AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Jeg har gått på mercilon i 4 år ca. Jeg har nå hatt pause i ca 2mnd. Jeg vurderer nå å begynne på disse igjen. Men jeg har lest så mye om at når man først har tatt pause burde man la det gå en del måneder slik at kroppen får vendt seg til det, og når man begynner igjen blir det som å begynne på nytt.. Noen som har erfaringer, burde jeg vente eller kan jeg like greit begynne nå? Selvom det bare har gått 2måneder. Noen lurer kanskje på hvorfor har jeg behov for å begynne igjen og ikke bare vente, men da jeg har mer aktivt sexliv- føler jeg meg tryggere med p-piller. Uansett. Noen som har erfaringer og anbefaler hva jeg burde ? Anonymous poster hash: 65cce...342
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Jeg fikk anbefalt av gynekologen å ikke ha pause, for det er de første 6 mnd du begynner på p-piller det er størst risiko for blodpropp. Tror du like greit kan begynne med en gang. Anonymous poster hash: c0f48...970
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Jeg har skjønt det ikke er så veldig lurt. Dessverre er det for sent å ikke ta pause da jeg allerede har gjort det.. Så du mener jeg like greit kan begynne igjen nå, og ikke er noe vits å vente lengre? TS Anonymous poster hash: 65cce...342
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Jeg har forresten ikke fått ordentlig menustrasjon enda. Det står på pakningen at man kan starte 2-5 i sin syklus, men må tilfelle bruke tilleggsprevensjon de første 7 dagene i den første syklusen jeg tar pillene. Men jeg aner ikke når min 2-5 syklus er. Kan jeg f.eks starte på p-pillen i dag og ha samleie med tilleggsprevensjon i 7dager, og så være sikker uten tilleggsprevensjon etter en uke ? Anonymous poster hash: 65cce...342
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå