Gå til innhold

Uetisk å bruke sms som bevis?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er greit å bruke sms, men første steg bør være et forsøk på forlik. Opplys eksen om at du har disse meldingene, og har blitt rådet av advokat til å bruke dem, men at du ikke vil ha behov for dette dersom dere blir enige uten å gå til retten. Da har hun mulighet til å unngå dette, mot å svelge en kamel eller to.

Anonymous poster hash: f1536...274
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville brukt sms som bevis. For meg virker det absolutt som barna har det best hos deg.

AnonymBruker
Skrevet

Og snylting??? Skrev hun ordrett at hun ville snylte på NAV eller er det noe du omskriver det som???? For meg så virker det som at du hevner deg på henne pga hun for fra deg.

Bruker du spåkortenen dine hver gang du åpner kjeften her eller?

Anonymous poster hash: a90b4...543

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du si det at en fyr som mye godt bruker sin hjemmeværende kone som bakkemannskap til å fyre opp egen karriere er primær omsorgsperson for sine barn??? Det er jo en fornærmelse mot alle de kvinnene som av forskjellige grunner valgte å jobbe deltid/ikke jobbe i en periode av livet for å kunne gi heimen og ungene 100%.

Dette er en fornærmelse mot alle kvinner (OG MENN) som er fortsatt i fulltid arbeid etter å ha fått barn. Min mor har alltid vært i fullt arbeid. Jeg ser på henne som min primær omsorgsperson. Ærlig talt. Dette var latterlig.

Anonymous poster hash: 2ba2c...5fc

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Bruker du spåkortenen dine hver gang du åpner kjeften her eller?

Anonymous poster hash: a90b4...543

Nei, gjør du?

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er en fornærmelse mot alle kvinner (OG MENN) som er fortsatt i fulltid arbeid etter å ha fått barn. Min mor har alltid vært i fullt arbeid. Jeg ser på henne som min primær omsorgsperson. Ærlig talt. Dette var latterlig.

Anonymous poster hash: 2ba2c...5fc

Det er en fornærmelse at noen velger å jobbe deltid når ungene er små?? :icon_lol:

AnonymBruker
Skrevet

Du bør kanskje se litt på hva du svarte tilbake på disse sms'ene.. slik at det ikke kan brukes mot deg igjen.

Ellers synes jeg at man bør prøve så langt det lar seg gjøre, av hensyn til barna- og holde det så minnelig som mulig. Det er tross alt mor og far til barna og de er like glad og har like mye bruk for dere begge.

pst.. det med at navbrukere avler nav brukere er bare Bullshit!! har vært mye i nav systemet mens barna vokste opp ( ufrivllig) og mine barn har tar alle som en høyere utdanning..( master etc)

Anonymous poster hash: 71c42...e41
Skrevet

Hun misbruker da ikke nav om hun får overgangsstønad?

Det har alle aleneforeldre krav på, menn også.

Jeg synes du skal fokusere på det som er best for barna, dvs stabilitet og kjærlighet.

Barna får det ikke stabilt om du gjør moren deres til sosialklient eller krangler og driver maktkamp.

Bruk reelle argumenter på hvorfor du bør ha ungene, ikke synk ned på patetiske nivåer.

Vær den bedre mann. Om moren ikke vil jobbe på sikt, så er jo dette noe hun legger opp til selv,

ikke noe du har deltatt i. Om hun derimot bruker skitne triks for å sverte deg, synes jeg sms kan legges frem. Jeg hadde ikke respektert min egen far om han saboterte for moren min eller omvendt.

Husk at barn merker mer enn de sier, og de blir også voksne en gang.

Skrevet

Hun misbruker da ikke nav om hun får overgangsstønad?

Det har alle aleneforeldre krav på, menn også.

Hensikten med overgangsstødnad er jo å gi økonomisk støtte i en overgang. Da må det jo være et ønske fra mottaker om å komme seg videre og få evne til å forsørge seg selv økonomisk.

Går begge/alle ungene på skolen, TS? I så fall er det jo litt begrenset hvor lenge hun får OS, det er vel bare til det yngste barnet er 8 år.

For min del er det viktigste at barnet mitt får en stabil hjemmesituasjon, både sosialt, økonomisk og på andre måter, og det tenker jeg man ikke helt kan tilby dersom planen, og ønsket, er å leve av NAV i noen år.

Skrevet (endret)

Det er ingen som skal legge seg opp i om hun fortjener den eller ikke, men at hun bryter loven eller lurer nav er bare sprøyt

TS skriver at hun har sagt hun for en periode vil leve på nav. ikke at hun for all tid skal leve på nav

EDIT: du lager ikke stabilitet for barna ved å stikke kjepper i hjulene for moren heller.

Skjønner ikke hvorfor mange på KG skal ta den minst hyggelige holdningen mot de som ikke følger deres egen "moral"

Endret av Chevelle
AnonymBruker
Skrevet

pst.. det med at navbrukere avler nav brukere er bare Bullshit!! har vært mye i nav systemet mens barna vokste opp ( ufrivllig) og mine barn har tar alle som en høyere utdanning..( master etc)

Anonymous poster hash: 71c42...e41

Du kan være så mye unntak du makter, men det motbeviser ikke at det er en sterk statistisk sammenheng angående dette. (Google "anekdotiske bevis" hvis du ikke skjønner dette, evt spør ungene dine.)

Anonymous poster hash: f1536...274

• Liker 1
Skrevet

mange uføre har arvet sykdommen sin, ikke alt er miljø relatert

logisk nok går ufør i arv om man har samme genene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...