AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Jeg har aldri tatt en urinprøve før. Har lest litt på nett om hvordan man tar den og slikt. Hva skal jeg gjøre om jeg tisser for mye i koppen? Er ikke så lett å se, eller kontrollere (altså stoppe). Er overvektig kvinne.... så sikten ned dit er ikke den beste Skal jeg tømme ut litt? Eller... Men. Det jeg ikke finner noe svar på er: - Skal man ta prøven hjem eller hos fastlegen? - Må jeg bestille time, eller bare levere prøven i skranken hos fastlegen? - Må jeg da eventuelt fortelle hvorfor jeg leverer prøven (vil ta prøve for å sjekke for skjønnsykdommer og bakterie/urinveisinfeksjon) Føler meg så dum. Men har angst for urinprøver. Men om jeg får litt "hjelp", så blir det kanskje lettere å gjøre det. Har trekt meg så mange ganger, men nå vil jeg ta den prøven! Er lei av å ha plager der nede, som lett kan behandles om jeg bare tar den prøven. Anonymous poster hash: 74e45...c24
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 - Om du fyller urinprøveglasset helt til randen ville jeg nok tømt ut litt ja, slik at det ikke søler så mye når de på legekontoret skal ta korken av igjen osv. - Prøven kan du ta hjemme, men oppbevar den i kjøleskap om du ikke skal til legekontoret med det samme. - Du trenger sikkert ikke legetime for dette, men du må fortelle hvorfor du leverer prøven ja. Ellers vil jeg nok tro at det bare sjekkes om du har urinveisinfeksjon. Anonymous poster hash: 7e97e...1f9
søtpai Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Husk å tisse på morningen! Også bør du holde leppene fra hverandre slik at det kommer minst mulig med smuss oppi urinen. Tiss i et glass hvis du er usikker på hvor mye som kommer? Så kan du helle over i prøveglasset. :-)
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 - Om du fyller urinprøveglasset helt til randen ville jeg nok tømt ut litt ja, slik at det ikke søler så mye når de på legekontoret skal ta korken av igjen osv. - Prøven kan du ta hjemme, men oppbevar den i kjøleskap om du ikke skal til legekontoret med det samme. - Du trenger sikkert ikke legetime for dette, men du må fortelle hvorfor du leverer prøven ja. Ellers vil jeg nok tro at det bare sjekkes om du har urinveisinfeksjon. Anonymous poster hash: 7e97e...1f9 Tusen takk for utfyllende svar :D Det var slik jeg tenkte meg det var, men var usikker på om jeg tenkte rett. TS Anonymous poster hash: 74e45...c24
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå