Gå til innhold

Hva servere til de som ikke drikker alkohol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer rett og slett hva man kan servere til de som ikke drikker alkohol. Ikke brus eller vann... :) Lurer på hva som passer til litt finere middager, men forslag til all slags retter og måltider taes også imot med stor takk :)

Anonymous poster hash: 1c7a8...28e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes farris et et godt alternativ til det meste, enten naturell eller med smak :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mozell passer til det meste etter min mening. :)

Anonymous poster hash: f5c60...ce2
  • Liker 3
Skrevet

Så bra at du vil tilby et alternativ til oss som ikkje drikk alkohol :) Det er ikkje mange som gjer! Eg er veldig glad i Balholm til finare middag/kos. Den finnast i mange ulike smakar :)

Skrevet (endret)

Jeg pleier å servere farris eller tilsvarende, i tillegg har jeg alltid (ja, jeg vet du sa ikke) brus til de som foretrekker det.

Jeg serverer jo alltid farris og/eller vann ved siden av vinen, den skal man jo ikke drikke seg utørst på.

Har sett at det finnes litt finere (og forholdsvis dyre) eplemoster og lignende på markedet, du kan kanskje prøve en av dem?

Edit: hvis det er mat som "kler" øl, så er Munkholm et godt alternativ.

:heks:

Endret av Brunhilde
  • Liker 3
Skrevet

Mozell og Farris passer bra til det meste :)

AnonymBruker
Skrevet

Farris, eplemost, isvann med smak, Munkholm.

Anonymous poster hash: 40a4d...581
Skrevet

Eplemost (Balholm, Liereple osv) og farris. Mozell blir for søtt til mat etter min mening.

• Liker 2
Gjest Dalma
Skrevet

Barnechampagnen man får på Europris blant annet er faktisk jævlig god.

• Liker 2
Skrevet

Da jeg ikke liker farris er jeg personlig glad for brus, eplemost eller lignende.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Alkoholfritt øl. Munkholm, Clausthaler Aass Uten

Gjest Solsmil
Skrevet

Alkoholfritt øl eller vin og farris

AnonymBruker
Skrevet

Alkoholfri vin smaker helt grønnjævlig. Det kan du servere til folk du ikke liker.

Farris er greit nok det, men er det en finere middag så synes jeg det er ålreit å servere noe som faktisk fremhever maten og er en smaksopplevelse i seg selv på linje med god vin og øl. Det har kommet en masse gode fruktmoster på markedet som er helt supre alternativer til vin og øl. Får dem på supermarkeder og Vinmonopolet bl.a. Vår er den aller beste synes jeg. Flere ulike typer, og det står på hva de passer til. Ellers er Ringi og Balholm gode produsenter som jeg kommer på, og det finnes en mange andre småprodusenter. Som jo også gjør det morsommere. :)

Anonymous poster hash: bf723...2bc

• Liker 1
Skrevet

God saft (ikke fun ol., men slike man kan få kjøpt i spesielle butikker)

Vann med lime/sitron/appelsin osv

Eplemost

Gjest Timber
Skrevet

En god eplemost, mozell, vann og farris burde dekke de fleste behov.

Og alltid bra med verter som tenker på oss som ikke drikker alkohol! Av og til er det godt med noe annet enn bare vann også. :)

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Eplemost fra Lier, bruker jeg alltid å kjøpe inn, samt bris med og uten smak.

Edith; glemte godt alkoholfritt øl (litt avhengig av hvem jeg har på middag. Vet jo hvilke av mine venner som foretrekker det, og ikke).

Endret av Magdalene
Skrevet

Den eneste alkoholfrie ølen som smaker godt (synes jeg!) er Erdinger Alkoholfrei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...