Litjaaa Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Hei. Jeg er 24år og har slitt med ufrivillige sammentrekkninger i underlivet, gjentagende urinveisinnfeksjoner, ekstreme menstruasjons smerter og kramper i anus (Ja, du leste riktig) i flere år. Menstruasjons-smertene, smertene i anus og gjevnlige urinveisinnfeksjoner er noe jeg kan leve med.. MEN jeg får ikke til å ha sex!!! Har slitt med dette siden jeg var 16år, ikke vet jeg hva dette kom av eller om jeg rett og slett er født med det.. Men mitt første "møte" med sex, var et voldtektsforsøk! Mitt andre var med en jeg var sammen med, etter mye om og men fikk han presset penishodet inn men jeg fikk voldsomme smerter og han fikk den ikke ut igjen før jeg etter kanskje en time fikk slappet av i underlivet.. Har hatt mange forhold, men alle har tatt slutt fordi kjæresten fant ut at jeg ikke klarte å ha sex! Eller at jeg hadde lurt han til å tro vi hadde det ved å gni penisen imellom lårene... 8år har gått, og sånn holder jeg på enda.. Lurer ikke bare dem men lurer meg selv også! Dette problemet har ført til at jeg har blitt utsatt for både fysisk og psykisk missbruk pga. frustrerte menn som ikke får det de vil ha.. For ca. 1år siden søkte jeg opp dette, jeg følte meg hjelpesløs og turte ikke å prate med noen om dette.. ikke engang lege, vell har fortsatt ikke gjort dette men av ren angst! Da jeg leste at den eneste måten å finne ut om man har vaginisme på var en gynokologisk undersøkelse, fikk jeg hetta.. Helt siden har jeg blokkert tankene om en lykkelig familie, tanken på å engang bli mor.. Dette sliter utrolig mye på meg og har gjort det lenge lenge.. I tilegg til å ha blitt mishandlet av exen i en tidsperiode på over ett år til å sitte med tanken på at jeg aldri kommer til å holde mitt eget barn i armene.. Jeg kommer meg ikke til gynekolog, ikke til lege for å prate om problemet fordi jeg er livredd for at de skal stikke noe inn i underlivet mitt.. Jeg aner iikke hva jeg skal gjøre, å utvide skjeden med disse "pinnene" er for meg helt uaktuelt.. Det eneste jeg klarer å gi meg selv nytelse med er å holde vibratoren mot de ytre kjønnsleppene.. nærmere kommer jeg ikke! Kommer jeg aldri til å bli normal? Aldri til å bli mor? Eventuelt aldri få ett liv uten innvendig eller utvendig smerte? Dette sliter ekstremt psykisk på meg, jeg trenger noen svar fra noen som kjenner seg igjen, noen med vaginisme eller har blitt kurert.. hvis det i heletatt går ann..? Hilsen Ekstremt frustrert og deprimert 24åring..
Litjaaa Skrevet 8. mai 2014 Forfatter #2 Skrevet 8. mai 2014 Beklager at jeg er så direkte.. Finner ikke annen måte å beskrive det på..
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 Kjære deg, dette høres utrolig leit ut. Ikke bare er det et seksuelt problem (som er et stort tema i de flestes liv), men det går utover kjærlighetslivet ditt i øvrig, og tankene og drømmene dine for fremtiden. Dette høres såpass alvorlig ut at du bør oppsøke fastlege, forklare med tydelige ord (kanskje skrive ut dette innlegget du har skrevet og ta det med deg?) slik at dere kan gjøre noen valg sammen. Fastlege kan henvise deg videre til psykolog/psykiater, og til en gynekolog. Gynekolog høres forferdelig skremmende ut, det er jeg fullstendig klar over. Jeg har ikke hatt det så ille som deg, men har slitt med vestibulitt og hadde en forferdelig opplevelse hos en (utenlandsk) gynekolog som viste lite forståelse. Dersom du forklarer for lege og legen hjelper deg med å formidle/henvise deg til en god og trygg gynekolog, vil du i første omgang bare bli diagnostisert og få hjelp uten at de trenger å undersøke deg innvendig. Du kan også ha god nytte av yoga, pilates, fysioterapi og stressmestring eller annen terapi. Du har blitt utsatt for overgrep slik det fremkommer av innlegget ditt, og har det fryktelig tøft. Ta tiden til hjelp, få god hjelp, unn deg å arbeide gjennom det vanskelige, ta 1 dag av gangen og fokuser på det som er godt i livet ditt, og det som (etterhvert vil komme til å) fungerer bedre. Unner ingen det du har vært gjennom, og det finnes heldigvis hjelp å få for deg. JA, det er håp. NEI, det er ikke slik at dette behøver å være kronisk med deg gjennom resten av livet. Men det er kjempeviktig at du får hjelp så fort som mulig. Klem til deg, ts! Anonymous poster hash: 2b398...067
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 Jeg har hatt det. Deilig å kunne si hatt og ikke har, for det kan kureres 😃 For meg lå det veldig psykisk. Jeg trodde det var fysisk og greide ikke skjønne hva psykisk som kunne gi smerter der nede.. Du MÅ gå til gynekolog, fordi dem vil henvise deg videre til fysio, det hjalp meg å forstå veldig mye. Det er en spenning som ligger psykisk hos deg som gjør at kroppen din automatisk kniper igjen, det finnes en masse ting du kan gjøre med det, men start med pusten din! Puster du ordentlig med magen? Bare pusten hjalp meg å slappe mer av. Det ordner seg for deg, men du et nødt til å få hjelp. Klem Anonymous poster hash: 29aa4...719
miramis Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Jeg har slitt med dette selv, var heldigvis et "mildt" tilfelle og ble kvitt det (eller, sånn 80% borte nå). I mitt tilfelle hang det sammen med stress/angst som gjorde at jeg spente meg i kroppen. Det henger helt sikkert sammen med at du ble overgrepet og har hatt vanskelige perioder i livet. Jeg kan egentlig si at du ikke må gå til legen, selv om det sikkert ikke er en dum ide. Ble aldri diagnotisert selv, men jeg vet at det er det jeg har. Hadde problemer med smerter i skjeden, selv en blå tampong var vondt (bruker de gule fortsatt). Mer enn en finger inn var veldig vondt, og det var vanskelig å ha sex (nesten umulig med flere ganger på et døgn). Det løste seg litt etterhvert, hadde en partner jeg stolte på, vi varmet godt opp og jeg klarte å få mer orden på livet mitt som hjalp på angsten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå