Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Phu! Jeg har hatt en liten pause på 1-2 mnd fra alt av trening, det vil si jeg har vel hatt en joggetur eller to, men nå er det fult på igjen. Jeg syns alltid det er litt pes å starte på igjen etter en pause, men vil ikke møte sommeren med en slapp kropp.

Jeg har pleid å trene mest jogging, men også noe styrke. Nå skal jeg i hovedsak trene styrke med gåturer, sykkelturer i mellom mest for å bevege meg. Jeg har jo som sagt trent styrke før og har litt kjennskap til det, men håper jeg greier å være litt mer målrettet nå. Ønsker meg ikke noe Fitness kropp, men en fast, fin kropp. Jeg er slank fra før så har ingen mål om å gå ned i vekt.

I går hadde jeg min første trening igjen. Jeg tok utgangspunkt fra nybegynnerprogram på fitnessbloggen, men kommer ikke til å følge det slavisk. Jeg legger til og trekker fra litt øvelser selv og kommer til å variere litt. Jeg håper jeg kommer til å merke forskjell på styrken og kroppen ganske kjapt.

Jeg pleier å være ganske heldig når jeg først konsentrerer meg om treningen og merker resultater på kroppen ganske fort. Det som er at jeg pleier å greie å holde motivasjonen oppe en stund også dabber det av slik at jeg har litt på og av trening gjennom året. Nå håper jeg at jeg kan gjøre dette til en vane. Jeg tenker at om jeg hvertfall kan trene minimum 2 ganger i uken i tregere periodene jeg er litt lavere aktivert så er det ikke så vanskelig å komme i gang igjen som etter en pause. Jeg tenker det er realistisk og tenke at det kommer til å være perioder jeg ikke er like motivert, men at jeg har da dette som et minimum i disse periodene og også i ferietider..

Etter treningen i går som besto av en gåtur i rask gange 6 km etterfulgt av en styrkeøkt er jeg rimelig støl i dag. Det viste jeg jo ville komme, men har gått en tur i dag igjen for å bevege kroppen så håper jeg at jeg kan ha en styrkeøkt i morgen igjen. Jeg må nok ta det litt med ro i morgen om ikke stølheten har gått litt tilbake.

Vel da har jeg startet! Det er sikkert mange slike tråder fra før her, men jeg skriver her og er bare glad om noen henger med.

:trene::sol::Nikke::skya::nigo::tommelsmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg henger meg med! Trenger også noen som kan hjelpe med motivasjonen i de litt tyngre periodene! :D

Skrevet

:5: Hey, så bra! Det er alltid godt å få litt støtte og motivasjon fra andre! Skriv gjerne om deg og din trening.

Jeg har satt opp et notat på min telefon med de øktene jeg ønsker å gjennomføre frem til jeg skal på sommerferie så kan jeg krysse ut når jeg har gjort det jeg har planlagt. Forhåpentligvis vil det å kunne krysse ut for utført være en god følelse og noe som gjør at jeg forplikter meg litt mer. Er så lett å lage små lure avtaler meg med selv om å stå over en dag om det ikke er skrevet ned :P ........enda det bare er meg selv jeg lurer he he..

Skrevet

Jeg kom meg på trening i går, men var veeeeeldig støl. Gikk og jogget 20 min også trente jeg styrke. Beina var det absolutt vondeste å trene, resten gikk overraskende bra :)

Var dog på fest i går kveld og vet ikke hvor bra det var for kroppen, kjennes godt i dag hvertfall, så gåturen jeg hadde planlagt utgår :P Jeg satser på at i morgen er jeg rask og frisk og fortsetter med treningen da. Jeg håper alt av stølhet er borte slik at jeg kan pushe meg litt mer!

Gjest Egiett
Skrevet

Slenger meg gjerne på :-) Trenger litt motivasjon, for enkelte dager er den virkelig på bunn! Har planer om trening i morgen, etter nesten en uke fri. Føles litt forpliktende når jeg skriver det her, hehe.

Skrevet

He he, ja det er noe med det å skrive det ned og si det til noen. Håper du kommer deg på trening, det skal hvertfall jeg etter en sånn skikkelig sofa dag som dette har vært :) Det føles utrolig bra etterpå da så er det verdt og pushe seg over dørstokken :danse:

Gjest Egiett
Skrevet

Absolutt! Gleder meg faktisk litt til treningen i morgen, satser på å bli skikkelig støl til tirsdag! :-)

Skrevet

Min måte og opprettholde trening er at jeg aldri pusher så mye at det tanken på å trene igjen blir helt uoverkommelig. Jeg klarer å trene 2-4 ganger i uka med å sette meg små mål pr gang. Da blir det gjennomførbart og jeg

Klarer å vedlikeholde det.

I tillegg har jeg aktiv jobb.

Skrevet

Ja det er sant pinar, om det alltid skal være et pes å komme igjennom fordi man presser for hardt så blir det jo ikke særlig lystbetont. Viktig å finne god balanse mellom en viss fremgang, samtidig som det ikke blir for hardt og alikevel trene så man får den gode følelsen etterpå! Jeg syns også nemlig det er utrolig kjipt om jeg kommer hjem også føler jeg at jeg brude gitt mer, og at det ble en slurveøkt.

Skrevet

Jeg henger meg gjerne på :goodbye:

Selv jogger jeg, og har som mål å klare 5 km etter hvert. Jeg løper 4 ganger i uken, men har lyst å legge inn litt styrke også etter hvert også :trene:

Gjest Egiett
Skrevet

Da var dagens treningsøkt gjennomført, 45 min styrketrening. Føltes litt tungt etter en alt for sen kveld i går, men føles utrolig bra nå!

Skrevet

:tommelsmil:Jepp! Det er det som er så herlig. Føles først ut som om det ikke er noe vits å reise for å gjennomføre økta, også føles det bare så utrolig godt når det er gjort!

Jeg kom meg på trening jeg også, 20 min på mølla og 50 min med styrketrening. Litt kaotisk i dag fordi treningssenteret har flyttet en etasje og derfor var jo alt omorganisert. Må liksom gå seg til litt for meg da, litt av et vanedyr når det kommer til sånt og liker og vite hvor jeg finner tingene. Jeg måtte lete meg litt frem i dag i tillegg til at jeg var der på ettermiddagen så da var jeg langt i fra alene... Liker ikke å trene med alle disse muskelgutta rundt meg :sur: Men sånn er det jo noen ganger.

I tillegg var det noen vaskefolk der, og det er jo greit nok det, men de brukte så utrolig mye vann på gulvet!! :klo: Var så utrolig vått overalt, syns det var veldig veldig merkelig!

I morgen skal jeg trene på formiddagen eller morgenen så da blir alt så mye bedre. :trene:

Gjest Egiett
Skrevet

Muskelgutta ja... Kjenner det er en fordel iblant at jeg ikke trener på treningssenter, for å være ærlig :) Og så er det enklere når man bare trenger å ta på seg klærne, og ikke reise noe sted! Har ingen store planer i morgen, utenom at jeg har en gymtime - om været er fint bruker jeg den til en joggetur, om jeg kjenner meg selv rett :)

Skrevet

Ja jeg kunne godt vært for uten å trene på senter nettopp pga dette, men da måtte jeg hatt plass til å kjøpe inn utstyr og mye forskjellig selv og det har jeg ikke nå hvertfall. Det er jo ikke noe stort problem, men syns det er litt kleint når treningssenteret blir brukt til "se og bli sett" arena. Jeg bryr meg lite om hvordan jeg ser ut når jeg skal trene, jeg trener for å bli svett og fæl, dusje og fiffe meg kan jeg gjøre når jeg er ferdig :lillesky:

Skrevet

Joggetur ute er jo deilig det da :) Syns det også er digg med joggetur om det regner jeg da!

Gjest Egiett
Skrevet

Kommer nok til å melde meg inn på treningssenter på skolen jeg skal gå på i høst, men fram til det blir det hjemmetrening, og hovedsakelig øvelser med bruk av kroppsvekt. Joggetur ute er veldig deilig, også om det småregner litt, men er så teit å drasse på klissvått gymtøy! Derav værforbeholdet :)

Skrevet

Kan legge til at jeg for min del må ha treningssenteret så nærme som mulig. Da orker jeg. Med en gang jeg må begynne med å ta noe form for kollektivtransport eller dra noe som føles som langt hjemmefra når jeg i utgangspunktet ikke liker tanken på å trene så kommer jeg meg hvertfall aldri dit.

Skrevet

I går ble det ikke styrketrening, men gåtur. Tok igjen styrketreninga idag til tross for at jeg var på konsert i går og det ble litt lite søvn og noen glass vin, så var ganske fornøyd med å få gjennomført! Imorgen reiser jeg på jobb og skal være der til fredag så da er det ny økt når jeg er tilbake! 😊

Gjest Egiett
Skrevet

Det ble en joggetur på meg på tirsdag, men pga. smerter ble det ikke mer enn 3 km med intervaller, ca. 2 min av gangen. I går ble det ikke annet enn en liten gåtur, men i dag satser jeg på styrketrening igjen :)

Skrevet

Ble ikke trening på meg fredag, og selvfølgelig ikke lørdag, men søndag kom jeg meg av gårde 😊 nå er jeg bortreist noen dager så vet ikke om det blir mye aktivitet da, men når jeg er tilbake.... DA!! 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...