Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise til Chinia i slutten av denne mnd.

Til dere som har vært der, er det sommervarme, eller må jeg ha med varmttøy ;-)

Hvor mye penger regner en med går til mat og litt små handling på en uke..

Takk for svar :-) Har ikke reist så mye.

Anonymous poster hash: 877d2...8c1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i Kalives (20min unna) i Mai 2012. Da var det småkjølig, men fortsatt bedre enn en god norsk sommer. Trengte fort en cardigan/tynn jakke på kveldstid, og vannet var ikke akkurat varmt.. Var der igjen andre uken i Juni 2013 og da holdt vi på å forgå av varmen. De lokale fortalte at varmen hadde vært slik siden sent i April. Så det kan tydeligvis være ganske skiftende fra år til år. Ta med vanlig sommertøy pluss en jakke, en langbukse og et par tøysko. Da har du sikret deg :)

Første gang hadde jeg 4000 i lommepenger for en uke, det holdt, men jeg måtte tenke over innkjøpene. I fjor hadde jeg 6000-, og nektet meg ingenting. Levde godt, dro på to utflukter med leiebil og spiste godt. Kjøpte egen frokost, lunch og middag på restaurant og en del snacks/is osv i løpet av dagen. Hadde fortsatt ca 800-, når vi dro hjem.

Håper det hjalp litt :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk :-)

Anonymous poster hash: 877d2...8c1
Skrevet

Ser du har fått svar, men tenkte å svare litt likevel (why not!).

Jeg var der siste helgen i mai i fjor, og da var det faktisk veldig varmt. Det var varme vinder fra Afrika som blåste opp eller noe, så sommertøy holdt lenge. Det var kaldt i Norge, så måtte jo ha med ei ålreit jakke uansett, som også fungerte greit om kvelden (selv om man stort sett ikke trengte å ha den på, på kveldstid heller).

På mat brukte jeg himla lite penger. Tror det dyreste enkelt-måltidet jeg åt var 30 euro, men det gikk stort sett i lokal mat (som er mye billigere enn om man spiser biff, burger og annen "internasjonal" mat). Hadde ikke spart opp noe, var student og reiste på restplass - gikk ikke veldig mye cash. Spørs selvsagt på hva ellers du har tenkt å kjøpe deg, men selv fant jeg ikke så mye som var kjempefristende utover olivenolje og andre ting som - igjen - er lokalt og ikke nødvendigvis så veldig dyrt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...