Gå til innhold

Alkoholfri drikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er totalavholds, og har lest en del tråder her om alkoholfrie bryllup. Det hadde vært helt ypperlig for meg. Men til dere som har alkohol, hva serverer dere av alkoholfritt ved siden av? Brus, vann? Alkoholfri vin? Jeg har aldri tenkt over problemstillingen før, men jeg risikerer vel ikke som totalavholds å ikke få noe drikke? Eller? Helt OK med vann fra springen til maten, så lenge jeg får noe alkoholfritt. Men jeg håper jeg slipper å ha med medbragt. Skjønt, heller det enn å måtte rekke opp hånda og spørre hvor det alkoholfrie er... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg tenkjer at det må gå an å servere god drikke sjølv til dei som ikkje drikk alkohol. Gode eplejuicer frå til dømes Balholm er eit godt alternativ til vin (noko alkoholfri vin stort sett ikkje er), god alkoholfri pilsner som alternativ for pilsner med alkohol, og naturlegvis mengder med vatten både med og utan kullsyre plassert ut på bordet til alle si glede.

Når dei serverer drikke, så seier du at du vil ha alkoholfritt, og spør om kva alternativ du kan velje mellom. :)

Skrevet

Eg tenkjer at det må gå an å servere god drikke sjølv til dei som ikkje drikk alkohol. Gode eplejuicer frå til dømes Balholm er eit godt alternativ til vin (noko alkoholfri vin stort sett ikkje er), god alkoholfri pilsner som alternativ for pilsner med alkohol, og naturlegvis mengder med vatten både med og utan kullsyre plassert ut på bordet til alle si glede.

Når dei serverer drikke, så seier du at du vil ha alkoholfritt, og spør om kva alternativ du kan velje mellom. :)

Jeg er sikkert veldig vanskelig når det gjelder drikke, for jeg drikker ikke alkoholfri vin eller pilsner heller. Men står det mugger med vann fremme er jeg glad og fornøyd. :)

Skrevet

Alkoholfritt øl har aldri jeg fått tilbakemelding om at vondt, så det går jo an :) Men alkoholfri vin er :spy:

Det finnes mye forskjellig eple- og fruktjuicer, punsj, brus, vann (med og uten kullsyre og smak), saft for den saks skyld..

Utover kvelden, kan man og få mange alkoholfrie drinker. Bruk av drinkmikser fra matbutikken funker fint, og du kan og stikke innom polet og høre om de har forslag, og/eller stikke innom biblioteket og låne en drinkmiksbok :)

Skrevet

Det er jo veldig vanlig å ha vann, farris og evt. brus stående på bordene i mange bryllup jeg har vært i. Ellers har det aldri vært noe problem å be servitører om noe av dette når de går rundt.

Nå har det blitt noen bryllup på meg mens jeg er gravid og mens jeg prøvde å bli gravid, og har aldri hatt noen problemer med å få noe alkoholfritt. Det eneste er at det ikke alltid har vært enkelt å helt ubemerket drikke alkoholfritt i periodene hvor jeg hadde lyst til å ikke påkalle oppmerksomhet rundt min midlertidige alkoholavholdenhet, men man kommer bare ikke helt unna at andre gjester kan legge merke til at man ikke drikker vin når man er i bryllup.

Ellers syns jeg det absolutt beste alkoholfrie alternativet, som også passer godt til mat, er god eplejuice (da snakker jeg ikke om Noras eplemost på flaske).

Skrevet

Det jeg har fått servert i bryllup som alkoholfritt alternativ er Munkholm, brus, Farris og springvann med isbiter (har alltid stått mugger med dette på bordet). Helt greit for meg :)

Skrevet

I vårt bryllup var de alkoholfrie alternativene mineralvann (brus og faris) og en god (ikke så søt) lokalprodusert eplemost. Og springvann med is til alle :)

Skrevet (endret)

Jeg drikker sjelden alkohol og drakk ikke i bryllupet vårt. Her ble det servert alkoholfri cider, mineralvann, alkoholfri øl og alt de måtte ønske av drikke.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...