:-) anna Skrevet 13. juni 2004 #1 Skrevet 13. juni 2004 Hva slags antrekk synes dere passer seg i bryllup... Jeg kan til tider bli sjokkert over hva enkelte tar på seg. Noen ganger virker det som om folk ikke skjønner i det hele tatt at det er meningen at de skal pynte seg. Mitt verste eksempel var et bryllup jeg var i i Tyskland. Jeg og en kompis kom fra Norge, og endte opp med å være mer pynta enn alle andre inkludert brudeparet. (Jeg hadde pen lang kjole, han dress)
Gjest Poirot Skrevet 13. juni 2004 #2 Skrevet 13. juni 2004 Bryllup i Sverige: Alle fra Norge hadde nye fine klær, dress osv. De svenske hadde bukse og genser, barna hadde ny joggedress... (Antrekk: pent) Tyske gjester i Norge: sommerskjorte med slitte olabukser (antrekk: mørk dress...)
Gjest Myumi Skrevet 13. juni 2004 #3 Skrevet 13. juni 2004 Det verste jeg har sett er: - utslitte sommerkjoler (utvaskede og hengslete) - badesandaler på bena - bustede hår (ikke gredd og ganske sikkert ikke vasket) - barn med dressjakke og joggebukse - brudepiker med nydelige hvite brudepikekjoler hvor det ikke er ordnet med verken hår eller sko (sorte lakksko passer ikke og juglete spenner i turkis passer ikke til eggeskallfarget brudepikekjole) - jeans og topp (hvem er det som bruker jeans i bryllup?)
Arkana Skrevet 13. juni 2004 #4 Skrevet 13. juni 2004 Personlig synes jeg ikke svarte kjoler passer i et bryllup, men jeg vet de fleste er uenig med meg der.
:-) anna Skrevet 13. juni 2004 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2004 Et familiemedlem av meg dukket opp i bryllupet vårt i en nydelig gul kjole, men med mørkeblå ecco-sko med snøring på beina. (Sånne som ecco har hatt bestandig) Ble litt sånn :o Men akkurat med henne så valgte jeg glatt å overse det. Hun er av de vakreste menneskene jeg vet på innsida... men kan seg ikke så godt med utsida. Om ikke annet var det veldig henne. I det tyske bryllupet jeg nevnte var det en dame i femtiåra som kom i et vidt skjørt til knea, til det hadde hun tennissokker og utslitte joggesko, og ei diger utvaska t-skjorte.
Kate Skrevet 13. juni 2004 #6 Skrevet 13. juni 2004 En av gjestene i vårt bryllup ( en liten gutt), var "pyntet" opp av foreldrene i slitt dongeribukse og en godt brukt bomullsgenser. Han så ut som han skulle i barnehagen...... Synes det er respektløst overfor vertskapet å ikke pynte seg. Man legger ned masse tid og penger for å gjøre dette til en festdag, og da synes jeg gjestene også har plikt til å være med på å gjøre dagen så flott som den fortjener å bli.
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #7 Skrevet 13. juni 2004 Jeg er enig i at man skal komme ren og pen i et bryllup, men dere må jo også tenke på at det er ikke sikkert at ale har råd til å kjøpe nye flotte klær, både til seg selv, partneren og ungene. Jeg sier ikke at jeans og utvaska t-shirt er ok, men det er jo noe å ha i bakhodet når man kritiserer. Brylluper er ofte en dyr affære for gjestene også
Gjest MrsL Skrevet 13. juni 2004 #8 Skrevet 13. juni 2004 Her er jeg. Dette kan bli en spennende tråd. I vårt bryllup er det en av gjestene som har kjøpt seg HVIT kjole :o
Gjest Madley Skrevet 13. juni 2004 #9 Skrevet 13. juni 2004 I vårt bryllup er det en av gjestene som har kjøpt seg HVIT kjole :o So??? Dersom det er en hvit stor ballkjole kan jeg skjønne at du reagerer. Men tro meg, ingen kommer til å overstråle deg den dagen uansett...så jeg tror ikke du skal bekymre deg! Jeg synes det er upassende å ikke pynte seg når man er invitert i bryllup. Men det er alltid en ide å konferere med brudeparet dersom dresskode ikke er oppgitt...(dette må vel være en slitt frase inne på bryllupsforumet...)
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #10 Skrevet 13. juni 2004 Det er sant at ikke alle har like god råd, men jeg tror det er hos de færreste her i landet det står så dårlig til at de MÅ komme i slitte klær og t-skjorte. Invitasjonen får man i god tid før bryllupet, og hvis man innretter seg litt trenger det ikke bli så fryktelig dyrt. Jeg hadde aldri turt å vist meg i et bryllup uten å være pyntet, slett ikke i de klærne som nevnes ovenfor. Da hadde jeg enten prøvd å få låne klær hos noen, gått på salg eller kanskje Fretex. Økonomisko har sko til en billig penge, og når det gjelder smykker finnes det masse billig, men fint juggel. Det er mange muligheter, og man trenger ikke se ut som en lasaron. Tyskerne velger jeg å ikke uttale meg om.
Gjest Ethereal Skrevet 13. juni 2004 #11 Skrevet 13. juni 2004 Å vite hvordan man skal kle seg i bryllup, er vel bare god takt og tone? Normalt sett reagerer jeg ikke så lett på hva folk har på seg, men jeg synes det er litt trist når folk dukker opp i dongeri og t-skjorte i bryllup.
