AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Hei. Jeg glemte første p-pille på nytt brett, skulle tatt den på kvelden 3 mai, men tok den ikke før kvelden 4 mai, sammen med pille nr 2. Leste at jeg da er ubeskyttet i en uke, og bør bruke ekstra beskyttelse ved sex. Torsdag 8 mai hadde jeg og kjæresten min ubeskyttet sex, og lørdag 10 mai kjøpte jeg angrepille som jeg tok for en times tid siden. Det jeg lurer på er; er det særlig stor sjanse for at jeg er gravid? Vet ikke helt om jeg har eller hadde eggløsning på torsdag. Jeg tenker på om jeg kan ha tatt angrepillen for sent, om det kan ha skjedd en befruktning allerede? Første mensdag var 28 april, og siste mensdag 3 mai. En annen ting jeg lurer på er om hvis det allerede har skjedd en befruktning (har jo ingen anelse om hvor fort det kan skje, hehe), kan angrepillen da skade meg eller det eventuelle embryoet? Jeg vil ha barn en dag, men ikke enda, men jeg vet også at om jeg blir gravid nå, så tar jeg ikke abort, det er ikke noe alternativ for meg. Jeg er 21 år om noen måtte lure Og en siste ting; kan man merke på kroppen om en befruktning skjer? Kan være at dette er helt irrelevant, men har hatt stikkende smerter i magen i hele dag, samt menssmertelignende greier. Huff, dette ble rotete skrevet, er så trøtt, men måtte bare skrive det før jeg dupper av, hehe. Takker for alle seriøse svar <3 Anonymous poster hash: b9ff7...a6c Anonymous poster hash: 0f24b...f4c
Gjest Gaea Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Ganske lite sannsynlig, kombinasjonen prevensjon (det er litt sikkerhetsmargin altså..), angrepille og samleie på en dag som ganske sikkert ikke er rundt eggløsning (så lenge du har stabil syklus). Går nok bra, det andre du beskriver er i alle fall definitivt ikke symptomer.
Gjest Ciegus Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Lite sannsynlig, men ikke umulig, så ta en test etterhvert. Ganske lite sannsynlig, kombinasjonen prevensjon (det er litt sikkerhetsmargin altså..), angrepille og samleie på en dag som ganske sikkert ikke er rundt eggløsning (så lenge du har stabil syklus). Går nok bra, det andre du beskriver er i alle fall definitivt ikke symptomer. Når man går på p-piller gir det ingen mening å snakke om stabil syklus og "ikke rundt eggløsning". På p-piller har man ikke eggløsning, og glemmer man en pille kan man få eggløsning, uavhengig av hvor stabil "syklusen" er. Det er nettopp derfor pakningsvedlegget sier at man skal bruke tilleggsprevensjon ved glemt pille i uke en - nettopp fordi den kan forårsake eggløsning. Man kan derfor ikke si at TS ganske sikkert hadde samleie på en dag som ikke var rundt eggløsning. Men sannsynligheten er ikke stor, som du sier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå