AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Der min eks og mitt samlivsbrudd startet med godt samarbeid er vi nå i en kjempekonflikt, der vi ikke klarer å bli enige om samvær med barna. Hun trenger penger fra nav, og vil da ha barna mest. Dette har hun skrevet i en sms til meg. Jeg forsetter å bo i huset da dette er gått i arv i min slekt i genrasjoner, så barna har det trygt og godt der, med venner og skole i umiddelbar nærhet. Jeg jobber fullt og er økonomisk uavhengig. Hun jobber ikke, og har nok ingen umiddelbare planer om å gjøre det heller, igjen i følge en sms der hun skriver at hun ønsker å snylte seg gjennom noen år med naving. Hun fikk penger med seg ut av ekteskapet til å kjøpe seg et hus, men valgte å kjøpe ny bil og blant annet en ferielilighet sammen med sin søster istedet. Så nå leier hun en lelighet langt fra skole og vennene til barna. Komunikasjonen er helt låst, og vi snakker ikke sammen lenger. Kun via brev fra advokat. Nå råder advokaten meg å bruke disse smsene der hun utilslørt legger fram sin agenda med tanke på samværet og økonomi, og ikke hva som er best for barna. Og disse smsene er det mange av, problemet mitt er at hun sendte mange av disse smsene før vi startet å krangle. I førsten forstod jeg ikke helt hva hun pønsket på, men nå begynner jeg å se omfanget av det.Og ønsker å sette en stopper for det. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 798d6...8e9 Anonymous poster hash: 798d6...8e9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Jeg ville brukt sms som bevis. Anonymous poster hash: 250f7...f15 13
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Jeg ville brukt sms som bevis da ja. Anonymous poster hash: f08ae...c4a
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Jeg skjønner ikke hva som er løgn og hva som er sant ut fra det du skriver, men det spiller ingen rolle. Uansett, jeg hadde ikke nølt med å bruke SMS som bevis hvis det styrket min sak.Anonymous poster hash: 177f5...d67
andy capp Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Du bruker det du har for at barna skal få det best mulig. Jeg er av den oppfatning at barna har det best i en så "normal" hverdag som mulig, hos foreldre som lever et normalt liv og tjener til livets opphold på egen hånd i den utstrekning de har mulighet/helse til det. Nå har jeg bare din side av saken, men for meg virker det som du er den som kan gi barna den mest stabile hverdagen, og som gjennom handling gir barna de verdiene og holdningene de trenger videre i livet. Barna skal aldri brukes til egen vinning ved et samlivsbrudd, verken for økonomisk vinning, eller for å straffe den andre. 6
Gjest Ciegus Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Hvis advokaten anbefaler det, ville jeg lyttet. Hun har jo ikke en etisk oppførsel uansett... 4
Gjest chisandra Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 For ei dame du beskriver! Jeg ville ikke tvilt på å ta i bruk de midler jeg kunne for at ungene mine skulle få det best mulig - men vær forberedt på plunder. Dere virker relativt ulike i utgangspunktet - ut fra det du beskriver.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Hva skjer hvis du ikke bruker sms'ene, da? Langvarig rettssak uten faste bevis, "han sa, hun sa", fram og tilbake, og du risikerer at hun vinner frem fordi det er synd på henne? Hør på advokaten din, de pleier å vite hva de driver med Anonymous poster hash: a4ac0...102 4
Sylvari Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Bruk de som bevis, du burde helt klart få ha barna mest.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 Takk for så raske svar. Vi er nok veldig ulike, og har glidd veldig fra hverandre de siste årene, da forskjellene har blitt mer tydelige. Hun ønsket brudd og var nok ikke fornøyd med vårt samliv, jeg var ikke like glad for bruddet og må medgi at hun fasinerer meg på en måte jeg har ondt for å forklare. Men saken er som den er og vi er låst slik. Og poenget er at jeg ønsker ikke å gjøre uopprettelig skade. Ikke for noen av oss. Men kjekt å se den gjengse oppfattningen her. Takk. Anonymous poster hash: 798d6...8e9
Britt Banditt Skrevet 9. mai 2014 #11 Skrevet 9. mai 2014 Hvor gamle er barna? Jeg ville nok brukt sms'ene, så fremt dere ikke klarer å bli enige dere i mellom (noe dere ikke ser ut til å kunne bli, siden dere nå kun kommuniserer gjennom advokat.) Har du latt barna få adresse hos henne?
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2014 #12 Skrevet 9. mai 2014 (endret) Men hadde mor hovedansvaret for barna før brudd da og gikk ned i jobb pga det?? Da er det jo klart at hun skal ha barna nu også. Noe annet vil jo være urettferdig. For hvor hen barna bor hen bryr de seg ikke så veldig mye om så fremt primær omsorgsperson er der hver dag. Endret 9. mai 2014 av Gjest
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2014 #13 Skrevet 9. mai 2014 (endret) Og snylting??? Skrev hun ordrett at hun ville snylte på NAV eller er det noe du omskriver det som???? For meg så virker det som at du hevner deg på henne pga hun for fra deg. Endret 9. mai 2014 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #14 Skrevet 10. mai 2014 Nå råder advokaten meg å bruke disse smsene der hun utilslørt legger fram sin agenda med tanke på samværet og økonomi, og ikke hva som er best for barna. Anonymous poster hash: 798d6...8e9 Anonymous poster hash: 798d6...8e9 Jeg har mer tiltro til advokatstanden enn den gjengse nordmann - tror jeg. Men, her ville jeg likevel vært veldig forsiktig. Det som skal være avgjørende i barnefordelings- og samværssaker er KUN: Barnas beste. Hva som blir barnas beste kan påvirkes av mye - og det at dere kommuniserer så dårlig, er èn av de tingene. Men at barnas mor tilsynelatende har agendaer for samvær med sine egne barn som er uetiske og lite solidariske med deg, sier ingenting om hva som er best for barna, mens det sier mye om hennes karakter. Jeg har derfor vanskelig for å se at du "beviser" noe annet enn hennes karakterbrist, ved å legge fram disse smsene. Og da må du nesten stille deg selv spørsmålet: har det noe å gjøre med hva som er best for barna mine? Hvis du helhjertet mener at det er best for barna å bo mest, eller bare hos deg, så bør du for all del kjempe med nebb og klør (les: med disse smsene). Men hvis målet ditt er å samarbeide best mulig med mor, ville jeg ikke lagt fram disse smsene, i og med at de etter min mening representerer enn drittkasting-krig. Kanskje kan du spørre advokaten din om å sende et halv-formelt brev hvor det informeres om at dere ønsker å få til en minnelig løsning, og at dette med sms-ene tatt i betraktning, bør være mer ønskelig også for henne - enn å gå rettens vei. Da får du brukt de som trusler, uten å starte en utilgivelse drittkasting. Uansett: Vær ærlig med deg selv om hva som er det overordnede målet her, og håndter saken deretter. Anonymous poster hash: 03f80...3b5 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #15 Skrevet 10. mai 2014 Men hadde mor hovedansvaret for barna før brudd da og gikk ned i jobb pga det?? Da er det jo klart at hun skal ha barna nu også. Noe annet vil jo være urettferdig. For hvor hen barna bor hen bryr de seg ikke så veldig mye om så fremt primær omsorgsperson er der hver dag. Primær omsorgsperson vil være mor OG far. De har bodd sammen og derfor har de også like mye å si. Selv om far jobber betyr det ikke at han er mindre omsorgsperson. Når det er sagt ville jeg ikke delt 50% omsorg med en partner på nav eller som har ambisjoner om å leve på nav. Frivillige navbrukere (de som ønsker å utnytte systemet) har en tendens til å avle kommende navbrukere, og hvem ønsker dette for barnet sitt? Og så over til noe seriøst her. Hvis du, ts, gir henne mer enn 50% samvær vil det resultere i at du vil være pliktig til å betale barnebidrag. Slik jeg har skjønt det ønsker hun mest omsorg slik hun får mer fra nav, samtidig som at dere likevel beholder 50% samvær uten for papiret..? Mtp at dere ikke snakker sammen annet enn igjennom en advokat vil jeg råde deg til å IKKE gi henne mer omsorg, for du får det ikke tilbake. Ønsker advokaten å bruke sms som har gått mellom dere får du gi han/hun det. Anonymous poster hash: 5c26e...f31 2
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2014 #16 Skrevet 10. mai 2014 Primær omsorgsperson vil være mor OG far. De har bodd sammen og derfor har de også like mye å si. Selv om far jobber betyr det ikke at han er mindre omsorgsperson. Når det er sagt ville jeg ikke delt 50% omsorg med en partner på nav eller som har ambisjoner om å leve på nav. Frivillige navbrukere (de som ønsker å utnytte systemet) har en tendens til å avle kommende navbrukere, og hvem ønsker dette for barnet sitt? Og så over til noe seriøst her. Hvis du, ts, gir henne mer enn 50% samvær vil det resultere i at du vil være pliktig til å betale barnebidrag. Slik jeg har skjønt det ønsker hun mest omsorg slik hun får mer fra nav, samtidig som at dere likevel beholder 50% samvær uten for papiret..? Mtp at dere ikke snakker sammen annet enn igjennom en advokat vil jeg råde deg til å IKKE gi henne mer omsorg, for du får det ikke tilbake. Ønsker advokaten å bruke sms som har gått mellom dere får du gi han/hun det. Anonymous poster hash: 5c26e...f31 Hvordan kan du si det at en fyr som mye godt bruker sin hjemmeværende kone som bakkemannskap til å fyre opp egen karriere er primær omsorgsperson for sine barn??? Det er jo en fornærmelse mot alle de kvinnene som av forskjellige grunner valgte å jobbe deltid/ikke jobbe i en periode av livet for å kunne gi heimen og ungene 100%. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #17 Skrevet 10. mai 2014 Primær omsorgsperson vil være mor OG far. De har bodd sammen og derfor har de også like mye å si. Selv om far jobber betyr det ikke at han er mindre omsorgsperson. Når det er sagt ville jeg ikke delt 50% omsorg med en partner på nav eller som har ambisjoner om å leve på nav. Frivillige navbrukere (de som ønsker å utnytte systemet) har en tendens til å avle kommende navbrukere, og hvem ønsker dette for barnet sitt? Og så over til noe seriøst her. Hvis du, ts, gir henne mer enn 50% samvær vil det resultere i at du vil være pliktig til å betale barnebidrag. Slik jeg har skjønt det ønsker hun mest omsorg slik hun får mer fra nav, samtidig som at dere likevel beholder 50% samvær uten for papiret..? Mtp at dere ikke snakker sammen annet enn igjennom en advokat vil jeg råde deg til å IKKE gi henne mer omsorg, for du får det ikke tilbake. Ønsker advokaten å bruke sms som har gått mellom dere får du gi han/hun det.Anonymous poster hash: 5c26e...f31 Der tar du feil. En kan være pliktig til å betale barnebidrag selv om barna hat delt bosted. En annen ting: mor mister ikke omsorgen eller får mindre enn 50% omsorg selv om hun går på nav.Anonymous poster hash: e2ab4...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #18 Skrevet 10. mai 2014 Der min eks og mitt samlivsbrudd startet med godt samarbeid er vi nå i en kjempekonflikt, der vi ikke klarer å bli enige om samvær med barna. Hun trenger penger fra nav, og vil da ha barna mest. Dette har hun skrevet i en sms til meg. Jeg forsetter å bo i huset da dette er gått i arv i min slekt i genrasjoner, så barna har det trygt og godt der, med venner og skole i umiddelbar nærhet. Jeg jobber fullt og er økonomisk uavhengig. Hun jobber ikke, og har nok ingen umiddelbare planer om å gjøre det heller, igjen i følge en sms der hun skriver at hun ønsker å snylte seg gjennom noen år med naving. Hun fikk penger med seg ut av ekteskapet til å kjøpe seg et hus, men valgte å kjøpe ny bil og blant annet en ferielilighet sammen med sin søster istedet. Så nå leier hun en lelighet langt fra skole og vennene til barna. Komunikasjonen er helt låst, og vi snakker ikke sammen lenger. Kun via brev fra advokat. Nå råder advokaten meg å bruke disse smsene der hun utilslørt legger fram sin agenda med tanke på samværet og økonomi, og ikke hva som er best for barna. Og disse smsene er det mange av, problemet mitt er at hun sendte mange av disse smsene før vi startet å krangle. I førsten forstod jeg ikke helt hva hun pønsket på, men nå begynner jeg å se omfanget av det.Og ønsker å sette en stopper for det. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 798d6...8e9 Anonymous poster hash: 798d6...8e9 Tekstmeldinger/SMS er å regne som skriftlig dokumentasjon. Hvis du har smarttelefon, synes jeg du skal ta screenshots av meldingene og bruke de både i saken din, og varsle NAV. Slike som henne ødelegger så uendelig mye for de som IKKE misbruker NAV. Anonymous poster hash: f12df...e81 2
_Aries Skrevet 10. mai 2014 #19 Skrevet 10. mai 2014 Du burde vise smsene, virker som det er pengene som er av størst interesse. Hennes prioriteringer så langt (bil og ferieleilighet ovenfor hus/leilighet), viser at hun ikke evner å ta vare på seg selv engang, hvordan blir det da med barn som krever sitt? Både økonomisk og ellers.. 2
ViljaH Skrevet 11. mai 2014 #20 Skrevet 11. mai 2014 Du må glemme alt av konflikt og egen lyst til å ha barna, og tenke helt objektivt- hva er den beste løsningen for barna? Og så kjemper du for det med alt du har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå