Gå til innhold

restplasser samorda opptak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter og ser på hvor høye snitt man må ha for å komme inn på studier innen helse og sosial fag. Jeg hadde tenkt å studere sykepleier, men har ikke bra nok snitt.

Det jeg lurer på er om det pleier å være mange som sier i fra seg plassen, og sjansen er stor for å komme inn om man står på venteliste, ect?

Er snakk om Oslo eller sørlandet.



Anonymous poster hash: 0b32a...ab5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg hadde heller ikke snittet for å komme inn på studiet i fjor. Jeg søkte sykepleier i oslo og der er det mange søkere, så det er ganske mange som sier i fra seg plassen, men dette varierer jo fra år til år. Jeg kom akkurat ikke inn i fjor. Er du lagt fra snittet? for dette har mye å si.

Men det kommer ikke på restplasser, for det er så mange som vil inn på studie.

Jeg søker i år også og krysser fingrene.

Lykke til :)



Anonymous poster hash: 12e23...866
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har 2,5 i snitt. Har noen alderspoeng og skal prøve å få snittet opp i 3. Men noe bedre klarer jeg ikke, pågrunn av helsa :/



Anonymous poster hash: 0b32a...ab5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil jo alltids komme inn på sykepleie et eller annet sted i Norge, er mange steder hvor det er så få søkere at alle kommer inn, og flere av disse studiestedene vil også havne på lista over restplasser



Anonymous poster hash: 7474d...f09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil jo alltids komme inn på sykepleie et eller annet sted i Norge, er mange steder hvor det er så få søkere at alle kommer inn, og flere av disse studiestedene vil også havne på lista over restplasser

Anonymous poster hash: 7474d...f09

Ja, men jeg har ikke mulighet til å flytte til Alta eller Nordland for å studere.

Anonymous poster hash: 0b32a...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har 2,5 i snitt. Har noen alderspoeng og skal prøve å få snittet opp i 3. Men noe bedre klarer jeg ikke, pågrunn av helsa :/

Anonymous poster hash: 0b32a...ab5

Ikke meningen å være frekk nå, men hvis du ikke klarer mer enn 2,5-3 i snitt pga helsa, hvordan i all verden har du da tenkt å komme deg gjennom studiet?? Og ikke minst jobb etterpå?

Anonymous poster hash: 6d609...233

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hva du mener med "på grunn av helsa", men om du har helseproblemer vil jeg bare spørre om du har tenkt grundig igjennom om sykepleier er det rette valget for deg? Det er et hardt yrke, både fysisk og psykisk. Forøvrig tror jeg du vil ha problemer med å komme deg gjennom studiet om du har et snitt på 2,5 da det er et studie som krever mye arbeid (men ikkelike mye som jus eller siv. Ing. Der nå sa jeg det før noen andre påpekte det).

Anonymous poster hash: 746a4...a6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...