Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Jørild
Skrevet

Vasker man nye dyner, madrastrekk og lammeskinn før bruk?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg luftet det godt og vasket sengetøy og laken to ganger før bruk.

Anonymous poster hash: 326ea...8b0
Skrevet

Jeg kommer til å vaske sengeklær, men kanskje ikke nye dyner o.l.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg kommer til å vaske de nye dynene hvertfall. De er jo ikke så store og det er jo igrunn fort gjort. Lammeskinn er jeg litt mer i tvil om.

Anonymous poster hash: e4190...405

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasket alt som kan vaskes.

Anonymous poster hash: bfe23...1b1

• Liker 2
Gjest Tekola
Skrevet

Jeg vasket lammeskinnet vårt (det hadde ligget i kjelleren til mine foreldre i 15 år i en pose) og alt av sengetøy (laken, dynetrekk), men dyner og madrasser luftet jeg bare godt. Vi kjøper et lammeskinn til i sommer for å ha til nummer to, og det tror jeg at jeg bare kommer til å lufte skikkelig.

Skrevet

Jeg vasket det ihvertfall. De bruker så mange kjemiske-midler nå til dags at jeg følte det som nødvendig.

Skrevet

Det er vel individuelt som med så mange husholdningsting. Jeg vasker ikke nye dyner og puter (som kommer i plastpakker), men den jeg bruker vasker jeg hver tredje uke.. Å henge dyner og puter ute et par timer er mer enn nok til å drepe den slags midd og bakterier som trives i sengen, dessuten støvsuger jeg sengen en gang i uka og henger dyna og puta på verandaen hver dag. Jeg røyker inne, så jeg er veldig nøye med å rengjøre tekstiler og slikt. Nytt sengetøy vasker jeg før jeg bruker det fordi glatt bomull ofte er så stiv og klam. :)

Skrevet

Jeg har nøyd med med å henge dyner, puter og lammeskinn til lufting for å få ut gasser etc. Det samme gjelder madrassen. Sengetøy vaskes selvfølgelig før bruk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...