Gå til innhold

Dokumentasjon til Samordna opptak - haster!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! I morgen er fristen for å sende inn dokumentasjon med følgesjema til SO

Problemet er bare at jeg er ikke ferdig på vgs før til sommeren, så ettersom jeg ikke har vitnemål hva skal jeg sende inn??

Har prøvd å sende mail overalt, men ingen svarer, og det skal sendes i morgen...



Anonymous poster hash: 3b9f8...322
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg gikk ut av VGS ble vitnemålet sendt automatisk etter at jeg ble ferdig. Har ikke hørt noe om at det har endret seg, men du kan jo se om du finner noe info om det noen plass?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SO sier forøvrig dette:

Må alle sende inn følgeskjema?

Har du et elektronisk vitnemål fra videregående skole, og det er det eneste som skal ligge til grunn for søknaden din, trenger du ikke å sende inn følgeskjemaet. Det samme gjelder hvis du avslutter videregående skole i år, og får et elektronisk vitnemål innen 1.juli.

Du må selv sjekke at du har, eller får, et elektronisk vitnemål i søknaden din under «bakgrunn».

Hvis du ikke har fått et elektronisk vitnemål innen 1. juli, må du sende en papirkopi av vitnemålet ditt til saksbehandleren din.

Så jeg vil tro du er safe om du går ut av VGS i år :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg leste det, men ble så forvirret da jeg fikk mail om at jeg var nødt å sende det inn før 10 mai

Tusen takk :)



Anonymous poster hash: 3b9f8...322
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok bare de sender ut en fellesmail slik at de som allerede har vitnemål husker å sende dette :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihade

For å være på den sikre siden kan du jo sende inn følgeskjema med ingenting vedlagt. Da krysser du av for at du ettersender karakterer som ikke er ferdige enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å være på den sikre siden kan du jo sende inn følgeskjema med ingenting vedlagt. Da krysser du av for at du ettersender karakterer som ikke er ferdige enda.

Nei, man trenger ikke å gjøre det en gang. Jeg var ferdig på vgs i fjor og skulle begynne å studere, og man trenger ikke å sende inn noenting da. Man får elektronisk vitnemål som legges automatisk inn hos Samordna Opptak.

Så TS, om du har krysset av inne på Samordna Opptak at du er ferdig med vgs våren 2014, så er det bare å slappe av :)

Endret av magicpie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde sende inn vitnemål selv om du får det elektronisk. Det hender at det har skjedd feil, og at vitnemålet ikke har vært elektronisk. Vedkommende kom ikke inn på studiet pga dette. Når du sender inn følgeskjema så skriver du under på at du selv er ansvarlig for å framvise all informasjon som trengs for å komme inn på studiet du søker.



Anonymous poster hash: bd874...4e0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...