Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I påvente av å få råd til å kjøpe de kjøkkenstolene jeg har lyst på, tenker jeg å male de jeg har. Men er usikker type maling. Mener å ha lest et sted at det er best å bruke gulvmaling på møbler som skal brukes, er det noen som har erfaring med det?

Stolene er i tre og er malt/lasert. Jeg synes jeg aldri får de helt rene, uansett hvor mye jeg vasker og skrubber synes jeg nesten de er litt "klissete". Vet ikke om det kan være stekeos eller noe sånt som har festet seg.

Hvordan grunnarbeid bør jeg gjøre og hvordan er beste måte å påføre malingen?

Anonymous poster hash: 0fa6e...6ed
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

malte et bord for en liten stund siden, og fikk beskjed om at gulvmaling eller bengalakk var det beste. Kjøpte bengalakk, og så langt har det holdt bra (er et sybord som brukes mye). Mener jeg fikk beskjed om at hvis det var malt fra før kunne jeg bare vaske det godt før jeg begynte å male, men hvis det var umalt måtte det grunnes først.

Hvis du spør på malings-butikken får du sikkert god hjelp der...

Anonymous poster hash: 8813c...834
Skrevet

Onkelen min spraylakka endel møbler for meg for noen år siden, aner ikke med hva slags maling eller hvordan forarbeid han gjorde - men spraylakking ble jevnt og utrolig bra. Jeg er storfornøyd. :)

Skrevet

Båtmaling funker fint

Skrevet

Gulvmaling, bengalakk, båtmaling...vask grundig med grovvask (sverger til 3 stjerners gulvrens), vask over med rent vann, puss, 2 strøk med grunning. Har du mulighet til å spraymale så blir det penest resultat. Hvis ikke bruk god pensel fra Jordan ultimate, og gå over med fordriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...