AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Håper på å få noen konstruktive tilbakemeldinger her, da jeg vet at familien min/samboer har en tendens til å dulle litt med meg. Jeg er 22 år gammel, har en mnd igjen til bacheloroppg skal inn, ingen jobb, ikke lappen og INGEN MOTIVASJON til å gjøre noe. Bacheloroppgaven har jeg ikke kommet lengre enn 7-8 sider på, de andre eksamene er jeg tilsvarende langt bak også. Jeg har prøvd å få meg jobb i et år, da jeg blir GAL av ikke å ha jobb. Jeg studerer hjemmefra, men klarer ikke bruke dagene mine til annet enn å sitte her på KG eller gå tur med bikkja. Det jeg vet jeg burde er å skrive bacheloroppg, gjøre lekser og ta teorien nå som jeg har tid. Men jeg klarer ikke å få meg til å gjøre noe. Jeg sitter ved kontorpulten min fra 0900-1700 kun avbrutt av når jeg spiser eller går tur. Har prøvd å lage studieplaner, timeplaner osv, men klarer ingenting. Er på jobbintervjuer, men ingen vil ansette meg. Får tilbakemeldinger som sier at jeg er overkvalifisert, valgte noen med mer spesifikk erfaring eller at de velger en de har kjennskap med fra før. Samboeren min jobber hele dagen ved siden av deltidsstudie, han er kjempeflink og stiger fort i gradene på jobben sin. Situasjoen har alltid vært omvendt, da jeg alltid har jobbet mye ved siden av fulltidsstudie mens han har vært hjemme uten motivasjon. Alle sier at det kommer til å gå bedre, de skal hjelpe meg med lånet mitt i fra stipendet slutter til jeg får jobb, samboer sier at han kan forsørge oss og at jeg ikke skal ta det så hardt.. Vet ikke hva jeg skal fram til,men har noen noe hjelp å gi meg? eneste gangene jeg er glad er de 3-4 timene jeg har med samboer før han sovner.. Anonymous poster hash: 85917...c4e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Vurdert psykolog? Anonymous poster hash: 5f664...079
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Ja, eller nei. Gikk til psykolog når jeg var yngre, og hun knuste siste rest jeg hadde av tillit til mennesker. Anonymous poster hash: 85917...c4e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Ikke sitt hjemme! Jeg har det helt likt som deg, men jeg setter på klokka om morgenen og så må jeg dra hjemmefra senest 09. Sitter på biblioteket og lar være å ta med pc eller telefon sånn at jeg kan konsentrere meg om det jeg skal gjøre. Anonymous poster hash: 3ef6e...579 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Ja, eller nei. Gikk til psykolog når jeg var yngre, og hun knuste siste rest jeg hadde av tillit til mennesker. Anonymous poster hash: 85917...c4e hm. Nei men da ville jeg prøvd ut det som AB sa: ikke sitt hjemme osv. Håper du finner ut av det! Anonymous poster hash: 5f664...079
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Har tenkt på det flere ganger, men det vanskelig å jobbe med bacheloroppgave uten pc. Iogmed at jeg ikke har inntekt kan det fort bli litt dyrt å farte rundt ute også, men skal absolutt prøve. Anonymous poster hash: 85917...c4e
Amarinda Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Velg ut en ting du begynner med. Om det er å lese og ta notater til én eksamen, eller om det er å samle inn og lese teori til teorikapittelet på bacheloroppgaven er litt det samme. Det virker som du vil gjøre for mye på en gang og ikke helt makter å vite hvor du skal starte. Ta med det denne ene oppgaven på biblioteket hvor du gjør så mye du kan på dette prosjektet og så fortsetter du til du er i mål. Deretter tar du fatt på noe nytt. Prøv å parkere tankene om at du skal jobbe til du er ferdig med bacheloroppgaven. Når du ikke klarer å fokusere uten jobb, er det nok greit å vente til du er ferdig med å faktisk ta fatt på en jobb. Om det hjelper, kan du sette av en dag i uka til søke på jobber. Men rådet mitt er altså å dele opp i deloppgaver og få unna en ting om gangen, da vil du oppleve at du har litt framgang, og også kanskje få litt mer motivasjon 1
KaDust Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Hva går bacheloren din ut på? Når jeg står fast eller ikke eier motivasjon innenfor skolearbeid så går jeg meg en tur med penn og papir hvor jeg reflekterer over oppgaven jeg må gjøre. Jeg studerer IT, så trenger selvsagt pc'en for å faktisk gjøre oppgaven, men om jeg reflekterer og skriver ned noen tanker og ideer på hvordan det skal løses/hva jeg kan skrive så går det mye lettere når jeg kommer inn igjen.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Må du ha internett på dataen? Hvis ikke kan du jo laste ned en sånn internettblokker hvis det kan hjelpe på konsentrasjonen. Da kan du blokkere internett en avgrenset tid. Jeg bruker programmet "Freedom". Anonymous poster hash: 103eb...863 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 Kan du dra på nærmeste bibliotek kanskje? Og ikke be om wifi-koden? Innimellom må man bare tvinge seg selv. Hender motivasjonen kommer når man ser at det går fremover. Anonymous poster hash: 3ef6e...579
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #11 Skrevet 9. mai 2014 Så mange gode råd det er her. Mye jeg absolutt bør tenke mer på. Spesielt tror jeg at jeg bør fokusere på en ting om gangen. i "timeplanen" min har jeg liksom 4-5 timer med bachelorjobb, så 3-4 timer med en annen eksamen. Jeg skriver en bacheloroppgave om merkevarer i dagligvaren, så kan absolutt bare tusle bort til nærmeste matbutikk og hente inspirasjon. Jeg tror jeg skal prøve å legge vekk det behovet for jobb for en stund. Må bare fokusere på skolearbeidet nå, og når jeg ikke får jobb engang blir jo hele humøret ødelagt. Lappen får jeg også drite i i en stund. Må bare prioritere, men er så vanskelig når jeg ikke vet hva som er viktigst. TS Anonymous poster hash: 85917...c4e
KaDust Skrevet 9. mai 2014 #12 Skrevet 9. mai 2014 Jeg ville så absolutt prioritert skole fremfor jobb og lappen nå om jeg var deg. Legg vekk tankene rundt jobb helt og arbeid hardt med bacheloren din. Du vil merke at humøret ditt bedrer seg når du ser at du kommer videre med bacheloroppgaven. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #13 Skrevet 9. mai 2014 Har du en veileder på skolen? Jeg slet med det samme når jeg skrev masteroppgave. Så jeg sa til veilederen min at han måtte stille krav til meg. Han lagde da en skikkelig plan, der jeg skulle skrive ferdig det kapittelet til den datoen og så det kapittelet til den datoen. Så sendte jeg det jeg skrev til veilederen og han leste gjennom og kom med tilbakemeldinger. Jeg kom i mål til slutt og det er jeg veldig glad for i dag. Anonymous poster hash: ccb96...353
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå