Gå til innhold

Innleggelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei jeg lurer på ganske mye ang innleggelse.

-Kan man nekte tvangsinnleggelse på noen måte? (Det er jo tvang men om det er noen metoder)

-Hvordan er det å være innlagt for spiseforstyrrelser?

-Må man veie seg? Bruker de tvang ang det?

Ellers? Kan dere fortelle litt om det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blomst83
Skrevet

Selvfølgelig ikke.Det er en grunn til at det heter tvang.Hvordan det er å være innlagt for sf på tvang varierer.Jeg har vært innlagt x antall ganger på tvang,og opplegget har variert.Noe er selvfølgelig det samme,men variasjonene kan komme av hvordan helsetilstanden din er osv. Og om det er på psykiatrisk,somatisk eller spesialistavdeling.Ja selvfølgelig må man veie seg,enten man vil eller ikke. Tvang betyr null stemmerett.

Skrevet

Selvfølgelig ikke.Det er en grunn til at det heter tvang.Hvordan det er å være innlagt for sf på tvang varierer.Jeg har vært innlagt x antall ganger på tvang,og opplegget har variert.Noe er selvfølgelig det samme,men variasjonene kan komme av hvordan helsetilstanden din er osv. Og om det er på psykiatrisk,somatisk eller spesialistavdeling.Ja selvfølgelig må man veie seg,enten man vil eller ikke. Tvang betyr null stemmerett.

Hvordan var det å være innlagt for deg? Hva var daglige rutiner?

Takk for svar

Gjest Blomst83
Skrevet (endret)

Hvordan var det å være innlagt for deg? Hva var daglige rutiner?

Takk for svar

Som sagt så har jeg vært innlagt så mange ganger,og det har vært flere ulike opplegg så det er litt vanskelig å svare på.

edit: Men har du muligheten til å gå for frivilig så gjør det!Og hvor er det evt snakk om?Altså hvordan avdeling?

Endret av Blomst83
AnonymBruker
Skrevet

Som sagt så har jeg vært innlagt så mange ganger,og det har vært flere ulike opplegg så det er litt vanskelig å svare på.

Ble du bedre av alle innleggelsene? Tror du at du vil bli innlagt igjen?

Anonymous poster hash: 81a01...640

Gjest Blomst83
Skrevet

Ble du bedre av alle innleggelsene? Tror du at du vil bli innlagt igjen?

Nei,og dessverre ja.Eller de redder jo livet mitt,men anoreksien sitter like hardt

AnonymBruker
Skrevet

Nei,og dessverre ja.Eller de redder jo livet mitt,men anoreksien sitter like hardt

Så leit. Håper du kan bli bedre av anoreksien, selv om det er vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet

Nei du kan ikke nekte tvangsinnleggelse og er du innlagt for sf er veiing en del av behandlingen. Jeg har vært innlagt både frivillig og på tvang, på medisinske avdelinger (altså på helt vanlig sykehusavd), barnepsykiatrisk, akuttpsykiatrisk, DPS, på spesialavdeling for spiseforstyrrelser og i utlandet (Sverige) på et sykehus der. Når du er innlagt er du inne på en avdeling med andre som har samme problematikk (hvis det er spesialavdeling), en har ofte enerom og det er strenge rutiner rundt måltider og inntak av mat, oppfølging i måltidene pg etter måltidene, begrenset utgang og aktivitet. Det er mye stillesitting i sofaen med tv og sånn, eller er det time med behandler, lege, ernæringsfysiolog etc. Noen steder er det mer aktiviteter enn andre slik som kunstgrupper, turer, fysisk aktivitet. Å være innlagt på tvang er veldig dumt for da bestemmer du ikke over behandling selv. Dessuten kan du bli tvamgsfora med sonde. Det beste er å gå med på behandling frivillig. Dessuten blir du aldri frisk i hodet om du

Ikke vil dette selv. Du må velge å bli frisk! Men en innleggelse kan hjelpe med struktur på maten og gi deg støtte i kampen mot sykdommen. Det å bli frisk er forbanna vanskelig så ønsker deg lykke til videre!

Anonymous poster hash: ea46a...dc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...