AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Jeg ønsker å få bygget en sengehems i hybelen min, og tenkte å leie inn håndverkere til å gjøre det. Regner med at det er en ganske så enkel og grei jobb, som ikke tar lange tiden. Er det noen her som har erfaring med håndverkere, og som kan tenke seg hvor mye noe sånt kan koste?Anonymous poster hash: fafa4...6ab
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Legg det ut som anbud på FINN, men du må skrive cirkamål, det er gratis, og da får du konkrete priser og kan lese anbefalinger fra andre. Har brukt det masse, veldig fornøyd.Anonymous poster hash: a06d2...66f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 Legg det ut som anbud på FINN, men du må skrive cirkamål, det er gratis, og da får du konkrete priser og kan lese anbefalinger fra andre. Har brukt det masse, veldig fornøyd.Anonymous poster hash: a06d2...66f Jeg har gjort det:) men alle skal møtes for "befaring", og gi meg en pris etter det.. Så jeg aner liksom ikke om det er 800kr eller 5000kr jeg kan regne med :sAnonymous poster hash: fafa4...6ab
Ultiva Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 (endret) Legg ut som anbud på finn.no. Da får du som regel flere svar (av varierende seriøsitet) med konkrete prisforslag, og du skjønner hvor landet ligger. Her varierte imidlertid anbudsprisene betraktelig når vi skulle få brosteinsbelagt gårdsplassen, alt fra 120 000 kr til 180 000 kr inkl materialer og innleie av maskiner. Vi hadde vel nærmere 10 konkrete tilbud etter et par uker og da var det bare å få folk på befaring for å vurdere seriøsitet, kjemi oss i mellom samt litt prisforhandlinger. Husk å skrive en god kontrakt når du har bestemt oppdragstaker! Endret 11. mai 2014 av Ultiva 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Legg ut som anbud på finn.no. Da får du som regel flere svar (av varierende seriøsitet) med konkrete prisforslag, og du skjønner hvor landet ligger. Her varierte imidlertid anbudsprisene betraktelig når vi skulle få brosteinsbelagt gårdsplassen, alt fra 120 000 kr til 180 000 kr inkl materialer og innleie av maskiner. Vi hadde vel nærmere 10 konkrete tilbud etter et par uker og da var det bare å få folk på befaring for å vurdere seriøsitet, kjemi oss i mellom samt litt prisforhandlinger. Husk å skrive en god kontrakt når du har bestemt oppdragstaker! Takk! Jeg har som sagt gjort det, uten pågå noe konkret prisforskag. Så det jeg lurer på er om noen vet sånn ca hvilken prisklasse jeg kan forvente meg for en sånn jobb Anonymous poster hash: fafa4...6ab
Ultiva Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Takk! Jeg har som sagt gjort det, uten pågå noe konkret prisforskag. Så det jeg lurer på er om noen vet sånn ca hvilken prisklasse jeg kan forvente meg for en sånn jobb Anonymous poster hash: fafa4...6ab Her var det bare de useriøse som gav prisforslag uten å komme og se på jobben som skulle gjøres. Har du materialer selv, som planker, spikerpistol, ferdig design på hemsen osv? Ellers vil jeg absolutt tro at jobben vil koste nærmere 5000 kr enn 800 kr. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 Jeg tipper mer nærmere 10.000krAnonymous poster hash: a06d2...66f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Her var det bare de useriøse som gav prisforslag uten å komme og se på jobben som skulle gjøres. Har du materialer selv, som planker, spikerpistol, ferdig design på hemsen osv? Ellers vil jeg absolutt tro at jobben vil koste nærmere 5000 kr enn 800 kr. Ok, ja det er såpass ja... Er bare en leiebolig, så da er det kanskje ikke verdt det.. Men når de kommer på befaring, er det gratis og uforpliktende? Anonymous poster hash: fafa4...6ab
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 Jeg tipper mer nærmere 10.000krAnonymous poster hash: a06d2...66f 10000kr for et par dagers jobb? :O hvorfor så dyrt? Er det ikke ganske enkelt å bygge en seng med ett ben? Da får det heller være trangt og lite gulvplass her jeg bor Anonymous poster hash: fafa4...6ab
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Det er noe sånt jeg ser for meg... Kan det koste så mye som 10 000kr?Anonymous poster hash: fafa4...6ab
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 image.jpg image.jpg Det er noe sånt jeg ser for meg... Kan det koste så mye som 10 000kr?Anonymous poster hash: fafa4...6ab Hvorfor kjøper du ikke heller en loftseng fra IKEA? Det hadde jeg da jeg bodde på 25 kvm. Anonymous poster hash: dfd17...1fc
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 Hvorfor kjøper du ikke heller en loftseng fra IKEA? Det hadde jeg da jeg bodde på 25 kvm. Anonymous poster hash: dfd17...1fc Fordi det er alt for stor bredde på de, og så ser det så massivt, og minimum takhøyde som anbefales er alt for høyt.Anonymous poster hash: fafa4...6ab
Ultiva Skrevet 11. mai 2014 #13 Skrevet 11. mai 2014 (endret) Ok, ja det er såpass ja... Er bare en leiebolig, så da er det kanskje ikke verdt det.. Men når de kommer på befaring, er det gratis og uforpliktende?Anonymous poster hash: fafa4...6ab Om du er leietaker så må du hvert fall høre med utleier først, før du gjør en så stor endring. Og det kan godt hende han/hun er villig til å dele utgiftene med deg, dersom dere begge mener at det er en god løsning for enheten. Endret 11. mai 2014 av Ultiva 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #14 Skrevet 11. mai 2014 Om du er leietaker så må du hvert fall høre med utleier først, før du gjør en så stor endring. Og det kan godt hende han/hun er villig til å dele utgiftene med deg, dersom dere begge mener at det er en god løsning for enheten. Jeg kan stort sett gjøre som jeg vil her, men det var et lurt tips å høre om de vil dele utgiften Anonymous poster hash: fafa4...6ab 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå