Gå til innhold

Bunad det ikke hører veske til = stress!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har Hardangerbunad, og det hører ikke veske til. Da kommer det evige dilemmaet - hvor skal jeg gjøre av tingene mine på 17. mai?? Jeg må jo ha på meg penger, mobil, et lite kamera, nøkler, kanskje tamponger, osv.. Blir alltid til at jeg propper lommene på jakka til kjæresten fulle, men det er ikke helt ideelt heller siden vi gjerne skilles noen ganger i løpet av dagen.

Ikke er det akseptert å gå med en annen veske/nett etc heller.. Så hva gjør folk? :P

Anonymous poster hash: fa7ae...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått til innkjøp av en liten diskre skulderveske i svart, 99kr på hm. Til dere som får helt hetta: veska kommer til neste år!

http://www.hm.com/no/product/22944?article=22944-A#article=22944-A str på denne og ser ut som denne: http://www.hm.com/no/product/28739?article=28739-A

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen mange bruker er at de har lomme på underskjørtet. Ser dumt ut når du må dra opp bunaden hele tiden, men bedre enn ingenting.



Anonymous poster hash: ba191...5bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sunnhordlandsbunad har en ganske stor lomme på innsiden av stakken:) veldig praktisk!

Anonymous poster hash: a1501...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for sent til denne 17. mai, men kanskje til neste år - Det går faktisk an å få veske til.. Veska er som en litt tynnere versjon av den til rogalandsbunad, er rød som vesten og har perlemønster lignende smekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er problemet med at folk går med veske til budaden? Så lenge veska ikke er glorete men passer fint med resten burde vel det gå greit. Da er det mer irriterende å se på folk som kjøper seg en dyr bunad for å vise hvor mye penger de har, og som ikke tar seg bryet med å lære hvordan bunaden skal brukes og hva den symboliserer.



Anonymous poster hash: 46b1f...537
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en liten skinnveske (brun) til festdrakten min da jeg ikke har veske eller lommer på den



Anonymous poster hash: e4178...abc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan kjøpe et lite pengebelte til å feste på benet, minner om rumperaske. Man kan få plass til penger, tampong, nøkler og slikt, men ikke en stor mobil. Den kan puttes i BHen. Se i butikker som selger reiseeffekter, kofferter og type Clas O.

Anonymous poster hash: c1209...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lomme i stakken, men dersom man ikke har det kan en sort veske være et fint tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

En sort veske går helt fint.

Ingen grunn til panikk.

Selv har jeg en romslig lomme i stakken, så det viktigste som bilnøkler og penger + mobilen får plass :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...