Gå til innhold

Har du forstørret brystene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lei av å slite med å finne undertøy som passer, og jeg er lei av at de færreste overdeler passer.

Mange av dem er laget for kvinner med litt større bryster, noe som gjør at klærne siger nedenfor brystene.

Dette er gjerne klær i S og XS!

Så nå ser jeg litt på mulighetene om å gå opp til en liten B-cup.

Derfor lurer jeg på om det er noen her som har erfaring fra dette?

- Hva betalte du? (I min lokalklinikk koster det 32.000 kr)

- Har du arr?

- Var det vondt/ubehagelig å bevege seg dagene etter (jeg har kontorjobb. Kan jeg fortsatt gjøre den jobben i tiden etter operasjonen?)?

- Hvordan er det med amming i senere tid? Kan man gjøre det?
- Flytter de på brystvortene som man gjør ved en reduksjon?

- Opplevde du noe som negativt?

- Angrer du deg?

Svar også for andre om du kjenner noen som har gjort dette. Jeg vil gjerne høre alt som er å høre! :)

Anonymous poster hash: d1e77...978
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle får arr, spørsmålet er hvor mye de bleker.

Ja, det gjør vondt i ettertid - hvor mye varierer fra person til person og om du tar over eller under muskel. Ta deg fri tilfelle du blir slått ut i en uke.

Amming senere skal ikke være noe problem. Nei, de flytter ikke på brystvorten, men tar et snitt i brystfolden under puppen.

Eneste negative er at jeg ikke gjorde det før. Angrer ikke.

Anonymous poster hash: 3cc42...4a8
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle får arr, spørsmålet er hvor mye de bleker.

Ja, det gjør vondt i ettertid - hvor mye varierer fra person til person og om du tar over eller under muskel. Ta deg fri tilfelle du blir slått ut i en uke.

Amming senere skal ikke være noe problem. Nei, de flytter ikke på brystvorten, men tar et snitt i brystfolden under puppen.

Eneste negative er at jeg ikke gjorde det før. Angrer ikke.

Anonymous poster hash: 3cc42...4a8

Så arret kan forsvinne eller så og si bli usynlig?

Finnes det forskjellige typer brystforstørringer? Altså er det alltid det samme man opererer inn?

AnonymBruker
Skrevet

- Hva betalte du? Betalte 44.500 kr for dråpeformede proteser. Tok bare 255 gram, så fikk en b-cup. Hadde heller ikke lyst på kulerunde pupper, derfor valgte jeg dråpeformede. Det er litt dyrere, men veldig verdt det.

- Har du arr? Jepp, men nå er det bare 4-5 mnd siden jeg opererte meg.

- Var det vondt/ubehagelig å bevege seg dagene etter? Ja det var utrolig vondt. Jeg tok under muskel, og det skal visst nok være enda vondere. Måtte ha hjelp til å dusje, åpne kjøleskapet, reise meg fra senga osv. Dette varte i ca 3-4 dager før jeg kunne gjøre noe selv. Men nå varierer det så klart fra person til person. Var tilbake på jobb ca 3-4 uker etterpå. Jobber på sykehjem, så trengte den tiden hjemme. Vil tro du kan være kjappere tilbake på jobb, med tanke på at du sitter på kontor.

- Hvordan er det med amming i senere tid? Kan man gjøre det? Ja det skal ikke bli noe problem angående amming og graviditet.
- Flytter de på brystvortene som man gjør ved en reduksjon? Nope.

- Opplevde du noe som negativt? Nei faktisk ikke.

- Angrer du deg? Absolutt ikke. Det er helt fantastisk å kunne kjøpe bikinier, topper eller kjoler som passer i brystpartiet. Var utrolig lei av at bh'er aldri passet, og at det var ubehagelig å ha på seg en bikini. Det var mange som advarte meg mot å ikke gjøre det, men dette gjorde jeg for meg selv. Betalte alt selv, og jobbet som en gal i 6 måneder for å få råd.

Anonymous poster hash: 322e8...338
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så arret kan forsvinne eller så og si bli usynlig?

Finnes det forskjellige typer brystforstørringer? Altså er det alltid det samme man opererer inn?

De kan bli nesten usynlige ja, men det spørs jo hvor flink man er til å bruke teip etterpå osv. Sikkert litt med hudtypen også :)

Vet ikke helt hva du mener med forskjellige typer. Men ulike variasjon er i størrelse, form (dråpeformet eller rundt) og glatt eller ru overflate. Form og overflate bestemmes som oftest av kirurgen når han ser på utgangspunktet og hva som vil se best ut. Størrelse kan man i stor grad bestemme selv, men her er det også kirugen som vet best om hva som vil passe resten av kroppen.

Ulike land og kirurger benytter også forskjellige type implantater, f.eks saltvann er veldig populært i USA. Her i norge er det gode implantater som holder leeenge, og heller ikke flyter ut om det kommer skade på de.

Anonymous poster hash: 85d86...b7b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 75 A i bh.

Og nei, jeg har ikke tenkt til å forstørre brystene, jeg er fornøyd med de slik de er.

De vil antageligvis vokse når jeg blir gravid og får melk i dem, men om de ikke gjør det så er det også helt greit.

Jeg ønsker ikke å betale i dyre dommer for kunstige vannposer som er harde og kan begynne å lekke inni kroppen, kapsling osv.

Og jeg er uenig i deg i forhold til overdeler; Mitt inntrykk er at det er vanskeligere for de med stor byste å få topper til å passe over puppene.

Dessuten kan det være lett å justere med en push up bh.

Anonymous poster hash: 7b053...058
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lite tips om du vurderer dette: gjør MASSE research! Søk google rundt, og se på andres opplevelser. Se litt på forskjellige klinikker, og IKKE tenk på pris. Om dette er noe du ønsker, så vil du sikkert også ha best mulig resultat. Da bør du ta deg råd til den klinikken du føler deg mest komfortabel hos :)

Søk på bilder før og etter, ulik form, overflate, risiko og komplikasjoner og andres opplevelse av dette. Det er ikke et inngrep uten muligheter for komplikasjoner og det koster mye penger, så les maaasse om det når du vurderer det :)

AnonymBruker
Skrevet

De kan bli nesten usynlige ja, men det spørs jo hvor flink man er til å bruke teip etterpå osv. Sikkert litt med hudtypen også :)

Vet ikke helt hva du mener med forskjellige typer. Men ulike variasjon er i størrelse, form (dråpeformet eller rundt) og glatt eller ru overflate. Form og overflate bestemmes som oftest av kirurgen når han ser på utgangspunktet og hva som vil se best ut. Størrelse kan man i stor grad bestemme selv, men her er det også kirugen som vet best om hva som vil passe resten av kroppen.

Ulike land og kirurger benytter også forskjellige type implantater, f.eks saltvann er veldig populært i USA. Her i norge er det gode implantater som holder leeenge, og heller ikke flyter ut om det kommer skade på de.

Ja, det var implanter jeg mente! :)

Hvordan fungerer det med saltvann? Finnes det i Norge?

- Hva betalte du? Betalte 44.500 kr for dråpeformede proteser. Tok bare 255 gram, så fikk en b-cup. Hadde heller ikke lyst på kulerunde pupper, derfor valgte jeg dråpeformede. Det er litt dyrere, men veldig verdt det.

- Har du arr? Jepp, men nå er det bare 4-5 mnd siden jeg opererte meg.

- Var det vondt/ubehagelig å bevege seg dagene etter? Ja det var utrolig vondt. Jeg tok under muskel, og det skal visst nok være enda vondere. Måtte ha hjelp til å dusje, åpne kjøleskapet, reise meg fra senga osv. Dette varte i ca 3-4 dager før jeg kunne gjøre noe selv. Men nå varierer det så klart fra person til person. Var tilbake på jobb ca 3-4 uker etterpå. Jobber på sykehjem, så trengte den tiden hjemme. Vil tro du kan være kjappere tilbake på jobb, med tanke på at du sitter på kontor.

- Hvordan er det med amming i senere tid? Kan man gjøre det? Ja det skal ikke bli noe problem angående amming og graviditet.

- Flytter de på brystvortene som man gjør ved en reduksjon? Nope.

- Opplevde du noe som negativt? Nei faktisk ikke.

- Angrer du deg? Absolutt ikke. Det er helt fantastisk å kunne kjøpe bikinier, topper eller kjoler som passer i brystpartiet. Var utrolig lei av at bh'er aldri passet, og at det var ubehagelig å ha på seg en bikini. Det var mange som advarte meg mot å ikke gjøre det, men dette gjorde jeg for meg selv. Betalte alt selv, og jobbet som en gal i 6 måneder for å få råd.

Anonymous poster hash: 322e8...338

Takk for kjempebra svar! :)

Jeg har 75 A i bh.

Og nei, jeg har ikke tenkt til å forstørre brystene, jeg er fornøyd med de slik de er.

De vil antageligvis vokse når jeg blir gravid og får melk i dem, men om de ikke gjør det så er det også helt greit.

Jeg ønsker ikke å betale i dyre dommer for kunstige vannposer som er harde og kan begynne å lekke inni kroppen, kapsling osv.

Og jeg er uenig i deg i forhold til overdeler; Mitt inntrykk er at det er vanskeligere for de med stor byste å få topper til å passe over puppene.

Dessuten kan det være lett å justere med en push up bh.

Anonymous poster hash: 7b053...058

Er forstørrede bryster nødvendigvis harde? Er det ikke mulig å få det til å kjennes og se naturlig ut?

Jeg tror det er vanskelig for de med både veldig små og veldig store bryster å finne overdeler. Derfor vil jeg ha noe mer midt på treet sånn at jeg slipper være en av de som sliter med å finne klær og undertøy.

(Men om jeg skulle valgt for små eller for store bryster ville jeg valgt for små. Vi slipper i hvert fall unna ryggproblemene)

Jeg ville heller ikke forstørret brystene om jeg hadde 75A. Jeg tror egentlig det ville vært ganske perfekt :)

Nå hender det til og med at BH i størrelse 65A er for stort. Da jeg veide seks kilo mer enn nå kunne jeg klare meg med 70A, men nå er det helt umulig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lite tips om du vurderer dette: gjør MASSE research! Søk google rundt, og se på andres opplevelser. Se litt på forskjellige klinikker, og IKKE tenk på pris. Om dette er noe du ønsker, så vil du sikkert også ha best mulig resultat. Da bør du ta deg råd til den klinikken du føler deg mest komfortabel hos :)

Søk på bilder før og etter, ulik form, overflate, risiko og komplikasjoner og andres opplevelse av dette. Det er ikke et inngrep uten muligheter for komplikasjoner og det koster mye penger, så les maaasse om det når du vurderer det :)

Takk :)

Ja, dette er bare starten av research. Dette er sikkert ikke noe jeg kommer til å gjøre neste uke uansett, men det er kjekt å likevel høre andre erfaringer så jeg vet om jeg skal fortsette med tankene - selv om det kanskje er ett helt år til jeg besøker kirurgen.

På denne måten finner man også ut hva man kan spørre kirurgen om ved en konsultasjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er forstørrede bryster nødvendigvis harde? Er det ikke mulig å få det til å kjennes og se naturlig ut?

Jeg tror det er vanskelig for de med både veldig små og veldig store bryster å finne overdeler. Derfor vil jeg ha noe mer midt på treet sånn at jeg slipper være en av de som sliter med å finne klær og undertøy.

(Men om jeg skulle valgt for små eller for store bryster ville jeg valgt for små. Vi slipper i hvert fall unna ryggproblemene)

Jeg ville heller ikke forstørret brystene om jeg hadde 75A. Jeg tror egentlig det ville vært ganske perfekt :)

Nå hender det til og med at BH i størrelse 65A er for stort. Da jeg veide seks kilo mer enn nå kunne jeg klare meg med 70A, men nå er det helt umulig.

Jo mindre fett og kjertler du har fra før, og jo større proteser, vil det føles "hardere" ut og ikke naturlig. Dette er jo fordi mesteparten av puppen vil være uekte om du har store proteser og lite fett fra før. Det kan også føles mer naturlig ut om man tar under muskel, da resten av puppen vil dekke mer av implantatet. Er du veldig tynn og har veldig små pupper vil du nok bli anbefalt å ta under

figure7-3_implant_position.jpg

Her kan du lese mer om saltvannsproteser:

http://www.plastisk-kirurgi.no/Saltvannsprotese.htm

Om dette føres i Norge lenger vet jeg ikke. Men jeg regner ikke med det, da de kan lettere gå istykker enn silikon. Og da må man ta et nytt inngrep for å fikse det igjen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

- Hva betalte du? (I min lokalklinikk koster det 32.000 kr)

Betalte ca. 50,000

- Har du arr?

Nei, så og si ikke. Stingene er lagt på innsiden, og tråden dratt ut i et lite hull. Dette har bleket og er nå omtrent usynlig.

- Var det vondt/ubehagelig å bevege seg dagene etter (jeg har kontorjobb. Kan jeg fortsatt gjøre den jobben i tiden etter operasjonen?)?

Jeg hadde smertestillende som fjernet omtrent all smerte. Jeg hadde noe vondt da jeg våknet, etter å ligge på rygg og ikke tatt smertestillende. Utover dagen var det helt greit. Brystet var stramt, men det var alt.

Hvor vondt det er vil variere, utifra operasjonen, din smerteterskel, smertestillende du får.

Jeg tok mine i sommerferien og hadde ingen jobb, men dersom jeg hadde hatt en kontorjobb kunne jeg fint gjort denne.

- Hvordan er det med amming i senere tid? Kan man gjøre det?

Ja. Så lenge du ikke legger dem inn gjennom brystvorten, men det er ikke vanlig lenger (da er det vanskeligere, men ikke umulig).

- Flytter de på brystvortene som man gjør ved en reduksjon?

Nei.

- Opplevde du noe som negativt?

Egentlig ikke.

- Angrer du deg?

Nei, er kjempeglad.

Anonymous poster hash: 073bd...117
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

^Meg over. Jeg kan gjerne svare på flere spesikke spm :)

Anonymous poster hash: 073bd...117
  • Liker 2
Skrevet

Hvis du har en bruker her inne, så send meg en PM så kan jeg sende deg en link jeg har som vil være til veldig god hjelp. Vil ikke legge den ut her, da de ikke trenger drittkasting av bedrevitere der inne.

Denne tråden hjalp meg veldig mye. Det er mye bra informasjon, og jeg anbefaler at du leser deg opp og ned på alt som finnes så du vet hva du går til, før imens og etterpå.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke proteser, men har venninner med det.

Det jeg ser kan bli et problem er om du legger arret under puppen. Blir du så gravid ammer og

får mye ledig plass i puppen slik at den begynner og henge veldig, og vil operere inn MER silikon for å fylle ut det ekstra ledige plassen, så vil det gamle(1 arret) havne synlig nesten midt foran på puppen noen ganger.

slik at du får brystvorte, et arr og så et arr under der igjen.

Jeg ville vurdert å gå inn gjennom brystvorten eller armhulen om du ikke har ammet enda.

Dette trenger ikke skje med alle men jeg har 2 venninner hvor dette er realiteten.

AnonymBruker
Skrevet

Jo mindre fett og kjertler du har fra før, og jo større proteser, vil det føles "hardere" ut og ikke naturlig. Dette er jo fordi mesteparten av puppen vil være uekte om du har store proteser og lite fett fra før. Det kan også føles mer naturlig ut om man tar under muskel, da resten av puppen vil dekke mer av implantatet. Er du veldig tynn og har veldig små pupper vil du nok bli anbefalt å ta under

figure7-3_implant_position.jpg

Her kan du lese mer om saltvannsproteser:

http://www.plastisk-kirurgi.no/Saltvannsprotese.htm

Om dette føres i Norge lenger vet jeg ikke. Men jeg regner ikke med det, da de kan lettere gå istykker enn silikon. Og da må man ta et nytt inngrep for å fikse det igjen.

Blir ikke muskelens funksjon forstyrret/ ødelagt av å "flyttes" på denne måten??

Anonymous poster hash: 80ba3...dc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...