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #12 Skrevet 13. juni 2004 So??? Dersom det er en hvit stor ballkjole kan jeg skjønne at du reagerer. Men tro meg, ingen kommer til å overstråle deg den dagen uansett...så jeg tror ikke du skal bekymre deg! Jeg synes det er upassende å ikke pynte seg når man er invitert i bryllup. Men det er alltid en ide å konferere med brudeparet dersom dresskode ikke er oppgitt...(dette må vel være en slitt frase inne på bryllupsforumet...) Uansett om ingen overstråler bruden så synes jeg det er litt respektløst å velge en hvit kjole i bryllup. Hvit kjole er forbeholdt bruden den dagen og slik bør det være. Til det med lite pyntet. Jeg vil tro de fleste eier noe penere enn slitte jeans og utvaskede bomullsgensere. Både voksne og barn. At noen kommer helt hverdagslig kledd i et bryllup syens jeg virker respektløst og viser helt klart mangel på et eller annet. Klarer ikke bli enig med meg selv om hva. Noe vesentlig er det i allefall.
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #13 Skrevet 13. juni 2004 Er det en enkel pen hvit sommerkjole kan jeg ikke se at dette er noe problem
Gjest Lizbet Skrevet 13. juni 2004 #14 Skrevet 13. juni 2004 Hvit kjole, sort kjole og rød kjole har jeg hørt at man ikke skal gå med i bryllup. Hvit fordi den er forbeholdt bruden. Sort fordi det symboliserer sorg. Rød fordi den tar masse oppmerksomhet. Har forøvrig ikke gjort meg noen erfaringer fra bryllup jeg har vært i ang. "dårlig" bekledning.
Lula Skrevet 13. juni 2004 #15 Skrevet 13. juni 2004 I vårt bryllup er det en av gjestene som har kjøpt seg HVIT kjole :o Da vi giftet oss var det 2 av gjestene som var kledd i hvitt: Den ene hadde en kne-kort hvit kjole med hvit jakke til. Den andre hadde langt hvitt skjørt, en lys topp og hvit jakke til. Tenkte ikke over det en gang jeg. La først merke til det da vi så på bilder noen uker senere. Synes de var nydelige begge to :-)
Gjest Madley Skrevet 13. juni 2004 #16 Skrevet 13. juni 2004 Jeg spurte en venninne av meg som skulle gifte seg om hun tok det ille opp at jeg kom i en lys rosa kjole og en hvit kardigan til... "så lenge du ikke har slør, slep og blomsterbukett, så kan du ha på deg akkurat hva du vil" Og det synes jeg var veldig bra sagt!
Gjest Embla s Skrevet 13. juni 2004 #17 Skrevet 13. juni 2004 Har aldri opplevd at folk har stilt i joggebukse eller jeans i bryllupp. Syns alltid det virker som om folk tar på det beste de har og pynter seg så godt de bare kan. Men så må jeg legge til at jeg heller ikke ville tatt notis av om et barn hadde hatt på seg sorte lakk-pensko til sommerkjolen sin. syns ikke det er så rart at noen bortprioriterer nye pensko som skal matche kjolen, så lenge det dreier seg om barn. De vokser jo så fort og får kanskje ikke brukt hverken kjolen eller skoene mer enn den ene gangen... Jeg ville aldri hatt på meg helt hvitt antrekk i et bryllupp (med mindre jeg var bruden), men reagerer egentlig ikke på at andre gjør det.
Kate Skrevet 13. juni 2004 #18 Skrevet 13. juni 2004 Det er sant at ikke alle har like god råd, men jeg tror det er hos de færreste her i landet det står så dårlig til at de MÅ komme i slitte klær og t-skjorte. Invitasjonen får man i god tid før bryllupet, og hvis man innretter seg litt trenger det ikke bli så fryktelig dyrt. Jeg hadde aldri turt å vist meg i et bryllup uten å være pyntet, slett ikke i de klærne som nevnes ovenfor. Da hadde jeg enten prøvd å få låne klær hos noen, gått på salg eller kanskje Fretex. Økonomisko har sko til en billig penge, og når det gjelder smykker finnes det masse billig, men fint juggel. Det er mange muligheter, og man trenger ikke se ut som en lasaron. Tyskerne velger jeg å ikke uttale meg om. Helt enig med deg, gjest. Om man har dårlig råd, finnes det allikevel muligheter. Når det gjelder den lille gutten i vårt bryllup så vet jeg at det ikke var foreldrenes økonomi som var problemet.
:-) anna Skrevet 13. juni 2004 Forfatter #19 Skrevet 13. juni 2004 Jeg har hørt at man skal unngå svart og hvit kjole. Men rød har ikke jeg hørt før. Jeg var jo til og med med forloveren min og fant kjole... som var rød.... Men strengt tatt så er jo en sjokkrosa kjole like synlig for eksempel. Jaja... Det med hvit kjole skjønner jeg godt. En ting er jo når bruden stiller i prinsessekjole. Men en del velger jo å gifte seg i enklere kjoler. For eksempel om de er litt voksne. Og med menn i dress/smoking er der jo nok svartkledte i selskapet om ikke damene også skal velge svart
Gjest Gjesta Skrevet 13. juni 2004 #20 Skrevet 13. juni 2004 Rød kjole er vel ikke passende i bryllup fordi noen forbinder rød kjol med sex! (Det er hvertfall det jeg har lært :-) ) Clea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå