Gå til innhold

Innkalt på intervju via mail


Gjest bustyvel

Anbefalte innlegg

Gjest bustyvel

Noen her som har blitt innkalt til jobbintervju via mail?

En bekjent har søkt en stilling i det offentlige, og fikk tilsendt mail med innkalling, og en lenke der det måtte bekreftes type "ja/nei/ønsker nytt tidspunkt". Ble endel lenker siden tidspunktet ikke passet… Hvorfor ikke bare ringe og innkalle??? Eller er dette vanlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg søkte på jobb i Oslo, fikk jeg innkallelse til intervju på mail, og noen andre ringte for å innkalle til intervju :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuppesjura

Det er vanlig via easycruit tror heg. Men som oftest ringer de vel i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringe? Hvorfor det? Om det er mange kandidater er det sløsing på tid.

Anonymous poster hash: 6c8bd...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ble innkalt på intervju via mail, i det offentlige. Mistet det intervjuet for jeg hadde ikke sjekket mailen på en stund. Var helt sikker på at de ringte. Men min feil.



Anonymous poster hash: 07576...e29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble innkalt til intervju på sms :fnise:



Anonymous poster hash: afb91...1f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ble innkalt på intervju via mail, i det offentlige. Mistet det intervjuet for jeg hadde ikke sjekket mailen på en stund. Var helt sikker på at de ringte. Men min feil.

Anonymous poster hash: 07576...e29

Absolutt din feil. Det er jo du som har oppgitt e-post-adressen. I mine jobber der jeg kommuniserer mye med folk har det alltid vært forventet at folk sjekker e-posten minst én gang om dagen. Dette gjelder både i kontakt med studenter, professorer, frivillig arbeid og forsåvidt også i sosiale settinger. På hverdager er det vanlig å sjekke flere ganger, i helger og ferier sjeldnere.

Anonymous poster hash: 90f7d...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihade

Folk generelt er veldig dårlige på å lese mail. Jeg anbefaler alle som har smarttelefon å legge inn en god app for email med push slått på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt din feil. Det er jo du som har oppgitt e-post-adressen. I mine jobber der jeg kommuniserer mye med folk har det alltid vært forventet at folk sjekker e-posten minst én gang om dagen. Dette gjelder både i kontakt med studenter, professorer, frivillig arbeid og forsåvidt også i sosiale settinger. På hverdager er det vanlig å sjekke flere ganger, i helger og ferier sjeldnere.

Anonymous poster hash: 90f7d...035

Er klar over at det er min feil, klandrer ingen. Men jeg var ikke klar over at det blir gjort på denne måten, var 100% sikker på at de ringte. Mail er ikke super viktig i min jobb, men jeg sjekker jo innimellom, men langt i fra hver dag.

Anonymous poster hash: 07576...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig i staten hvertfall, har blitt innkalt tre ganger dette semesteret over mail. Den ene ringte for intervju nr2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har blitt innkalt til jobbintervju via mail?

En bekjent har søkt en stilling i det offentlige, og fikk tilsendt mail med innkalling, og en lenke der det måtte bekreftes type "ja/nei/ønsker nytt tidspunkt". Ble endel lenker siden tidspunktet ikke passet… Hvorfor ikke bare ringe og innkalle??? Eller er dette vanlig?

Ja, i mitt yrke (og arbeidsplass) er det helt vanlig, gjøres akkurat slik du skriver.

Hun som holder intervjuer har kontakt med flere hundre mennesker over tlf og mail hver dag, og vil ha skriftlig kontroll på hvem/hva/når. Hun vil heller ha en kjede mailer å se gjennom, enn masse notater og lapper og evt. kalendere å fylle i.

Fullt forståelig:) Jeg gir henne alltid tilbakemeldinger/spørsmål/whatever per mail, for da vet jeg at vi begge har vårt på det tørre om det skulle være noe som roter seg til for en av oss. Skriftlig kommunikasjon er gull, selv om vi har et flott arbeidsmiljø- vi er bare så utrolig mange mennesker å holde styr på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...