Gå til innhold

Å skrive i spalter... ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva vil det si å skrive i spalter?

Er det at man skriver sånn som dette, med lange setninger, og når man skal begynne på en ny setning hopper man ikke over et trinn, men bare går et hakk bortover?
Sånn her for eksempel?



Anonymous poster hash: e48cd...2a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

99255735_640.jpg

Dette ser jeg på som spalter. Bildet viser 4 spalter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spalter:

hqdefault.jpg

Altså sånn som i aviser, for eksempel.

Det du tenker på (tror jeg) er innrykk.

(Ah, for sen :P )

Endret av Agathe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår fortsatt ikke hva som er greia med det. Hvordan ellers skal man skrive liksom?



Anonymous poster hash: e48cd...2a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva du spør etter?

Det du hadde i hovedinnlegget var et innrykk.

Spalter er sånn som i avisen, som demonstrert i de tidligere innleggene. Her på KG skriver vi derimot ikke i spalter, her bruker vi hele sidebredden og skriver fra venstre mot høyre uten spalter.



Anonymous poster hash: 6ba1f...cd8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om man har fått beskjed om å skrive i spalter på eksamen, betyr det at man får utdelt ark som er bretta (altså med fire sider) da eller?

Fordi vanligvis pleier vi å skrive på gjennomslagsark på studiet, men det går jo ikke an å skrive i spalter da, eller?



Anonymous poster hash: e48cd...2a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville jeg spurt foreleser/eksamensansvarlig om.

Ser de driver med noe spaltegreier på juss og humanistiske fag, men det har jeg ikke vært borti hos oss på realfag.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:v8IHEW5y6C8J:opiniojuriss.wordpress.com/2011/09/22/23/+&cd=8&hl=no&ct=clnk&gl=no&client=firefox-a

"Innledningen er viktig, men den bør verken være for lang eller for kort. Mellom 1 og 1 ½ spalte er perfekt, og aldri mer enn 2 spalter."

Kan jo se ut til at man på en del eksamener skriver på ark som er inndelt slik at én spalte er en bestemt størrelse med plass til ca. en bestemt mengde tekst. Slik at antall spalter man bør skrive er et anslag på hvor mye man bør skrive. Men dette må jo være forhåndsbestemt, skal du sette opp spaltene selv kunne de jo blitt alskens forskjellige bredder.



Anonymous poster hash: 6ba1f...cd8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jus bruker man bare litt over halve arket og så er venstre del fo sensor.

Anonymous poster hash: cb006...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...