Gå til innhold

Tips ang.kyssesyken...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk kyssesyken rett etter nyttår, og er fremdeles dausliten. Orker virkelig ingenting.(Utenom det mest nødvendige) Noen som har hatt kyssesyken, og som har noen tips til hvordan man kan komme seg på beina igjen? Hva gjorde du, og hvor lang tid tok det? Jeg er 25 år..... Takk for svar! :-) :blomst:



Anonymous poster hash: 277c8...025
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk kyssesyken for 2,5 år siden og var som du beskriver også dau sliten.

Det eneste som hjalp hos meg var å ta tiden til hjelp. Det første halve året fikk jeg ikke gjort noen ting annet enn å jobbe å sove. Hadde så godt som ikke noe sosialt liv fordi jeg ikke hadde kraft til det etter jobb.

Etter et halvt år begynnte det smått om smått å bli bedre. Kunne strekke meg og finne på noe en kveld i uken etter jobb.

Det eneste som hjelp hos meg var å høre på kroppen og slappe av. Det tok meg omtrent to år å komme tilbake til normal form igjen. Selv i dag merker jeg ettervirkningene fra kyssesyken. jeg var også 25 når jeg fikk det.



Anonymous poster hash: 7e0e9...b55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kyssesyken for 2,5 år siden og var som du beskriver også dau sliten.

Det eneste som hjalp hos meg var å ta tiden til hjelp. Det første halve året fikk jeg ikke gjort noen ting annet enn å jobbe å sove. Hadde så godt som ikke noe sosialt liv fordi jeg ikke hadde kraft til det etter jobb.

Etter et halvt år begynnte det smått om smått å bli bedre. Kunne strekke meg og finne på noe en kveld i uken etter jobb.

Det eneste som hjelp hos meg var å høre på kroppen og slappe av. Det tok meg omtrent to år å komme tilbake til normal form igjen. Selv i dag merker jeg ettervirkningene fra kyssesyken. jeg var også 25 når jeg fikk det.

Anonymous poster hash: 7e0e9...b55

Takk for svar! Jeg blir imponert over at du klarte å jobbe, jeg klarer ikke det nå (selv om jeg gjerne vil). Var du ikke sykemeldt i det hele tatt?

Anonymous poster hash: 277c8...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre?



Anonymous poster hash: 277c8...025
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytt til kroppen din! Hvil mye. Spis sunt.

Jeg hadde det i 2009, og sliter den dag i dag. Immunforsvaret mitt er omtrent ikke-eksisterende, og jeg har fått flere allergier, og kroppen er generelt ikke slik den var før kyssesyken.



Anonymous poster hash: ea65e...aa5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold sengen/sofaen så mye du klarer og enda litt. Ikke press deg!!! Ikke drikk alkohol, og ikke tren. Du kan spasere, eller andre rolige aktiviteter, men ikke mosjonere.

Anonymous poster hash: 97650...30c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk kyssesyken da jeg var 16. Ble innlagt på sykehus, gikk ned ti kilo på nesten to uker. Veide 45 kg og var ganske dårlig. I ettertid har jeg fått høre at familien min var redd for at jeg skulle dø, siden jeg var så dårlig. Mamma hadde snakket med en av sykepleierne, og sa hvor bekymret hun var og sykepleiern anbefalte (dette har de egentlig ikke lov til, men sykepleieren visste at dette var veldig alvorlig) naturterapi. Det innebar at jeg skulle gå til en akkupunktør(?), gå på naturmedisiner. Jeg dro dit, og "naturlegen" så på tunga mi av alle ting, at jeg var fryktelig dårlig og faktisk nær døden. Han begynte å stikke nåler i meg med en gang, og for hver gang jeg dro dit ble jeg bedre og bedre. Jeg fikk også naturmedisiner som jeg gikk på, så drakk jeg ølgjør siden jeg mistet masse hår pga. underernæring (klarte ikke spise eller drikke noe som helst). Jeg husker den siste timen jeg hadde, da følte jeg alle nålene han hadde satt i kroppen min, og det gjorde jeg ikke de første gangene. Nervesystemet mitt var totalt nede, men etter noen timer med akkupunktur begynte kroppen og fungere igjen, og jeg klarte litt etter litt og gå igjen.

Så kort oppsummert: Dra til en naturklinikk eller hva det nå heter, ta akkupunktur, og start på naturmedisiner. Legene vil ikke anbefale deg dette, da det strider mot deres "lover og regler". Prøv det ut hvertfall, det er SÅ verdt det! Jeg ble frisk etter 1-2 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytt til kroppen din! Hvil mye. Spis sunt.

Jeg hadde det i 2009, og sliter den dag i dag. Immunforsvaret mitt er omtrent ikke-eksisterende, og jeg har fått flere allergier, og kroppen er generelt ikke slik den var før kyssesyken.

Anonymous poster hash: ea65e...aa5

Husker du hvor lenge du var slapp? (Bare lurer på hva jeg kan forvente meg..)

Anonymous poster hash: 277c8...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...