Gå til innhold

Lån, stipend og lengde på utdanning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med en bachelorgrad og er snart ferdig med første året. Jeg kommer rett fra videregående og har hatt ekstremt lite motivasjon og mistenker at jeg kommer til å stryke på 3 av 8 av eksamene mine. Å ta opp igjen disse 3 fagene i løpet av de neste 2 årene samtidig som jeg har andre fag tror jeg kommer til å bli veldig tungt, og lurer derfor på om jeg ikke får lånet mitt omgjort til stipend hvis jeg ikke får alle fagene fullført på 3 år..

Anonymous poster hash: 741e6...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lånet blir omgjort til stipend etter hvor mange studiepoeng du tar. Gitt at det er praktisk mulig burde det ikke være noe problem å ta opp de fagene du har strøket i etter normert tid. Så lenge du ikke tar noe nytt lån for det "fjerde" året vil du få omgjort det du har krav på fra det gamle lånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånet blir ikke gjort om til stipend, pga betingelsene er at du består eksamen. Men når du tar opp fagene igjen og består, blir lånet automatisk gjort om til stipend :)



Anonymous poster hash: bf5bc...76c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånekassen bryr seg ikke om hvilke fag du stryker eller består, så lenge du består 60 studiepoeng i løpet av året (dersom du er fulltidsstudent).

Anonymous poster hash: 66050...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...