous poster hash: 5633b...279

Poenget er nok at de fleste ville blitt most flate av å få en gravemaskin over seg, og ville priset seg lykkelige om de kunne komme unna med øresus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett disse før et annet sted, men det er et skikkelig gullkorn som mangler:

  • Jeg titter på pasienten i mikroskop, men blir ikke klokere av det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen flere, ser at det er noen av de samme som kommer opp igjen, men det er ihvertfall noen nye:

  • Pasienten arbeidet på et tak, han mistet taket og falt.
  • Pasienten var i ferd med å løpe etter Briskebytrikken, da hun plutselig falt på kne foran domkirken.
  • Det er sannsynlig at pasienten ikke kan bære ølkasser med fingeren så han sykemeldes i 2 uker.
  • Pasienten har tidligere vært aktiv, men har nå gått over til rollen som husmor.
  • Pasienten er oppegående og sengeliggende.
  • Pasienten er potetskreller og bruker sin finger til dette.
  • Etter at pasienten har sluttet å røyke har hans lukt kommet tilbake.
  • Pasientens største problem er impotens, så han søkes til Jeløy Kurbad for opptrening.
  • Det fantes ikke spor av kandidaten i pasientens vagina.
  • Pasienten har en protese i overkjeven og en hjemme.
  • Pasienten bruker narkotiske stoffer og deltar ofte på homeparty.
  • Gutten har vært frisk siden fødselen, bra apetitt, nå oppe i 4300 kg. i vekt.
  • Pasienten gikk tur i skogen da han traff en elg som også var ute på tur i skogen.
  • Pasienten innlegges med kjevefraktur. Pasienten opplyser at han ble slått ned i byen fordi han var “stor i kjeften”. Han er etter dette muligens blitt enda større.
  • Fikk beskjed om at hjertet var bra, men at hun skulle komme tilbake dersom hun ble bevisstløs.
  • Iblandt har pasienten det bra, iblandt verre. Iblandt har hun det ikke bra i det hele tatt.
  • Pasienten er full av tårer og gråter kontinuerlig. Det virker som hun også er deprimert.
  • Hun har ikke tykktarmskatarr, men har brukt mascara.
  • Pasienten snakker ikke norsk, forøvrig frisk.
  • Pasienten har i tillegg diabetes, men er i utmerket stand og ualminnelig vakker.
  • Pasienten har ingen tidligere opplevelser med selvmord.
  • I dag til lunsj får pasienten akutt diarè.
  • Pasienten døde i Juni i 1990 og dette har gjort ham plutselig vondt.
  • Undersøkelser av genitalia viser at han har sirkusstørrelse.
  • Pasienten er en 65-år gammel kvinne som ramlet på gaten. Tilfellet ble komplisert av at en lastebil deretter kjørte over henne.
  • Pasienten hører meget dårlig. Faktum er at han ikke har noen hørsel i det hele tatt på venstre øye.
  • Pasienten skal avholde seg fra alle former for seksuell omgang, til jeg kan ta imot henne
  • Pasienten søker hjelp etter å ha slått til venstre stortå som nesten har løsnet. Personalet får dog ikke dra den av da det gjør vondt.
  • Har hodepine i hodet.
  • Pasienten har mandolinstor prostata.
  • Dette var de pasienter som ble liggende på mitt skrivebord.
  • Pasienten var gravid i 19. måned.
  • Pasienten synes at høyre stortå henger ned noe sammenlignet med de andre fingrene.
  • ...blør i blant fra venstre nese.
  • Avføringen har samme farge som dørene i 3. etasje.
  • Hun beskriver hodepinen som spennende.
  • Aktuelle medisiner: Vet ikke hva de heter.
  • Urin dyrket på distriktslegen viser vekst av coli.
  • Venstre kne svulmet opp og søkte lege.
  • Jeg titter på pasienten i microskop, men blir ikke klokere av det.
  • ...har vært på fjelltur. Nedkom med helikopter i går.
  • Liten tumor på venstre side av høyre skalle.
  • Pasienten røyker en sigarett i uken. Oppfordrer til å innskrenke røykingen.
  • ...kan ikke få haken på golvet...
  • Pasienten er betydelig bedre etter at han dro herfra.
  • ...har begynt å få små te-skjeer i avføringen opp til 15-20 ggr.daglig.
  • Lastebilsjåfør med god kondisjon som ellers reiser en mil uten å bli andpusten.
  • Lymfekjertelen sendes samme dag som pasienten med taxi til Oslo.
  • Skal trene i basseng om hun våger seg ned i bassenget. Tas opp på nytt om en uke.
  • ....behøver to levende personers støtte...
  • Går som tidligere en del på sine ben.
  • Pasienten er gift og har 5 froske barn.
  • Har tre barn, tre jenter og en gutt.
  • Pasienten er no. 5 av 2 søsken.
  • Pasienten er en 79 år gammel enke som ikke lenger bor sammen med ektemannen.
  • Enke siden 1980 da pasienten døde i hjerteinfark.
  • Hatt vondt i natt i øret som har forsvunnet.
  • Ble skutt i hjemmet av maken som er militær.
  • En hel del plager med føttene. Kan ikke synge grunnet halsen.
  • Femårig pike med ørebetennelse to ganger i året så lenge man kan huske.
  • Foten er lokalisert som tidligere rundt omkring foten og over hælen.
  • Gift med en syv uker gammel sønn.
  • Går nå med krum rygg og hodet ned i bakken.
  • Har blitt bitt av en hund i venstre ben, men hunden har ikke orket å tygge seg gjennom huden som er intakt.
  • Har det alldeles utmerket, har oppsøkt leger flere ganger for det.
  • Har falt to ganger uten å slå seg spesielt mye på toalettet.
  • Har fått sjampinjonger mellom tærne.
  • Helt siden fødselen har gutten av og til klaget over trøtthet i høyre fot.
  • Konsultasjon på grunn av allergiske plager. Samtale via magen som tolker.
  • Pasienten har tidligere hatt ører, men disse har nå falt av.
  • Pasienten har vært utplassert på kennel i Hokksund med støtte fra sosialkontoret.
  • Anbefales å få ny time hvis plagene kommer igjen, og ringer da en måned i forveien.
  • Det bør tillegges at noen vesentlige temperaturforandring ikke kan kjennes mellom beina.
  • Mat får han av sønnen som ligger i fryseren.
  • Utbrudd av utslet kretset rundt pasienten.
  • Pasient med ansiktseksem. Hudproblemer i forbindelse med bruk av underbukser.
  • Hun har ingen forfrysninger, men hennes mann oppgir at hun var svært het i sengen i natt.
  • På resept: Pasienten brukes slik legen har bestemt
  • Pasienten har ikke vært gift, forlovet eller på annen måte straffet fra før.
  • Føler seg bedre om han holder hodet bak nakken.
  • Far og mor døde når hun var 12 år. De har ingen kontakt med henne.
  • Kommer nå inn grunnet smerter i gipsen.
  • Pasienten får allergisk reaksjon av kontrastmiddel, jordbær, reker og flere av barna.
  • Frakturene ligger med hverandre
Og så noen danske
  • Patienten har brystsmerter, hvis hun ligger på venstre side i mere end et år.
  • Patienten siger, at der er en brændende smerte i penis, der går helt ned til fødderne.
  • På den anden dag var knæet bedre, og på den tredje dag var det fuldstændig forsvundet.
  • Patienten har lidt af depessioner, lige siden hun begyndte at konsultere mig i 1989.
  • Patienten afslog, at lade sig obducere.
  • Patienten har efterladt sine hvide blodlegmer på et andet hospital.
  • Patientens tilstand har været bemærkelsesværdig stabil, og hun har kun taget 20 kg. på, i løbet af de sidste tre dage.
  • Hun faldt på isen, og tilsyneladende gik hendes ben i hver sin retning i begyndelsen af December.
  • Patienten oplevede et alvorligt tilfælde af åndenød, hjemme mens hun havde sex, der gradvist forsvandt på skadestuen.
  • Patientens storebror er ikke med i dag. Han sejler, men har en normal penis.
  • Svangerskab: Moderen kan ikke huske noget normalt.
  • Blødning i 12 dage, i 14. graviditetsmåned.
  • Patienten har kun sjældent fantomsmerter, men ømhed i sengen, når dynen rører ved stumpen.
  • Jeg har kendt patienten i halvandet år, og hun er sådan set et stort menneske.
  • Patienten klatter i bukserne. Faderen er konditor i Odense.
  • Moderen er kendt som skøge i byen. Hun har siden efteråret gået på teknisk forberedelseskursus.


Anonymous poster hash: c3569...7bd
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert:

Tusen takk for en god latter, Ts. :hoho:

Fantastisk!

Og jeg som er på vei ut døren. Nå må jeg fikse på mascaraen som forsvant med lattertårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Det er ikke det samme, men på telefonen med legevakten fikk jeg beskjed "Ring tilbake om du mister bevistheten" :ler: Jeg hadde fra før av fortalt at jeg var alene. Jeg var så stressa at jeg i øyeblikket ikke helt tenkte over hva hun sa og sa at jeg skulle gjøre det.... :ler:

Det var nesten det samme som jeg fikk når jeg var innlagt på sykehus for et par år siden.Hadde ekstremt lavt bt,og når jeg skulle ned å røyke(selvom jeg ikke burde ha fått gå alene) fikk jeg beskjed om å ta med telefonen min i tilfelle jeg skulle besvime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah.

I min journal står det noe sånt som "Pas. har god appetitt, har med seg brødskive som hun kaster på gulvet". Fra jeg var 2 år ellernoe.



Anonymous poster hash: 938fa...3d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe dette minnet meg på noe; da jeg skulle få datteren min var jeg innlagt med prematur vannavgang i forkant og en gjeng legestudenter skulle være med og kartlegge min situasjon som kasus. De intervjuet meg to og to og skulle legge dette frem for en veileder og medstudenter etterpå, foran meg. Jeg forklarte at jeg hadde en rift i fosterhinna, antakelig foran, oppe på magen, siden vannet bare sivet ut om jeg bøyde meg fremover. Da denne gutten skulle fortelle de andre etterpå hva han hadde funnet ut om meg, sa han"Dette er NN, og hun er innlagt med høy vannSTAND"!!! Haha, veilderen deres knakk sammen i latter og sa "ohh, the tide is coming in!" og jeg klarte heller ikke holde meg. Han mente selvsagt høy vannavgang.. ;)



Anonymous poster hash: dc52d...c77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...