Gjest Jørild Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Vasker man nye dyner, madrastrekk og lammeskinn før bruk?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Jeg luftet det godt og vasket sengetøy og laken to ganger før bruk. Anonymous poster hash: 326ea...8b0
bib_84 Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 Jeg kommer til å vaske sengeklær, men kanskje ikke nye dyner o.l.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 Jeg tror jeg kommer til å vaske de nye dynene hvertfall. De er jo ikke så store og det er jo igrunn fort gjort. Lammeskinn er jeg litt mer i tvil om. Anonymous poster hash: e4190...405 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 Jeg vasket alt som kan vaskes. Anonymous poster hash: bfe23...1b1 2
Gjest Tekola Skrevet 8. mai 2014 #6 Skrevet 8. mai 2014 Jeg vasket lammeskinnet vårt (det hadde ligget i kjelleren til mine foreldre i 15 år i en pose) og alt av sengetøy (laken, dynetrekk), men dyner og madrasser luftet jeg bare godt. Vi kjøper et lammeskinn til i sommer for å ha til nummer to, og det tror jeg at jeg bare kommer til å lufte skikkelig.
metempsychosis Skrevet 8. mai 2014 #7 Skrevet 8. mai 2014 Jeg vasket det ihvertfall. De bruker så mange kjemiske-midler nå til dags at jeg følte det som nødvendig.
AmandaVI Skrevet 8. mai 2014 #8 Skrevet 8. mai 2014 Det er vel individuelt som med så mange husholdningsting. Jeg vasker ikke nye dyner og puter (som kommer i plastpakker), men den jeg bruker vasker jeg hver tredje uke.. Å henge dyner og puter ute et par timer er mer enn nok til å drepe den slags midd og bakterier som trives i sengen, dessuten støvsuger jeg sengen en gang i uka og henger dyna og puta på verandaen hver dag. Jeg røyker inne, så jeg er veldig nøye med å rengjøre tekstiler og slikt. Nytt sengetøy vasker jeg før jeg bruker det fordi glatt bomull ofte er så stiv og klam.
SmallTalk Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Jeg har nøyd med med å henge dyner, puter og lammeskinn til lufting for å få ut gasser etc. Det samme gjelder madrassen. Sengetøy vaskes selvfølgelig før bruk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå