Gjest tusjen Skrevet 16. juni 2004 #41 Skrevet 16. juni 2004 I mitt bryllup var alle pyntet, men det var en som hadde pyntet seg mer enn bruden.. :-? .. Hun hadde den ballkjolen, helt lys.. manglet bare slør.. Jeg ble kjempeskuffet, det var jo liksom min dag... Jeg tror ikke jeg hadde reagert på en enkel hvit kjole.. tusjen
Smiley Skrevet 16. juni 2004 #42 Skrevet 16. juni 2004 Det har seg slik at man IKKE skal ha hvit kjole på seg i et bryllup!!! Det er respektløst ovenfor bruden. Jeg var i et bryllup der søsteren til bruden ankom i en hvit kjole, veldig enkel, men HVIT. Bruden var en tur på toalettet, og søsteren passet buketten. Hovmesteren ved hotellet der festen ble arrangert, kom bort til søsteren og gratulerte. Vi lo veldig alle sammen, men det er jo litt trist. Søsteren tok en taxi hjem, og kom tilbake iført en lys grønn kjole. Det som er litt vanskelig, er at nå for tiden forandrer tradisjonene seg, og man gifter seg i akkurat det man selv ønsker, alt fra hvitt til svart og rødt, så det kan være litt vanskelig å vite. Mitt råd er . IKKE HVITT......
Grooo Skrevet 16. juni 2004 #43 Skrevet 16. juni 2004 ang sort' date=' jeg vet at sort tidligere ble brukt som bryllupskjole, men idag så brukes sort oftere i begravelser. I begravelser kler man seg også pent, og for meg så ville det vært SÅÅÅ feil å kle seg til bryllupp i noe jeg kunne troppet opp i begravelse i helga etter![/quote'] De jeg har sett som har brukt svarte kjoler i bryllup har hatt en helt annen type kjole enn hva de ville gått med i ett bryllup... Eks. bare skuldre og litt utringning, slike kjoler tar man gjerne ikke på i en begravelse. Så det kommer jo litt ann på kjolens form og fasong også da.
:-) anna Skrevet 16. juni 2004 Forfatter #44 Skrevet 16. juni 2004 Også synes jeg faktisk det har litt med å gjøre om det er sommerbryllup eller ikke. Hadde kanskje ikke reagert så mye i et vinterbryllup. Det er mer vanlig med mørke farger til selskap i i dne mørke årstiden.
Gjest MrsL Skrevet 16. juni 2004 #45 Skrevet 16. juni 2004 Jo men en fin svart kjole i feks. senoritastil, med noe tilbehør med farger på (feks. en rød rose i halsen eller et sjal) synes jeg går utmerket til sommerbryllup.
*Monica* Skrevet 17. juni 2004 #47 Skrevet 17. juni 2004 hmmm... visste ikke at det var så utrolig vikitg hva gjestene har på seg i et bryllup. Greit nok at man skal holde seg unna hvit kjole, den er grei. Men jeg trodde det viktigste var at man kom og feiret dagen med brudeparet jeg. guess i was wrong....
Gjest gjest1 Skrevet 17. juni 2004 #48 Skrevet 17. juni 2004 hmmm... visste ikke at det var så utrolig vikitg hva gjestene har på seg i et bryllup. Greit nok at man skal holde seg unna hvit kjole' date=' den er grei. Men jeg trodde det viktigste var at man kom og feiret dagen med brudeparet jeg. guess i was wrong.... [/quote'] Vi skal ikkje ha nokon kles-kode i vårt bryllup, syns folk skal komme i det dei vil, reknar ikkje med at nokon stiller i joggebukse uansett... Korleis går det med det bilde-programmet ditt, då? Har så lyst på sånt bilde.. Prøvde å laste ned det programmet du brukte, men det funka ikkje...
Gjest Pjusk Skrevet 17. juni 2004 #49 Skrevet 17. juni 2004 hmmm... visste ikke at det var så utrolig vikitg hva gjestene har på seg i et bryllup. Greit nok at man skal holde seg unna hvit kjole' date=' den er grei. Men jeg trodde det viktigste var at man kom og feiret dagen med brudeparet jeg. guess i was wrong.... [/quote'] Enig! For meg hadde det vært greit om noen kom i hvit, enkel kjole. En brudekjole-kopi hadde jeg nok stusset over. Det viktigste er vel at man kler seg pent og har med masse latter og godt humør.
Suzy Skrevet 18. juni 2004 #50 Skrevet 18. juni 2004 Jeg kjøpte meg en beige/kremfarget kjole i går som jeg har tenkt å ha i bryllupet jeg skal i neste helg - for å tone ned at den er så lys har jeg sko med masse farger på og skal ha farger på hårpynt, smykker og sjal (rosa!) Det blir ingen konkurranse mot den viktigste kjolen nei... Jeg har sett bruden
Holly Hobbie Skrevet 18. juni 2004 #51 Skrevet 18. juni 2004 Gulp, vi faar ogsaa noen tyske gjester - min fetter og tante og onkel. Kan vedde for at de ikke er like pyntet som resten av gjengen, men det er egentlig deres sak! Ellers kommer alle de engelske damene med hatt - det blir litt av et syn (kommer til aa forveksle med med dronning Sonja alle sammen ) Egentlig er jeg ikke saa opptatt av hva gjestene har paa seg, stoler paa at de fleste kjenner takt og tone. Men det er hyggelig naar folk trekke i finstasen - det sier litt om de har respekt for at det er en hoytidelig anledning!
Gjest Myumi Skrevet 18. juni 2004 #52 Skrevet 18. juni 2004 Jeg er av den oppfatning at hva man har på seg faktisk betyr noe i ett bryllup. Ved å trekke i finstasen viser men respekt for brudeparet og at man er takknemlig for å være invitert. Å være pyntet betyr ikke 30 000 kroners designerkjoler og selvsagt vet jeg at ikke alle har råd til ny kjole for anledningen. Fint om folk slutter å hele tiden ta alt i verste mening men hvis du er så dårlig stilt at du må komme i jeans eller joggebukse får du heller holde deg hjemme, sånt gjør man bare ikke. Penkjoler fås i alle prisklasser.
*Monica* Skrevet 18. juni 2004 #53 Skrevet 18. juni 2004 Vi skal ikkje ha nokon kles-kode i vårt bryllup, syns folk skal komme i det dei vil, reknar ikkje med at nokon stiller i joggebukse uansett... Korleis går det med det bilde-programmet ditt, då? Har så lyst på sånt bilde.. Prøvde å laste ned det programmet du brukte, men det funka ikkje... nei, jeg også har jo vett nok til ikke å komme i joggebukse! hehe.. klarer fortsatt ikke å laste ned programmet! jeg har så lyst til å lage bilder igjen, men må vente til jeg har råd til å kjøpe det! håper det blir snart! (skal si ifra med en gang det skjer!)
Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2004 #54 Skrevet 18. juni 2004 Jeg trodde også at alle visste at man ikke kommer i hvitt i et bryllup? Jeg ble forresten ganske overrasket da jeg så bildene fra det store bryllupet i Larvik sist helg - der kom et par av damene i veldig lyse og brudeaktige kjoler synes jeg. Selvfølgelig ser alle forskjell på Mille-Marie og en tilfeldig gjest, men allikevel. Jeg synes det vitner om mangel på innsikt. ALLE vet dette! Man skal heller ikke på noen måte overstråle bruden, og derfor bør vel antrekket den dagen være enkelt, selv om det skal være pent og pyntet. Ikke sant?? Man skal ikke gå inn for å være den vakreste til stede denne dagen, det passer seg ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå