AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Jeg har i årevis slitt med at jeg flytter meg svært mye i søvne. Jegføler meg aldri uthvilt på morgenen fordi jeg ofte våkner når jeg snur meg. Jeg har tatt det opp med fastlegen et par ganger oppgjennom, men har ikke hatt noen råd. Etterhvert har jeg på en måte blitt vant til det. Problemet nå er at min samboer og jeg må ha hver vår seng. Han tør ikke dele seng med meg fordi jeg flakser med armene eller spreller slik med beina at han får blåmerker. Han har filmet meg, og talt hvor mange ganger jeg har snudd meg på ti minutter. Tidligere denne uken var jeg igjen hos fastlegen og spurte om råd, men han hadde fremdeles ingen. Jeg er ellers svært fornøyd med fastlegen og vil ikke bytte. Jeg har prøvd kamillete, Vallerina, melatonin, trening på kveldstid og avspenningsøvelset før sengetid. Det kan se ut som at jeg spreller mer om jeg er veldig sliten, men vi er ikke helt sikre på det. Er det noen som har tips? Noen som har hatt det likedan? Anonymous poster hash: 2b1a7...988
Blackbird Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Hvorfor henviser han deg ikke til søvnutredning? Det er vel ikke så mye å "råde om" - annet enn å sende deg videre til eksperter på søvn?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Hvorfor henviser han deg ikke til søvnutredning? Det er vel ikke så mye å "råde om" - annet enn å sende deg videre til eksperter på søvn? Dit kan han visst bare henvise alvorlige søvnvansker. Jeg sover jo, men sjeldent dypt og lenge.Anonymous poster hash: 2b1a7...988
Blackbird Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 (endret) Høres ikke ut som om han tar dette/deg spesielt alvorlig!? Jeg syns ikke det høres ut som du har særlig god kvalitet på søvnen. Det er jo ikke normalt å ligge slik å sprelle i den grad at samboeren må flytte ut av soverommet!? Snorkere blir henvist for utredning/operasjon/andre tiltak - og mange av disse plager ikke andre enn sin samboer med bråk... og derfor søker de hjelp for å få slutt på det. Hva om det er en grunn til at du er så urolig da? At kvaliteten på søvnen skulle vært bedre på en eller annen måte? Da er jo en henvisning det rette... Jeg har hatt slike "sprelleperioder" der jeg kaster så voldsomt på meg at den jeg sover sammen med blir skremt. Og jeg merker faktisk selv at jeg er svært urolig. Så jeg vekker jo på en måte meg selv også med dette. Hadde jeg hatt samboer har det absolutt vært et problem for meg og forholdet om vi ikke hadde kunnet sove sammen...! De periodene jeg har vært urolig har jeg våknet opp og vært veldig sliten og lite uthvilt.. En enkel ting legen din kan gjøre er å måle oksygenmetningen din i blodet om natten. Det gjøres enkelt ved at du får med deg en måler hjem som festes til armen/fingeren når du sover. Så kan dere iallfall få utelukke noe... Endret 9. mai 2014 av Blackbird
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå