AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Hvorfor i all verden må dere småbarnsmødre si at ungene deres er 15 måneder, 22 måneder, osv..? Kan dere ikke for søren meg bare si "1 år og 3 mnd" eller "1 år og 10 mnd"? Anonymous poster hash: b47f3...d4c 22
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Samma det vel. Tid er tid. Anonymous poster hash: fd3e4...ec8 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Det lurte jeg også på før jeg fikk barn selv, syntes det hørtes teit ut og garanterte at jeg aldri kom til å si det sånn.. Plutselig hører jeg meg selv si det allikevel. Vet ikke hvorfor, men er vel fordi månende har mye å si på små barn kanskje? Anonymous poster hash: f39bd...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Blir det for vanskelig å regne for deg? Anonymous poster hash: 5b31d...085 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Når man handler klær så er jo størrelsene oppgitt i måneder, frem til de er 2 år eller noe?? Kanskje noen sammenheng her? De sier det vel ikke når ungene er over 2 år.. Anonymous poster hash: 3bac7...9c4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 Barnet til mamma er 384 måneder.... Samma hvordan man sier det vel? Anonymous poster hash: cd98f...fbe 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Det lurte jeg også på før jeg fikk barn selv, syntes det hørtes teit ut og garanterte at jeg aldri kom til å si det sånn.. Plutselig hører jeg meg selv si det allikevel. Vet ikke hvorfor, men er vel fordi månende har mye å si på små barn kanskje? Anonymous poster hash: f39bd...b7e Men 15 måneder er fortsatt 1 år og 3 mnd, så da kan du vel bare si det da. Tiden er fortsatt den samme. Skjønner ikke hvorfor man plutselig skal begynne å omtale tid i måneder bare fordi man har fått barn. Anonymous poster hash: b47f3...d4c 6
Gjest New_Girl Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 Hvorfor? Fordi jeg har lyst. Har i hvert fall ikke tenkt å forandre på det for en surpomp som deg. 8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Fordi småbarnsmødre har ikke lyst til å innse at babyen blir større...Derfor høres det mindre ut med måneder. Anonymous poster hash: f6d6d...4fc 8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Jeg skjønner heller ikke det, og forstår ikke hvorfor mammaer blir fornærma i denne tråden Men kan ikke noen forklare det da, mer enn "fordi jeg har lyst!"? Anonymous poster hash: 2c1d3...912 13
Papirfly Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 Jeg sa alltid f. eks. 1, 5 år til de fleste, men sa 18 mnd til de som selv hadde baby. Jeg husket at jeg også irriterte meg over det før jeg selv fikk barn. I hvert fall hvis barnet nærmet seg to år. 2
Gjest New_Girl Skrevet 11. mai 2014 #13 Skrevet 11. mai 2014 Jeg skjønner heller ikke det, og forstår ikke hvorfor mammaer blir fornærma i denne tråden Men kan ikke noen forklare det da, mer enn "fordi jeg har lyst!"?Anonymous poster hash: 2c1d3...912 Hadde ts spurt på en ordentlig måte så hadde hun sikkert fått ordentlige svar også. Skjønner virkelig ikke at dette skal være noe å irritere seg over?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #14 Skrevet 11. mai 2014 Jeg skjønner heller ikke det, og forstår ikke hvorfor mammaer blir fornærma i denne tråden Men kan ikke noen forklare det da, mer enn "fordi jeg har lyst!"? Anonymous poster hash: 2c1d3...912 Fordi at noen suser gjennom 50% av trådene her på forumet, kun for å gi et smart og passiv-aggresivt svar. Det irriterer meg også, men mødrene har jo lyst skal vite, så da er det vel ikke lov å spørre. Anonymous poster hash: 636d6...153 4
Stinelin Skrevet 11. mai 2014 #15 Skrevet 11. mai 2014 Jeg føler at systemet rundt barn er opplagt slik. I starten er det snakk om dager, så uker, og deretter måneder ganske lenge. Klesstørrelser osv angis gjerne i måneder, og helsesøster snakker alltid om uker og måneder. Jeg føler det er naturlig å oppgi måneder til de begynner å nærme seg året. Da blir det mer naturlig å si "blir snart året", snart halvannet, ble 2år i mai el. Måneder utgjør ganske mye ang. størrelse og utvikling i starten, kanskje derfor det er slik. 1
Bachata Skrevet 11. mai 2014 #17 Skrevet 11. mai 2014 Jeg kan egentlig ikke gi noe godt svar på hvorfor, det faller like naturlig for meg å si 17 mnd, som det for dere å si 1 år og 5mnd. Kanskje har det med at jeg har sagt 9 mnd, 11mnd etc i et år, og dermed er det bare noe som fortsetter. Samt at helsestasjonen regner i mnd. 9 mnd kontroll, ett års kontroll, 15 mnd kontroll. Har aldri tenkt over at sånne småting kan irritere folk. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #18 Skrevet 11. mai 2014 Jeg føler at systemet rundt barn er opplagt slik. I starten er det snakk om dager, så uker, og deretter måneder ganske lenge. Klesstørrelser osv angis gjerne i måneder, og helsesøster snakker alltid om uker og måneder. Jeg føler det er naturlig å oppgi måneder til de begynner å nærme seg året. Da blir det mer naturlig å si "blir snart året", snart halvannet, ble 2år i mai el. Måneder utgjør ganske mye ang. størrelse og utvikling i starten, kanskje derfor det er slik. Takk for et ordentlig svar Anonymous poster hash: 2c1d3...912 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #19 Skrevet 11. mai 2014 I starten utgjør en måned ganske mye, sånn når det gjelder utvikling. Vil tro det er derfor. Atten måneder er dessuten enklere å si enn ett år og seks måneder eller ett og et halvt år, feks.Anonymous poster hash: 42cea...349 1
Lillemini Skrevet 11. mai 2014 #20 Skrevet 11. mai 2014 Syntes alltid det hørtes helt idiotisk ut før jeg selv fikk, men skjønner det bedre nå med en liten en i hus. Utviklingen er så enorm på de små, og da blir månedene viktige. Er stor forskjell på 12 måneder og 14. Jeg kunne selvfølgelig ha saktg 1 år og 2 måneder, men tilogmed på helsestasjonen sier de alderen i måneder, så da blir det gjerne slik. Overhørte forresten en dame med tvillinger, som svarte "23 måneder" på spørsmål om alder. Det ble for teit følte jeg, da hadde jeg sagt "snart 2 år" eller noe. Men på en annen side, det skadet jo ingen at hun regnet alderen på barna sine i måneder, håper bare hun slutter før de når tenårene. 😜 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå