Blomst21 Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 (endret) Jeg gikk igjennom en brystoperasjon for 4 uker siden, men har enda ikke tørd å bytte teip. På skrivet jeg fikk med sto det at teipen kunne skiftes etter 2 uker. Men under teipen så er det jo en stor blodskorpe.. Er redd for å rive skorpen av når jeg tar av teipen. Det sies jo at man aldri skal rive av skorper, at det bare lager styggere arr. Er det negativt å ha teipen så lenge så jeg har hatt? Har lest at noen bytter 1 gang i uken, hver tredje dag og lignende? Håper på positivt svar! :-) Endret 10. mai 2014 av Blomst21
Thorn Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Har du ikke vært på oppfølgingstime? Jeg var på oppfølging etter både en uke og to uker, da byttet sykepleieren teip på mine sår. Etter dette byttet jeg selv ca en gang i uka frem til jeg begynte å bruke silikonteip, den byttet jeg ca hver tredje eller fjerde dag. Arrene er ikke verre på de stedene jeg dro av sårskorpe, og sykepleieren sa at det ikke gjorde noe om det blødde litt ved bytte. 1
Blomst21 Skrevet 10. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2014 Har du ikke vært på oppfølgingstime? Jeg var på oppfølging etter både en uke og to uker, da byttet sykepleieren teip på mine sår. Etter dette byttet jeg selv ca en gang i uka frem til jeg begynte å bruke silikonteip, den byttet jeg ca hver tredje eller fjerde dag. Arrene er ikke verre på de stedene jeg dro av sårskorpe, og sykepleieren sa at det ikke gjorde noe om det blødde litt ved bytte. Va oppe hos klinikken etter 4 dager, og teipen nevnte han såvidt, bare at den igjen skulle byttes etter to uker. Så skulle jeg komme igjen 3 mnd etter operasjon
Thorn Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 Da ville jeg ha forsøkt å bytte nå. Hvis du ikke klarer det selv, er det helt lov å ringe fastlegen og be om hjelp! Jeg ble kjempesvimmel og kvalm første gang jeg skulle bytte teip selv. Det var rent psykisk, og det gikk jo selvfølgelig helt fint. Men jeg kan altså skjønne hvis du syns det er ekkelt og/eller skummelt første gangen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå