Gå til innhold

Rett til dagpenger? Usikker på "studentstatus".


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tar master i England. Er ferdig med eksamen og skal i løpet av 1 mnd levere masteroppgaven. I følge min studiekontrakt varer studiet fra september 2013 til september 2014. Jeg har, så vidt jeg vet, ikke rett til dagpenger (jobbet fulltid i 2 år før masteren) så lenge jeg er student, men jeg får heller ikke studielån fra og med mai. Jeg har dermed ingen inntekt.

I praksis så er jeg helt ferdig og har levert masteroppgaven i juni, altså jeg er på ingen måte student etter det, men arbeidssøkende med ingen inntekt, og dermed ødelegger studiekontrakten veldig for meg.

Er det noen som vet om jeg likevel kan ha rett til dagpenger? om det finnes noen klasuler om at man må være aktiv student eller noe slikt? Hjelper det å sende et forklarende brev til NAV (JEG tror ikke det- de er nazi, men..) ?

Vet ikke hva jeg skal gjøre..har ikke klart å finne jobb ennå- søker..



Anonymous poster hash: 6ad68...f9f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SOMMERJOBB!



Anonymous poster hash: beda7...4ba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingenting, så tviler på at du har rett på noe. Kanskje hvis du var fast ansatt da du jobbet og det var fulltid, men tviler. Jeg fikk beskjed om å gå på sosialen, det var ingenting de kunne gjøre for meg siden jeg hadde studert...



Anonymous poster hash: e9b42...0e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingenting, så tviler på at du har rett på noe. Kanskje hvis du var fast ansatt da du jobbet og det var fulltid, men tviler. Jeg fikk beskjed om å gå på sosialen, det var ingenting de kunne gjøre for meg siden jeg hadde studert...

Anonymous poster hash: e9b42...0e5

ja, jeg var fast ansatt

men skulle du fortsette med studier etter sommeren?

ts

Anonymous poster hash: 9e937...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider