AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Hei. Noen her som vet om det er mulig og dele Codaxol tabletter (Pinex Forte) ? Er ikke dele strek men vet at i noen tilfeller lar det seg gjøre likevell. :-) Anonymous poster hash: e79a6...003
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Trodde de hadde delestrek? Man bør helst ikke dele tablettene, om de ikke har delestrek. Da kan man fp ujevn dise, og i verste fall skade tarmen (selv om jeg ikke tror det er tilfellet med disse). Ta en hel, da vel.Anonymous poster hash: d110c...3f9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Ujevn dose (skrivefeil).Anonymous poster hash: d110c...3f9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Blir så sløv av en hel dessutten har jeg problemer med og svelge store tabletter og skal operere nese så å stå å brekke meg er ikke så aktuelt. Er delestrek på pinex forte, mn ikke codaxol.Anonymous poster hash: e79a6...003
skruf Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Du kan kjøpe deg en tablettdeler på apoteket, er som en liten minikniv som du trykker ned og får en relativ jevn delestrek.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Blir så sløv av en hel dessutten har jeg problemer med og svelge store tabletter og skal operere nese så å stå å brekke meg er ikke så aktuelt. Er delestrek på pinex forte, mn ikke codaxol.Anonymous poster hash: e79a6...003 Er de ikke synonympreparater (at de inneholder akkurat det samme)? Be eventuelt om pinex forte i stedet?Anonymous poster hash: d110c...3f9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Grunnen til at man får Codaxol i stedet for pinex forte er at de er vanskelig å få tak i. Har vært sånn ca 1 år nå. Jeg spurte på apoteket om og dele disse. Det kan man selv om det ikke er delestrek. Kan kjøpe tablett deler. Men husk at det ikke er alle medisiner uten delestrek man kan dele, spør på apoteket. Anonymous poster hash: a6302...c19
Safiye Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 Er de ikke synonympreparater (at de inneholder akkurat det samme)? Be eventuelt om pinex forte i stedet?Anonymous poster hash: d110c...3f9 De inneholder ikke akkurat samme ting. Det er en grunn til at navnene er forskjellige. Samme navn, forskjellig "boks": Forskjellige produsenter, men akkurat samme innhold. Forskjellige navn: Samme VIRKESTOFF, forskjellige hjelpestoffer.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Det var pinex forte jeg fikk på resept men tablettene er vansklig å få tak i fra leverandør. Derfor gir de ut Codaxol istedenfor som ikke har delestrek. Innholder ulike hjelpestoff men tablettene går for Pinex Forte og er synonym preparat. :-) Anonymous poster hash: e79a6...003
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #10 Skrevet 12. mai 2014 De inneholder ikke akkurat samme ting. Det er en grunn til at navnene er forskjellige. Samme navn, forskjellig "boks": Forskjellige produsenter, men akkurat samme innhold. Forskjellige navn: Samme VIRKESTOFF, forskjellige hjelpestoffer. Nettopp - samme virkestoff. Ofte er synonympreparatet billigere enn det originale preparatet, men like bra.Anonymous poster hash: d110c...3f9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå