Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spicy food i Tønsberg. Var med et følge ut på byen og vi skulle ha nattmat, kebab. Jeg hadde ikke drukket og skulle kjøre. Samboer og jeg står i kø og han bestiller en kebab til oss hver og jeg rekker han kortet mitt og stiller meg der hvor man blir ropt opp. Jeg har oversikt og etterhvert er vår bestilling klar. Jeg tar den ene og samboer den andre. Blir så plutselig skjelt fullstendig ut foran absolutt alle i den smekkfulle grillen av den mannen som ekspedert oss som forteller meg at jeg ikke har betalt. Jeg viser til vitner og reservert kjøp i nettbanken og er helt satt ut. Og han påstår fremdeles at jeg stjeler mat for å ikke tape ansikt og begynner etterhvert med helt lavmål snakk av typen "morra di" opplegg.. Spiste kebaben på vei ut og så meg ikke tilbake.. 

I tillegg var kebaben halvfull. Altså jeg har spist ved noen anledninger tidligere og det jeg fikk var en miniatyrkebab, som nok handler om at de tar fullt betalt av fulle folk på natten som ikke merker at de blir lurt. 

Aldri satt mine ben der igjen, og vennene mine handler heller ikke der lenger. 

Anonymkode: acd1e...257

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 3.35):

Barnas hus på Moa er helt horribel plass å begi seg inn på. Hadde samme opplevelse som deg da jeg både skulle ha bilstol og barnevogn. Var i butikken omtrent 30 minutt, men ingen hjelp å få. Bilstolen ble kjøpt på nett og barnevognen ble kjøpt hos en annen butikk på Moa. Overpriset er det også der. Nå bruker jeg heller butikken som en plass for å se de fysiske tingene, for så å bestille varene hos andre nettsteder. 

Anonymkode: 6c408...324

Helt enig. Det er ikke første gang det har skjedd heller. Jeg har 4 barn, så jeg har litt peiling på baby/barne utstyr. Men det har ikke de som jobber der. Det er synd at de la ned baby comfort) for de av dere som husken den butikken), den var helt fantastisk, og hun dama som drev den, helt super og hun hadde peiling på hva hun jobbet med :)  Det skjønner jeg godt at du gjør, man sparer mye penger ved å bestille på nettet ofte. Kan også tipse om Bare barn på Nordfjoreid, en flott barnebutikk :) 

Anonymkode: af7e3...11c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.2.2021 den 22.11):

Må være en stund siden du var der? Sier forøvrig fatle jeg også.

Anonymkode: 3eed6...138

Nei var i februar så ikke lenge siden

Anonymkode: 304cf...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (På 9.5.2014 den 17.53):

 

Nettopp, mitt poeng… De ser ned på folk fordi de jobber i litt "fine" butikker. De ser ned på kunder som faktisk kjøper ting, ting de aldri har råd til selv. De jobber i BUTIKK. Uten utdannelse. Med dårlig lønn. Det er nok sjalusi og misunnelse :)

 

Anonymous poster hash: fecaa...ec2

🤣🤣 jeg jobber i Butikk. Fin butikk. Tjener greit. Har utdannelse. Har råd til og kjøpe det vi selger ( og om jeg ikke skulle hatt råd til og kjøpe de tingene kundene kjøper, visste du at vi har rabatter, innimellom får vi gratis av leverandører) 

vi ser ned på deg, i ditt hode. Du ser åpenbart ned på oss. Det er sikkert helt greit at du handler i mindre fine butikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylveon skrev (På 11.2.2021 den 13.56):

Pizzabakeren har jeg litt vondt for å bestille fra igjen. Har flere ganger opplevd at pizzaen har vært iskaldt når den har blitt levert. :sjenert:

Pizzabakeren har aldri skuffet meg, kjempegode pizzaer med masse fyll, og de er alltid varme. Kjipt at du har fått kalde pizzaer 😮

Likte Dominos da det var nytt her, men det har tapt seg skikkelig. Så der legger jeg ikke igjen en krone.

Anonymkode: a9bdb...5f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudesalong i Asker. Ikke at jeg har noe behov for flere brudekjoler.

er mange år siden nå, men skulle nå ha en brudekjole. Var vel en str rundt overkant av 40 og hadde blitt gravid. Bryllupet skulle stå 4 mnd etter fødsel. Og det var ukking og stønning på hun som jobbet der, for hun hadde ikke såååå store kjoler bla bla bla. Aldri følt meg så mobbet før. Og tenker på gru alle de som er større enn meg og som sliter med å finne kjole. Kjøpe selvfølgelig ikke kjole der, var ikke noe problem å finne kjole og få prøvd den på salongen i Lillestrøm

Anonymkode: 003db...99a

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonyminist skrev (23 minutter siden):

🤣🤣 jeg jobber i Butikk. Fin butikk. Tjener greit. Har utdannelse. Har råd til og kjøpe det vi selger ( og om jeg ikke skulle hatt råd til og kjøpe de tingene kundene kjøper, visste du at vi har rabatter, innimellom får vi gratis av leverandører) 

vi ser ned på deg, i ditt hode. Du ser åpenbart ned på oss. Det er sikkert helt greit at du handler i mindre fine butikker. 

Javel...😅

Anonymkode: 6b349...094

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellienor skrev (På 5.2.2021 den 12.11):

Illums bolighus i Bergen. 

unngår om mulig å handle der. Butikksjefen behandler de ansatte veldig dårlig. Hun er kanskje helt grei ovenfor kunder, men jeg vil ikke handle i en butikk hvor ansatte blir kjeftet på foran kunder. Det er meget ubehagelig. 
 

Og HM på Horisont. 
var der en gang i vår i starten av korona når endel butikker hadde redusert åpningstid pga lite kunder. Ny åpningstiden var ikke oppdatert på nettet (hadde sjekket på forhånd). Jeg skulle kjapt innom for et bestemt hudprodukt, så jeg hentet det og gikk rett i kassen. Der var det kø med én ansatt som ekspiderte. Butikksjefen var selv på jobb, men siden det var straks stengetid så brukte hun heller tid på å slukke lys og ta lukkerunde istedenfor å bare lukke ned gitteret halvveis for å signalisere at butikken stengte og deretter hjelpe å ta unna kunder i kassen. Vi kundene i kassakø ble vitne til oppgitte sukk av de ansatte og tydelig signal om at vi var til besvær der vi stod i kø i mørket. Jeg skjønner det er irriterende med kunder «over» stengetid, men butikken stengte jo tross alt tidlig pga «mangel på kunder», så man burde kanskje som butikksjef være glad for at de har folk som vil handle der? 

Var det en med asiatisk utseende? Har i så fall opplevd henne som frekk tidligere, både mot kunder og ansatte. 

Anonymkode: bec3b...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/12/2021 at 9:57 PM, AnonymBruker said:

Apoteket på Snorre senteret i Florø.

Kan vel ikke bare være meg som bruker ordet fatle når jeg skal ha tak i en slik https://www.apotek1.no/produkter/deroyal-armslynge-spesial-l-1stk-816570p

Anonymkode: 304cf...880

On 2/12/2021 at 10:04 PM, Frida said:

Jeg har aldri hørt ordet armslynge før, har alltid brukt fatle. 

"Armslynge" er bare direkte oversatt fra engelsk "arm sling". Helt bortkastet når det allerede finnes et norsk ord - fatle - og nyordet "armslynge" gir heller ingen mening på norsk, så dette tyder på mangelfull kjennskap til språket.

Finner drøssevis av tilsvarende "nyord", men det er tema for en annen tråd.

Anonymkode: 66d78...e47

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jysk på Stoa/Arendal. 

Butikken er helt ny, åpnet for en måned siden. Vel. Butikken er så rotete! Mye søppel og uoversiktlig, paller med møbler her og der. Det er en haug av folk som jobber der, men ingen kan hjelpe deg, de sender deg i rett område og når du spør om spesifikke ting om møbelet (Skulle ha en stol). Så henviser de til nettsiden. Fant en aktuell stol, med en god pris. Utsolgt i butikk og lager. Kunne ikke kjøpe utstillingen. 

Anonymkode: b5d35...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Javel...😅

Anonymkode: 6b349...094

Etter og ha lest videre i tråden har jeg mer på hjertet. 😜 kommenterte på kommentar på side 1 ( hadde tenkt og lese gjennom hele med det ble jo så langt)

Altså, jeg har jobbet i butikker i 27 år, først som ekstrahjelp da jeg gikk på videregående, videre innom alt fra butikkmedarbeider til butikksjef til distriksjef og tilbake til butikkmedarbeider i ulike butikker , stort sett eksklusive , men også billige. Jeg har åpenbart hele tiden vært forbruker også, og har selvsagt butikker jeg har dårlige opplevelser med og ikke legger igjen penger i. Like fullt butikker jeg er ekstra fornøyd med og gjerne går tilbake til. Syntes tråden åpnet interessant, men det ble langt , og jeg ble faktisk litt overrasket over kommentarene som går igjen om fine butikker ( som er det jeg jobber i nå) 

jeg er egentlig bare kassadame ( tror ca 1 % av min arbeidstid går ut på og slå inn salg) , jeg har visstnok ikke utdannelse ( jo, jeg har det ,men det finnes selvsagt de som har lengre utdannelse) og jeg tjener dårlig ( jeg tjener ganske greit, det er selvsagt folk som tjener mer) jeg har ikke råd til produktene jeg selger ( jo, og bortsettfra rabatt så handler jeg ofte dyrt men sjeldent ellers fordi min erfaring er at kvalititet både er økonomisk på sikt og ikke minst miljøvennlig - men det er jo personlig og min økonomistyring, jeg er ikke rik og kjøper ny designerveske hver uke) . Folk her er enige om at jeg ser ned på dem, selvom de er bedre enn meg. Det er interresant. Hadde jeg trodd at denne tråden hadde representert mine kunder hadde jeg nok sett litt annerledes på dem. 
 

det jeg vet er at jeg ikke dømmer kunde utifra bekledning, en ser ikke på folk om de har penger. Like lite som de i andre butikker kan se på meg hva jeg har råd til. Jeg jobber selvsagt med service og lever av fornøyde kunder. De som bare klager, skal holde av ting til det kommer på salg  ( det at folk handler på salg er bare positivt, det er jo varer vi vil ha ut, og om noen som ikke har råd til og kjøpe varen til full pris gjør et kupp, er jo det veldig hyggelig ) forventer at jeg bruke en time på dem selvom folk står i kø, når jeg vet at de ikke kommer til og handle.. da er jeg kort, men høffelig . Jeg har heldigvis primært hyggelige kunder. Hvis kommentarene her stemmer med virkeligheten , altså at folk ser ned på folk som jobber i fin butikk , så står jeg fullt ved at de kan holde seg unna fine butikker. Jeg er ikke en lakei, jeg er glad i og stolt av jobben min, og jeg driter i om de tjener mer enn meg eller ikke. 
 

butikker jeg selv holder meg unna er de butikkene jeg vet at underbetaler ansatte, eller har slitsomme mersalg selgere som skal prakke på meg alt mulig jeg ikke trenger , og som ikke lytter til mine behov men bare skal selge det dyreste eller det de har konkurranser på og selge mest av. Senest var på power på Storo i forrige uke, jeg skulle kjapt innom og kjøpe ny telefon, men etter 20 minutter med mas om og bytte mobilabonnement og alt mulig ekstra utstyr måtte jeg bare gå. Uten telefon. Sannsynligvis får selgeren bonus ved og få kundene til og bytte abonnement , og det er bare trist om de blir « tvunget»  til slikt mas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.7.2021 den 23.27):

Dette er det gøye med å være regionsjef (eller ikke gøy). Jeg er ofte innom ulike butikker på kveldstid for å sjekke hvordan de ansatte møter kunder. Alle vet hvordan de skal oppføre seg når butikksjefen er på jobb, men mange tror dessverre det er "fritt frem" og "på tide å være sosial med andre" når butikksjef ikke er det. Men tro meg; Alle butikksjefer setter pris på tilbakemelding om ansatte som ikke presterer. 

Personlig er det Elkjøp jeg føler jeg får dårligst kundeservice hos... Dessverre 

Anonymkode: 3ee64...103

Det ironiske er at Elkjøp med sin XXL-taktikk med press på ansatte, rævkjører seg selv og skylder på de ansatte. Trist hvordan utviklingen har vært med Elkjøp. 

Anonymkode: ef4b6...5b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyminist skrev (På 2021-8-1 den 16.44):

Etter og ha lest videre i tråden har jeg mer på hjertet. 😜 kommenterte på kommentar på side 1 ( hadde tenkt og lese gjennom hele med det ble jo så langt)

Altså, jeg har jobbet i butikker i 27 år, først som ekstrahjelp da jeg gikk på videregående, videre innom alt fra butikkmedarbeider til butikksjef til distriksjef og tilbake til butikkmedarbeider i ulike butikker , stort sett eksklusive , men også billige. Jeg har åpenbart hele tiden vært forbruker også, og har selvsagt butikker jeg har dårlige opplevelser med og ikke legger igjen penger i. Like fullt butikker jeg er ekstra fornøyd med og gjerne går tilbake til. Syntes tråden åpnet interessant, men det ble langt , og jeg ble faktisk litt overrasket over kommentarene som går igjen om fine butikker ( som er det jeg jobber i nå) 

jeg er egentlig bare kassadame ( tror ca 1 % av min arbeidstid går ut på og slå inn salg) , jeg har visstnok ikke utdannelse ( jo, jeg har det ,men det finnes selvsagt de som har lengre utdannelse) og jeg tjener dårlig ( jeg tjener ganske greit, det er selvsagt folk som tjener mer) jeg har ikke råd til produktene jeg selger ( jo, og bortsettfra rabatt så handler jeg ofte dyrt men sjeldent ellers fordi min erfaring er at kvalititet både er økonomisk på sikt og ikke minst miljøvennlig - men det er jo personlig og min økonomistyring, jeg er ikke rik og kjøper ny designerveske hver uke) . Folk her er enige om at jeg ser ned på dem, selvom de er bedre enn meg. Det er interresant. Hadde jeg trodd at denne tråden hadde representert mine kunder hadde jeg nok sett litt annerledes på dem. 
 

det jeg vet er at jeg ikke dømmer kunde utifra bekledning, en ser ikke på folk om de har penger. Like lite som de i andre butikker kan se på meg hva jeg har råd til. Jeg jobber selvsagt med service og lever av fornøyde kunder. De som bare klager, skal holde av ting til det kommer på salg  ( det at folk handler på salg er bare positivt, det er jo varer vi vil ha ut, og om noen som ikke har råd til og kjøpe varen til full pris gjør et kupp, er jo det veldig hyggelig ) forventer at jeg bruke en time på dem selvom folk står i kø, når jeg vet at de ikke kommer til og handle.. da er jeg kort, men høffelig . Jeg har heldigvis primært hyggelige kunder. Hvis kommentarene her stemmer med virkeligheten , altså at folk ser ned på folk som jobber i fin butikk , så står jeg fullt ved at de kan holde seg unna fine butikker. Jeg er ikke en lakei, jeg er glad i og stolt av jobben min, og jeg driter i om de tjener mer enn meg eller ikke. 
 

butikker jeg selv holder meg unna er de butikkene jeg vet at underbetaler ansatte, eller har slitsomme mersalg selgere som skal prakke på meg alt mulig jeg ikke trenger , og som ikke lytter til mine behov men bare skal selge det dyreste eller det de har konkurranser på og selge mest av. Senest var på power på Storo i forrige uke, jeg skulle kjapt innom og kjøpe ny telefon, men etter 20 minutter med mas om og bytte mobilabonnement og alt mulig ekstra utstyr måtte jeg bare gå. Uten telefon. Sannsynligvis får selgeren bonus ved og få kundene til og bytte abonnement , og det er bare trist om de blir « tvunget»  til slikt mas. 

Jeg leste ikke, sorry,

Anonymkode: 6b349...094

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.7.2021 den 23.10):

Tror det er noe med Barnas hus som kjede.

Finnes ikke et hyggelig fjes, service innstilt eller hjelpsom ansatt her på Barnas Hus i Skien heller.

Alltid sure, snakker heller til hverandre og blir oppgitt når kunden forstyrrer praten dem i mellom.

Anonymkode: 32b13...8c3

Dette gjelder barnas hus i Drammen også. Må alltid stå i kassa og vente lenge, de er veldig korte i samtale. De ansatte er alltid ute å jobber på gulvet og virker som om det å ta kassa er forstyrrende. 

Anonymkode: 6d8db...530

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kicks på Bergen Storsenter. Ble regelrett utledd og utskjelt av den danske innehaveren der når jeg skulle levere åpen CV og søknad for noen år siden. Har aldri opplevd en så fæl person hverken før eller etter. Jeg var 20 år og sminket meg sykt mye bedre enn hun 40 år gamle dama, men fikk ikke sagt noe mer enn «hei, kunne jeg fått snakket med daglig leder angående CV og søknad» før hun avbrøt med en lang og ondskapsfull skyllebøtte med ukvemsord. Helt sjokkerende.

Anonymkode: abd79...751

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kicks på Bergen Storsenter. Ble regelrett utledd og utskjelt av den danske innehaveren der når jeg skulle levere åpen CV og søknad for noen år siden. Har aldri opplevd en så fæl person hverken før eller etter. Jeg var 20 år og sminket meg sykt mye bedre enn hun 40 år gamle dama, men fikk ikke sagt noe mer enn «hei, kunne jeg fått snakket med daglig leder angående CV og søknad» før hun avbrøt med en lang og ondskapsfull skyllebøtte med ukvemsord. Helt sjokkerende.

Anonymkode: abd79...751

Hva sa hun, da? Jeg har handlet der flere ganger og aldri hatt noe å klage på. Det kommer gjerne fossende en tirade med innøvde høflighetsfraser når man avslutter handelen og går, så personlig vil jeg ikke si hun er ;), men har aldri opplevd henne som ufin. Synes hun er pent sminket, og mener jeg har hørt hun har jobbet som modell en gang i tiden.

Anonymkode: d6296...62d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

TeaOlogy i Oslo. Var der nylig med en kompis og vi skulle bestille hver sin bubble tea. Vi bestilte via en sånn bestillingsautomat og da jeg bestilte først, fikk jeg et nummer på bestillingen min + en sms når bestillingen var ferdig, helt supert det. Men da kompisen min skulle bestille så hadde han gjort det på samme måte som meg men han fikk kun en kvittering og pengene ble trukket fra hans konto men bestillingen ble av en eller annen grunn ikke lagt inn.. Vi trodde først at bestillingen var lagt inn men det viste seg at den ikke hadde det. Vi satt å ventet. Syns de hadde en litt merkelig måte å levere på. De la liksom bare bestillingene til folk ligge fremme på et bord og noen hadde til og med ikke nummer på seg.. Så hvis man bestilte det samme som noen andre, var det veldig vanskelig å se hva som var bestillingen sin. Jeg fikk bestillingen min først, men da kompisen min enda ikke hadde fått den kom det plutselig samme bestilling han hadde bestilt på bordet ved kassen. Det var ikke noe nummer på den og kompisen min antok at det var hans. Han går frem og tar den. Så ser vi plutselig 3 personer gå til bestillingsbordet og 2 av de tar bestillingen sin men den tredje sto der og så litt forvirret ut. Viste seg at kompisen min hadde tatt den personen sin bestilling. Kleint.

Hun ene ansatte kom bort til oss og sa til kompisen min og sa «det var den personen sin bubble tea og det er ikke greit å bare ta drikken til folk!» og peker på den personen som sto foran å virket sur for at vi hadde tatt hennes bestilling. Så sa jeg at kompisen min hadde bestilt den samme bubble tea drikken og at han trodde det var hans. Hun virket sur og lite hyggelig og jeg fortalte situasjonen om at pengene var trukket på kontoen hans og at han hadde bestilt. Da påsto hun at de ikke hadde fått inn noen bestilling og nærmest hentydet at vi løy. Kompisen min viste kvitteringen og da trodde hun på oss heldigvis. Han fikk drikke tilslutt så det var jo positivt, men syns likevell det var en litt ekkel situasjon.
Bubble teen var utrolig god men syns de hadde litt latterlig måte å levere på.. kan skje lett misforståelser.

Anonymkode: 86855...1d0

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim nails i Oslo. Riktignok ikke en butikk, men en neglesalong.  Har aldri følt meg så dårlig behandlet av en ansatt før. Det var en ung jente som ganske sikkert gikk på videregående som ordnet neglene mine. Hun var veldig ufyselig og rullet med øynene når jeg ga henne feil hånd, når jeg snakket til henne etc. Noen ganger ignorerte hun meg når jeg snakket til henne. Følte at hun hatet meg, og dette viste hun meg med hele kroppsspråket sitt flere ganger. Det var ikke hyggelig for å si det sånn. Hun var rett og slett kjempemisfornøyd med meg som kunde, og hun fikk meg til å føle meg som et null. Turte til slutt ikke å verken se på henne eller snakke med henne. Neglene så ikke ut når jeg var ferdig, det var rett og slett kjempestygt. Jeg måtte krangle meg til at en annen skulle rette opp feilen.

Anonymkode: 4df4e...539

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...