Gå til innhold

Rett til dagpenger? Usikker på "studentstatus".


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tar master i England. Er ferdig med eksamen og skal i løpet av 1 mnd levere masteroppgaven. I følge min studiekontrakt varer studiet fra september 2013 til september 2014. Jeg har, så vidt jeg vet, ikke rett til dagpenger (jobbet fulltid i 2 år før masteren) så lenge jeg er student, men jeg får heller ikke studielån fra og med mai. Jeg har dermed ingen inntekt.

I praksis så er jeg helt ferdig og har levert masteroppgaven i juni, altså jeg er på ingen måte student etter det, men arbeidssøkende med ingen inntekt, og dermed ødelegger studiekontrakten veldig for meg.

Er det noen som vet om jeg likevel kan ha rett til dagpenger? om det finnes noen klasuler om at man må være aktiv student eller noe slikt? Hjelper det å sende et forklarende brev til NAV (JEG tror ikke det- de er nazi, men..) ?

Vet ikke hva jeg skal gjøre..har ikke klart å finne jobb ennå- søker..



Anonymous poster hash: 6ad68...f9f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SOMMERJOBB!



Anonymous poster hash: beda7...4ba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingenting, så tviler på at du har rett på noe. Kanskje hvis du var fast ansatt da du jobbet og det var fulltid, men tviler. Jeg fikk beskjed om å gå på sosialen, det var ingenting de kunne gjøre for meg siden jeg hadde studert...



Anonymous poster hash: e9b42...0e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingenting, så tviler på at du har rett på noe. Kanskje hvis du var fast ansatt da du jobbet og det var fulltid, men tviler. Jeg fikk beskjed om å gå på sosialen, det var ingenting de kunne gjøre for meg siden jeg hadde studert...

Anonymous poster hash: e9b42...0e5

ja, jeg var fast ansatt

men skulle du fortsette med studier etter sommeren?

ts

Anonymous poster hash: 9e937...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvordan din situasjon skiller deg fra alle andre studenters situasjon? Jobb er en god måte å få inn penger på.

Anonymous poster hash: eede7...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du i alle fall har skaffet deg sommerjobb. Da er det ikke lenge igjen til september, men frem til da har du jo masse tid til å finne deg en fast (eller et vikariat, for den saks skyld) jobb.



Anonymous poster hash: 69f37...2d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...