Gå til innhold

venninne kommenterer stygt om kroppen min.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente om har følt meg ganske ensom opp igjennom tidene. Jeg er funksjonshemmet og går sakte og rart og tror dette er grunnen til at eg ble utstøtt på bade barne og ungdomskolen og til slutt gikk rundt i min egen ensomhet. På grunn av at jeg ble fort sliten må jeg også bruke rullestol til avbelastning. Jeg brukte lang tid på å gå og det var mye stress å ha med meg rundt, derfor valgte de kutte meg ut.

jeg gikk ensom i mange år helt til jeg fant ei venninne som endelig ville vente på meg, ta meg med på ting, regnet med meg og bedde meg i bursdager. vi møttes når jeg var 16 år gammel, og det gikk ikke lenge før vi hang sammen hver eneste dag. Endelig hadde jeg fått noen å henge med, og vi kjørte mye rundt i bilen hennes og hun tok med glede rullestolen bak i bilen og trilla meg på lengre turer. Jeg er i dag 18 år og hun er 22. vi henger fortsatt sammen hver dag. Jeg trenger hun virkelig. men på en annen side er hun veldig sårende i sine utaalser om meg.

Jeg tørr aldri å stå naken eller skifte tøy sammen med henne fordi da kommenterer hun "se, puppen din henger mer enn min"

"jeg har både større og fastere pupper enn deg"

også kommenterer henne åssen underlivet mitt ser ut og sier at hun er så glad for at hun har faste fitte lepper og ikke sånne som henger som mine.

hun har også sagt etter hun og jeg var på besøk hos en fyr at han hadde sakt til henne at hun hadde mer former og ta i og at han likte ikke meg fordi jeg hadde så tynne bein og liten rumpe og nesten ikke pupper. Hun kan vel holde dette inni seg ? kommentarene sårer meg litt, men velger og ikke ta igjen fordi jeg ikke vil miste den eneste venninna jeg har.

Hun finner det også morsomt å kødde når vi er på fylla og sier at "vi er alle like, Silje" nå går de fleste som du gjør i edru tilstand. Hun tuller med sykdommen min og ganglaget mitt som er det jeg skammer meg mest over i denne verden.

Hun an også slenge kommentarer som dette. "jeg syntes det er rart at du er så tynn og alikevel har du strekkmerker på rumpa i en alder av 18 år"

kommentarene knekker selvtilliten min. Konfronterer jeg henne er jeg redd for at jeg mister henne og går tilbake til mitt ensomme liv som jeg har hatt i store deler av barndommen.

Anonymous poster hash: a9dae...130
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke være ensom uten henne. Bli med i en forening der du treffer likesinnede, noen som forstår hvordan du har det. Den venninna der er nok en av dem som må tråkke på andre for å fremheve seg selv. Og hvem vet, kanskje hun skjerper seg hvis du sier i fra? Du skal iallefall ikke fortsette å ha det sånn!

• Liker 5
Gjest BettyBoop
Skrevet

Herregud. Har du prøvd å si til henne at du ikke syns det er greit at hun sier slike ting? Jeg har også hatt venner som har latterliggjort str på puppene mine og kommet med negative kommentarer om mitt utseende uten at jeg har "hatt lov" til å bli fornærma uten at de rakka ned på meg pga det og. Jeg forsøkte å si noe men endte med å flytte 50% pga dem.

• Liker 2
Skrevet

Hun høres ut som en fryktelig usikker jente, og usikre jenter kan være djevelen selv. De tråkker på alt og alle for å føle seg bedre selv. Det er ikke akseptabel oppførsel, spesielt ikke fra noen du anser som ei venninne.

Ikke la noen såre deg og trykke deg ned. Jeg forstår at har vært ensomt og vondt å vokse opp, og at du har tatt til takke til det mennesket som hang med deg ofte. Hun har nok gjort mye godt for deg, men å psyke deg ned med slike kommentarer er ikke hyggelig. Og med tiden vil du tro på dem, og få komplekser du kanskje ikke hadde før engang.

Vær snill mot deg selv, ønsk deg selv det beste og kutt ut ugrasset i livet ditt, behold blomstene.

Jeg ville tatt det opp med henne på en saklig måte. Fortell henne at kommentarene hennes sårer, og at det gjør vondt. Kan hende hun rett og slett eier så liten innsikt at hun ubevisst sårer deg, uten å mene det. Uansett, ikke la henne plage deg, ingen fortjener bli psyket ned av "venninner" eller kjærester for deg saks skyld. Altfor mange som dessverre lar seg behandle slik av ulike årsaker, og det er trist. Man må være god mot seg selv også, og vite hva man fortjener og ikke.

Ble litt klønete svar dette, men kjente jeg fikk så vondt av deg. Er så trist at mennesker både bevisst og ubevisst er så slemme mot hverandre. Det er også ofte fordi man ikke har det bra med seg selv.

:hug:

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil heller være venneløs enn å ha sånne venner! Er faktisk ikke sikker på at man kan kalle sånne mennesker venner engang. Kjenner jeg blir veldig provosert!

• Liker 3
Gjest Sabrina
Skrevet (endret)

Vennen, sett henne på plass! Fortell henne hvem hun er, hva hun er og hvor hun er. Vis henne at hun har ingen makt over deg og at hennes råtne oppførsel er like attraktivt som et kadaver. Hun er ikke relevant nok til å kunne styre livet ditt. Du har makten over ditt eget liv. Du hsar en indre kraft som du må bringe frem og vise resten av verden. Vis dem alle at du er deg selv og at du har ingenting å skamme deg over. Det finnes dem som liker sånt og de vil dukke opp ;)

Be strong, be fierce, be powerful!

Endret av Imelda
  • Liker 2
Skrevet

Hun der hørtes virkelig ikke ut som en venn man ønsker å ha. Jeg er helt sikker på du kan få mye bedre venner enn henne!

Skrevet

Du må aldri føle at du må ta til takke med noen som er stygg med deg! Du fortjener ekte venner. Ikke gi opp! Det er nok mange som ville vært venner med deg, hadde de "visst om deg" om du skjønner hva jeg mener.

• Liker 1
Skrevet

Det der er ikke hva en kan kalle venninne..

Mine bryster er ikke like,den ene er over en cup mindre enn den andre.

Men ingen av mine venninner har kommentert det negativt.

Ikke lett å få venner,og enda vanskeligere når en har en funksjonshemning.

Jeg sliter selv med en kropp som ikke er A4 men ingen av mine venner får lov eller har snakket slik til meg.

Du må burde se deg om etter noen andre,som ikke bryr seg om hvordan du ser ut,men som liker deg som person :hug:

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke være ensom uten henne. Bli med i en forening der du treffer likesinnede, noen som forstår hvordan du har det. Den venninna der er nok en av dem som må tråkke på andre for å fremheve seg selv. Og hvem vet, kanskje hun skjerper seg hvis du sier i fra? Du skal iallefall ikke fortsette å ha det sånn!

Hva han her sier.

Hun er ikke en god venninne når hun holder på sånn, ihvertfall ikke om det sårer deg!

Skrevet

Vennen, sett henne på plass! Fortell henne hvem hun er, hva hun er og hvor hun er. Vis henne at hun har ingen makt over deg og at hennes råtne oppførsel er like attraktivt som et kadaver. Hun er ikke relevant nok til å kunne styre livet ditt. Du har makten over ditt eget liv. Du hsar en indre kraft som du må bringe frem og vise resten av verden. Vis dem alle at du er deg selv og at du har ingenting å skamme deg over. Det finnes dem som liker sånt og de vil dukke opp ;)

Be strong, be fierce, be powerful!

Enig med denne personen også!

AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig ikke naturlig for deg å sette hun på plass når hun kommenterer kjønnsleppene dine engang? Ikke engang " hvorfor i hælvete studerer du kjønnsleppene mine?"

Anonymous poster hash: ecfe4...ea2

Skrevet

Hun vet du er svak, og antageligvis ikke tør å si i fra/i mot,
fordi hun vet at hun er den eneste vennen du har, men vet du hva?
Hun klarer du deg jaggu fint uten!
Jeg vil si som Sura, finn en forening med likesinnede :)
Om du bor i nærheten av Drammen så send meg gjerne en PM :hug:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger hun virkelig.

Du trenger henne ikke. Ingen trenger en annen person, vi er skapt for mer selvstendighet en det. Den eneste du er ment til å "trenge" biologisk er din mor de første leveårene.

Uansett, hvorfor i alle dager vet hun så mye om underlivet ditt? Det første som slår meg her, bortsett fra usunn avhengighet og underlivsprat, er at hun må ha det innmari vondt inni seg. Hvem ved sine fulle fem trenger å rakke ned på en 4 år yngre funksjonshemmet jente for å føle seg bra? Jeg ville nesten tatt det som et tegn på at du er mye bedre enn du tror, fordi du klarer deg tydeligvis såpass bra at hun føler at hun må trykke deg ned for å være overlegen deg. Kanskje hun følte seg vel i begynnelsen fordi hun så du helt tydelig hadde et handicap, men du er antakeligvis så velfungerende og har noe bra ved deg som gjør at hun blir usikker, tross handicapet. Det sier litt om dere begge.

Anonymous poster hash: f2b4a...dc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i alle dager vet hun hvordan kjønnsleppene dine ser ut?

Anonymous poster hash: 6f32c...c9b

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger henne ikke. Ingen trenger en annen person, vi er skapt for mer selvstendighet en det. Den eneste du er ment til å "trenge" biologisk er din mor de første leveårene. Uansett, hvorfor i alle dager vet hun så mye om underlivet ditt? Det første som slår meg her, bortsett fra usunn avhengighet og underlivsprat, er at hun må ha det innmari vondt inni seg. Hvem ved sine fulle fem trenger å rakke ned på en 4 år yngre funksjonshemmet jente for å føle seg bra? Jeg ville nesten tatt det som et tegn på at du er mye bedre enn du tror, fordi du klarer deg tydeligvis såpass bra at hun føler at hun må trykke deg ned for å være overlegen deg. Kanskje hun følte seg vel i begynnelsen fordi hun så du helt tydelig hadde et handicap, men du er antakeligvis så velfungerende og har noe bra ved deg som gjør at hun blir usikker, tross handicapet. Det sier litt om dere begge. Anonymous poster hash: f2b4a...dc3

Det med usunn avhengighet slo meg også. TS, jeg tror du må kutte navlestrengen til denne venninnen, for hun er ikke bra for deg. Det er lettere å få avhengige trekk når man har vært funksjonshemmet hele livet, og da kan man bli avhengig av feil personer. Prøv å jobbe med din egen selvstendighet. Og det finnes ekte venner der ute, som kan være dine venner uten at du er avhnegig av dem.

Anonymous poster hash: 53333...e92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...