AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Jeg skal reise til Chinia i slutten av denne mnd. Til dere som har vært der, er det sommervarme, eller må jeg ha med varmttøy ;-) Hvor mye penger regner en med går til mat og litt små handling på en uke.. Takk for svar :-) Har ikke reist så mye. Anonymous poster hash: 877d2...8c1
Frk. Lolly Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Jeg var i Kalives (20min unna) i Mai 2012. Da var det småkjølig, men fortsatt bedre enn en god norsk sommer. Trengte fort en cardigan/tynn jakke på kveldstid, og vannet var ikke akkurat varmt.. Var der igjen andre uken i Juni 2013 og da holdt vi på å forgå av varmen. De lokale fortalte at varmen hadde vært slik siden sent i April. Så det kan tydeligvis være ganske skiftende fra år til år. Ta med vanlig sommertøy pluss en jakke, en langbukse og et par tøysko. Da har du sikret deg Første gang hadde jeg 4000 i lommepenger for en uke, det holdt, men jeg måtte tenke over innkjøpene. I fjor hadde jeg 6000-, og nektet meg ingenting. Levde godt, dro på to utflukter med leiebil og spiste godt. Kjøpte egen frokost, lunch og middag på restaurant og en del snacks/is osv i løpet av dagen. Hadde fortsatt ca 800-, når vi dro hjem. Håper det hjalp litt
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Tusen takk :-) Anonymous poster hash: 877d2...8c1
Kraula Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Ser du har fått svar, men tenkte å svare litt likevel (why not!). Jeg var der siste helgen i mai i fjor, og da var det faktisk veldig varmt. Det var varme vinder fra Afrika som blåste opp eller noe, så sommertøy holdt lenge. Det var kaldt i Norge, så måtte jo ha med ei ålreit jakke uansett, som også fungerte greit om kvelden (selv om man stort sett ikke trengte å ha den på, på kveldstid heller). På mat brukte jeg himla lite penger. Tror det dyreste enkelt-måltidet jeg åt var 30 euro, men det gikk stort sett i lokal mat (som er mye billigere enn om man spiser biff, burger og annen "internasjonal" mat). Hadde ikke spart opp noe, var student og reiste på restplass - gikk ikke veldig mye cash. Spørs selvsagt på hva ellers du har tenkt å kjøpe deg, men selv fant jeg ikke så mye som var kjempefristende utover olivenolje og andre ting som - igjen - er lokalt og ikke nødvendigvis så veldig dyrt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå