Gå til innhold

Barnet mitt er xx måneder...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden må dere småbarnsmødre si at ungene deres er 15 måneder, 22 måneder, osv..?

Kan dere ikke for søren meg bare si "1 år og 3 mnd" eller "1 år og 10 mnd"?

Anonymous poster hash: b47f3...d4c
  • Liker 22
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samma det vel. Tid er tid.

Anonymous poster hash: fd3e4...ec8
  • Liker 2
Skrevet

Lurer også på dette. Skikkelig irriterende.

AnonymBruker
Skrevet

Det lurte jeg også på før jeg fikk barn selv, syntes det hørtes teit ut og garanterte at jeg aldri kom til å si det sånn.. Plutselig hører jeg meg selv si det allikevel. Vet ikke hvorfor, men er vel fordi månende har mye å si på små barn kanskje?

Anonymous poster hash: f39bd...b7e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir det for vanskelig å regne for deg?

Anonymous poster hash: 5b31d...085
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når man handler klær så er jo størrelsene oppgitt i måneder, frem til de er 2 år eller noe?? Kanskje noen sammenheng her? De sier det vel ikke når ungene er over 2 år..

Anonymous poster hash: 3bac7...9c4
AnonymBruker
Skrevet

Barnet til mamma er 384 måneder.... ;) Samma hvordan man sier det vel?

Anonymous poster hash: cd98f...fbe
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det lurte jeg også på før jeg fikk barn selv, syntes det hørtes teit ut og garanterte at jeg aldri kom til å si det sånn.. Plutselig hører jeg meg selv si det allikevel. Vet ikke hvorfor, men er vel fordi månende har mye å si på små barn kanskje?

Anonymous poster hash: f39bd...b7e

Men 15 måneder er fortsatt 1 år og 3 mnd, så da kan du vel bare si det da. Tiden er fortsatt den samme. Skjønner ikke hvorfor man plutselig skal begynne å omtale tid i måneder bare fordi man har fått barn.

Anonymous poster hash: b47f3...d4c

• Liker 6
Gjest New_Girl
Skrevet

Hvorfor? Fordi jeg har lyst. Har i hvert fall ikke tenkt å forandre på det for en surpomp som deg.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Fordi småbarnsmødre har ikke lyst til å innse at babyen blir større...Derfor høres det mindre ut med måneder. :P

Anonymous poster hash: f6d6d...4fc
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke det, og forstår ikke hvorfor mammaer blir fornærma i denne tråden :fnise:

Men kan ikke noen forklare det da, mer enn "fordi jeg har lyst!"?

Anonymous poster hash: 2c1d3...912
  • Liker 13
Skrevet

Jeg sa alltid f. eks. 1, 5 år til de fleste, men sa 18 mnd til de som selv hadde baby. :)

Jeg husket at jeg også irriterte meg over det før jeg selv fikk barn. I hvert fall hvis barnet nærmet seg to år.

• Liker 2
Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke det, og forstår ikke hvorfor mammaer blir fornærma i denne tråden :fnise:

Hadde ts spurt på en ordentlig måte så hadde hun sikkert fått ordentlige svar også. Skjønner virkelig ikke at dette skal være noe å irritere seg over?

AnonymBruker
Skrevet

Fordi at noen suser gjennom 50% av trådene her på forumet, kun for å gi et smart og passiv-aggresivt svar. :P Det irriterer meg også, men mødrene har jo lyst skal vite, så da er det vel ikke lov å spørre.

Anonymous poster hash: 636d6...153

• Liker 4
Skrevet

Jeg føler at systemet rundt barn er opplagt slik. I starten er det snakk om dager, så uker, og deretter måneder ganske lenge. Klesstørrelser osv angis gjerne i måneder, og helsesøster snakker alltid om uker og måneder.

Jeg føler det er naturlig å oppgi måneder til de begynner å nærme seg året. Da blir det mer naturlig å si "blir snart året", snart halvannet, ble 2år i mai el.

Måneder utgjør ganske mye ang. størrelse og utvikling i starten, kanskje derfor det er slik.

• Liker 1
Skrevet

Enig, høres helt idiotisk ut.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan egentlig ikke gi noe godt svar på hvorfor, det faller like naturlig for meg å si 17 mnd, som det for dere å si 1 år og 5mnd.

Kanskje har det med at jeg har sagt 9 mnd, 11mnd etc i et år, og dermed er det bare noe som fortsetter. Samt at helsestasjonen regner i mnd. 9 mnd kontroll, ett års kontroll, 15 mnd kontroll.

Har aldri tenkt over at sånne småting kan irritere folk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at systemet rundt barn er opplagt slik. I starten er det snakk om dager, så uker, og deretter måneder ganske lenge. Klesstørrelser osv angis gjerne i måneder, og helsesøster snakker alltid om uker og måneder.

Jeg føler det er naturlig å oppgi måneder til de begynner å nærme seg året. Da blir det mer naturlig å si "blir snart året", snart halvannet, ble 2år i mai el.

Måneder utgjør ganske mye ang. størrelse og utvikling i starten, kanskje derfor det er slik.

Takk for et ordentlig svar :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I starten utgjør en måned ganske mye, sånn når det gjelder utvikling. Vil tro det er derfor. Atten måneder er dessuten enklere å si enn ett år og seks måneder eller ett og et halvt år, feks.

Anonymous poster hash: 42cea...349

• Liker 1
Skrevet

Syntes alltid det hørtes helt idiotisk ut før jeg selv fikk, men skjønner det bedre nå med en liten en i hus. Utviklingen er så enorm på de små, og da blir månedene viktige. Er stor forskjell på 12 måneder og 14. Jeg kunne selvfølgelig ha saktg 1 år og 2 måneder, men tilogmed på helsestasjonen sier de alderen i måneder, så da blir det gjerne slik.

Overhørte forresten en dame med tvillinger, som svarte "23 måneder" på spørsmål om alder. Det ble for teit følte jeg, da hadde jeg sagt "snart 2 år" eller noe. Men på en annen side, det skadet jo ingen at hun regnet alderen på barna sine i måneder, håper bare hun slutter før de når tenårene. 😜

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...