miramis Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Har lenge vært plaget av å små sår nedentil, og har før trodd det var fra sex. Nå har jeg fått en ny en, har ikke hatt sex, og det er knallvondt! Merker det ikke til vanlig men hvis jeg skal dusje eller tørke meg er det smertefullt. Har merket at de alltid kommer på venstre side, på den indre kjønnsleppen. Er det sopp? Har aldri hatt noen symptomer.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Det kan ikke være gnagsår fra sykling, stringtruse eller annet? Anonymous poster hash: 92a18...ad3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Jeg får er par slike sprekker pga sopp. Har vært til to erfarne gynekologer, den ene et sykehus, som begge bekreftet at det er tilbakevendende soppinfeksjon. Jeg var ganske nevrotisk, så jeg tok blodprøve pluss for å sjekke antistoff for herpes (det beste er i så fall å ta direkteprøve av sprekken, siden man kan ha herpes på lepper). Det var ikke herpes hos meg i alle fall. Behandlingen er langvarig Diflucan-kur, over 12 uker. Man bør også smøre seg med olivenolje (eller Weleda babyolje fra helsekosten) etter hver dusj/underlivsvask. Og kun vaske seg en gang om dagen (med mild såpe, selvsagt). Anonymous poster hash: 06331...884 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Men dersom det er sår, og ikke sprekker, ville jeg sjekket for herpes. Soppkur er en dyr behandling, som selvsagt ikke virker mot herpes. Herpes kan også komme tilbake på samme sted (men det kan sopp også).Anonymous poster hash: 06331...884
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå