Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merker når noen her skriver at dem jobber litt når dem er uføre aap el noe, kommer noen av dere med spydige kommentarer at når du jobber såmye som du gjør har du ikke noe rett på aap eller du fortjener ikke uføre etc!! Hva vet dere hvordan personen har det eller hva feiler den! Kanskje dem har gode perioder eller dårlige perioder dem dem ikke kan løfte en finger, smøre seg mat eller dusje og perioder der dem kan hente posten og støvsuge litt og ikke noe mer og perioder der dem kan jobbe en god del men så kommer det et knekk!? Fy faen, glad dere ikke skal bestemme hvem for hva og behandle noen!!

Anonymous poster hash: 0fe9b...f57
  • Liker 19
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig.

Dette er i all hovedsak arbeidstakere som er misunnelige på at de uføre får penger dettende ned fra himmelen, mens de selv hater jobben sin, som de må gjøre for å tjene penger.

Ikke noe å gjøre med, bare hev deg over dem, så kan de sitte der med bitterheten sin.

Anonymous poster hash: 2314f...d9f
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Dette er i all hovedsak arbeidstakere som er misunnelige på at de uføre får penger dettende ned fra himmelen, mens de selv hater jobben sin, som de må gjøre for å tjene penger. Ikke noe å gjøre med, bare hev deg over dem, så kan de sitte der med bitterheten sin. Anonymous poster hash: 2314f...d9f

Folk er ikke misunnelige, de er bare irriterte over hva skattepengene deres går til.

Anonymous poster hash: 3b1df...4ee

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Folk er ikke misunnelige, de er bare irriterte over hva skattepengene deres går til.

Og da velger dere å sparke forlk som ligger nede?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Snart er det heldigvis slutt på å øse ut penger over uføre og annet pakk som ikke gidder bidra til samfunnet. Da kan du velge mellom å jobbe, bo på gaten eller bli forsørget av familie. Vips kommer en hel haug med folk til plutselig å være arbeidsføre igjen.

Anonymous poster hash: b9a11...1d8
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Snart er det heldigvis slutt på å øse ut penger over uføre og annet pakk som ikke gidder bidra til samfunnet. Da kan du velge mellom å jobbe, bo på gaten eller bli forsørget av familie. Vips kommer en hel haug med folk til plutselig å være arbeidsføre igjen.

Anonymous poster hash: b9a11...1d8

Når blir det slutt på dette? Siden du åpenbart vet det?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være noe å irritere seg over hva staten bruker SINE skattepenger til? En vanlig misoppfatning blant lønnsmottagere er at det er "deres skattepenger" Åpenbart har det ikke gått opp for dem at i det staten har hånd om disse pengene, er det 100% staten sine.

Uansett, å irritere seg over at noen ikke er i stand til å jobbe blir bare latterlig. Bitre mennesker, ja.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier aldri noe slemt til de som får penger fra NAV, og de aller fleste har helt sikkert sin fulle rett til å motta pengene fremfor å arbeide selv. Men en i barselgruppa til mamma har ikke jobbet siden de fikk barn for 10 år siden. Hun sitter faktisk og skryter av at hun ikke trenger å jobbe siden "nakkeskaden" gir henne rett på penger fra NAV. Hun drar på ferier, spiser ute, ser barna sine masse og lever absolutt ingen nød. DET blir jeg irritert av, og sånne mennesker fortjener absolutt ikke å få stønader.

Anonymous poster hash: a4df5...1ff
  • Liker 9
Skrevet

Jeg sier aldri noe slemt til de som får penger fra NAV, og de aller fleste har helt sikkert sin fulle rett til å motta pengene fremfor å arbeide selv. Men en i barselgruppa til mamma har ikke jobbet siden de fikk barn for 10 år siden. Hun sitter faktisk og skryter av at hun ikke trenger å jobbe siden "nakkeskaden" gir henne rett på penger fra NAV. Hun drar på ferier, spiser ute, ser barna sine masse og lever absolutt ingen nød. DET blir jeg irritert av, og sånne mennesker fortjener absolutt ikke å få stønader.

Anonymous poster hash: a4df5...1ff

Kjenner noen sånne jeg også. Har nakkeskade sånn at man ikke kan jobbe, men å bruke hele dagen til å bygge på hytte (som er veldig likt den jobben som vedkommende opprinnelig hadde) og pusse opp hele huset og hogge skog er visst ingen problem..

• Liker 2
Skrevet

Kan det være noe å irritere seg over hva staten bruker SINE skattepenger til? En vanlig misoppfatning blant lønnsmottagere er at det er "deres skattepenger" Åpenbart har det ikke gått opp for dem at i det staten har hånd om disse pengene, er det 100% staten sine.

Ja, men da er det jo greit. Da må jo staten få sløse på akkurat det de vil uten at noen får lov å være kritiske til det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men da er det jo greit. Da må jo staten få sløse på akkurat det de vil uten at noen får lov å være kritiske til det.

Sløsing var dine ord. Ville vel at uføre skulle sulte ihel. du.

• Liker 1
Skrevet

De fleste som kritiserer uføre vet ikke hva de snakker om.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

De fleste som kritiserer uføre vet ikke hva de snakker om.

Uføre har jo ikke akkurat noen slags monopol på å være syk... Så mange vet nok hva de snakker om. De jobber på tross av sykdom.

Anonymous poster hash: bc36a...df6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Uføre har jo ikke akkurat noen slags monopol på å være syk... Så mange vet nok hva de snakker om. De jobber på tross av sykdom.

Forskjell på å være syk og kronisk syk.

Anonymous poster hash: 145c4...13d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Som ufør kan jeg si at det ikke er det samme. Jeg hadde mange år i fullt arbeid med smerter før jeg ble ufør, og det kan virkelig ikke sammenlignes. Som ufør opplever jeg en hets uten like, som aldri var et tema når jeg jobbet med smerter. Bare jeg sier jeg er ufør, begynner skravla å gå hos mennesker som aldri har hatt et vetigt ord i hodet.

Anonymous poster hash: d3658...c78

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk er onde.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og da velger dere å sparke forlk som ligger nede?

Vel, sånn realistisk sett, studerer man fulltid, jobber mye, er på byen i helgene, på ferier etc, så er man vel ikke en person som "ligger nede". Med ligger nede mener jeg ufør.

Anonymous poster hash: e987d...b7e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forskjell på å være syk og kronisk syk.

Anonymous poster hash: 145c4...13d

Vel. De har ikke monopol på å være kronisk syk heller.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det oss som er i jobb som betaler alt for kongefamilien og? Lurer på hva strømregningen der er.

Anonymous poster hash: 9812b...9af
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som ufør kan jeg si at det ikke er det samme. Jeg hadde mange år i fullt arbeid med smerter før jeg ble ufør, og det kan virkelig ikke sammenlignes. Som ufør opplever jeg en hets uten like, som aldri var et tema når jeg jobbet med smerter. Bare jeg sier jeg er ufør, begynner skravla å gå hos mennesker som aldri har hatt et vetigt ord i hodet.

Anonymous poster hash: d3658...c78

Derfor jeg lyver og later som om jeg er student istedet.

Anonymous poster hash: 7af8c...81e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...