Gå til innhold

Hadde du dratt på gjenforening?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ei jente som "bøllet" en del på skolen.

Med hånden på hjertet, jeg mobbet aldri! Jeg var heller den personen som tok vare på de som hadde det trist. Men, jeg bråket mye i timen, gjorde mye sprell. gikk mine egne veier, samtidig som jeg var ganske populær.

Men i dag sitter jeg uten fullført videregående, derfor ingen utdannelse, på grunn av at jeg ble "tvunget" ut i arbeid og egen bopel i veldig tidlig alder.

Så nei, jeg hadde ikke orket reunion. Orker ikke de tankene de andre får, som, "sånn gikk det med hun som bråket i timene." (De kjenner ikke til min bakgrunn, og de skal det ikke heller ;))

Anonymous poster hash: e8d50...2ff

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ei jente som "bøllet" en del på skolen.

Med hånden på hjertet, jeg mobbet aldri! Jeg var heller den personen som tok vare på de som hadde det trist. Men, jeg bråket mye i timen, gjorde mye sprell. gikk mine egne veier, samtidig som jeg var ganske populær.

Men i dag sitter jeg uten fullført videregående, derfor ingen utdannelse, på grunn av at jeg ble "tvunget" ut i arbeid og egen bopel i veldig tidlig alder.

Så nei, jeg hadde ikke orket reunion. Orker ikke de tankene de andre får, som, "sånn gikk det med hun som bråket i timene." (De kjenner ikke til min bakgrunn, og de skal det ikke heller ;))Anonymous poster hash: e8d50...2ff

Oi. Jeg skal ikke lysmale meg selv helt. Selv om jeg tok vare på klassekammeratene mine, så kan jeg ikke skryte på meg at jeg var for snill mot lærerne, mht. bråk, ikke viste respekt og at jeg fulgte mine egne regler. Noe jeg angrer på den dag i dag.

(Bare så det er sagt)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dropper det. Veldig mange av de som deltar på reunion tror jeg er folk som enten

a) skal bevise at ingen har forandret seg det aller minste på 10-20-30 år

eller

b) krampaktig skal bevise at de har forandra seg noe så helt enormt.

I en sånn setting, med litt alkohol innabords for de andre deltakerne, hadde det ikke gått mange minuttene før jeg hadde blitt plassert i min vante rolle som den stille, kjedelige jenta. Om jeg så hadde holdt et stand-up show naken på bordet hadde jeg fremdeles blitt karakterisert som stille og "grå mus", tror jeg. For det er sånn at mange, bare for en eneste kveld, har behov for at verden er den samme og de fremdeles er kongen på haugen og den peneste jenta i klassen.

Anonymous poster hash: 72d16...a0d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg kommer til å bli invitert til en slik reunion. Jeg ble sjeldent invitert da vi gikk i samme klasseså jeg tviler på at jeg vil bli invitert 20-30 år senere. Klassen/e jeg har gått i, har det vært mye mobbing, utestengning, sjikane osv. De som utøvde store deler av mobbingen var en sammensveiset gjeng.Sammen hadde de det tilsynelatende svært hyggelig og har hatt et godt samhold i alle år.Men de hadde alle noen helt egne evner til å utestenge, manipulere og herse med andre mennesker. Jeg tror ikke jeg blir invitert ettersom jeg vil være elefanten i rommet.Den alle venter på at skal ta " et oppgjør ".Ingen ønsker å bli konfrontert. Så da vil det være lettere å "glemme å invitere" (nok en gang),enn å risikere at jeg kommer og ødelegger hele festen. Det er ikke jeg som ser ned i bakken eller unngår blikkontakt, når vi møtes ved tilfeldigheter.Det er de som må se ned og bort. Men blir jeg invitert, skal jeg gå. Og være den store elefanten. Ikke for å ta det store oppgjøret eller for å konfrontere dem,men for å la dem kjenne på den kleine stemningenog skammen. Anonymous poster hash: dac8e...655

Hei

Jeg har sett en film jeg tror du vil se (og muligens ganske mange i denne tråden også), Men har trålet nettet uten å finne den. Jeg skal nok få tak på tittelen, men får gjøre ett nytt forsøk i morgen :)

Skrevet

Det spørs egentlig! Hadde det vært i morgen, absolutt ikke. Men om noen år når jeg fått orden på livet, ja hvorfor ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, vi har gjenforening i august. Jeg skal ikke dit.

Jeg har jo facebook, og alle deler alt. Alt om unger og hvor fantastisk livet deres er.

Jeg har ikke behov for å kaste bort en kveld på å høre på det "in person".

Anonymous poster hash: 49b14...040
  • Liker 1
Gjest Freckle
Skrevet

Hei

Jeg har sett en film jeg tror du vil se (og muligens ganske mange i denne tråden også), Men har trålet nettet uten å finne den. Jeg skal nok få tak på tittelen, men får gjøre ett nytt forsøk i morgen :)

Regner med du mener Anna Odells film "Gjenforeningen" som går på kino nå. Den anbefales. :)

Jeg har ikke gått på gjenforeningene verken etter barneskole, ungdomsskole, videregående eller høyskole. Jeg har ikke blitt invitert.

Gjest Timber
Skrevet

Nei. Jeg har ingenting jeg skulle ha sagt de, og har takket nei til de få gjenforeningene som har vært. Så vi er nok mange der. Vi hadde veldig dårlig miljø i klassen på VGS, så tviler at det noen sinne blir noen gjenforening der. Vi klarte jo ikke å jobbe sammen i grupper dersom vi ikke fikk være med de faste...

AnonymBruker
Skrevet

Regner med du mener Anna Odells film "Gjenforeningen" som går på kino nå. Den anbefales. :)

Jeg har ikke gått på gjenforeningene verken etter barneskole, ungdomsskole, videregående eller høyskole. Jeg har ikke blitt invitert.

Ja, det var den jeg mente! Takk :)

Skrevet

Det blir muligens gjenforeningsfest for ungdomsskoletrinnet jeg gikk på til sommeren, og jeg har planer om å dra. Det høres jo morsomt ut å møte mange man ikke har sett på 10 år, og min nærmeste vennegjeng er dessuten fra ungdomsskolen, så jeg slipper å dra «alene». Hvis jeg hadde måttet det, vet jeg ikke om jeg hadde dratt.

Ser for meg at de som i så fall kommer er de som fortsatt har mye kontakt med andre fra trinnet, men håper jo at noen av de som har forsvunnet litt dukker opp også, og gjerne også noen av dem som kanskje ikke hadde det like kult på skolen. Hadde vært så hyggelig om de kunne få en mer positiv opplevelse med sine gamle klassekamerater nå i ettertid.

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke dratt på ungdomsskolereunion, de folkene har jeg ingenting til overs for. Men koste meg på vgs, så der håper jeg det blir reunion snart. :)

Anonymous poster hash: 1908d...06f
Skrevet

Nei.

Ble invitert til reunion fra barneskolen. Kostet meg ikke en kalori å si nei.

Hvorfor skulle jeg bruke tid og penger på å reise for å møte mennesker jeg ikke hadde noe å si til den gang, og som ikke brydde seg om å si noe til meg. Og når jeg ikke har hatt kontakt med dem på ti år så føler jeg ikke noe behov for å se den igjen heller.

Ungdomsskole og videregående har det ikke blitt arrangert noe som jeg har hørt om, og jeg hadde ikke reist uansett.

Var aldri inne i varmen noe sted, og har ingen behov for å komme dit nå med mennesker som jeg ikke har noe med å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...