Gå til innhold

Panikk ang p-piller.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen på jobben min snakket om frykten for blodpropp i går, jeg fikk helt panikk.

Jeg har migrene, alle besteforeldre på morssiden min har dødd av hjerteinfarkt og mulig de hadde blodpropp.

Jeg går på Loette 28, har gjort det i 2 år og 4 måneder ca.

Jeg har meg migrene enn noensinne, de siste to dagene har jeg hatt migrene i strekk som er så slitsomt. Men nå er jeg så redd for å få blodpropp at jeg holder på å gråte, jeg vil absolutt ikke ha det.

Er risikoen stor? Selv om jeg har migrene, er risikoen for blodpropp i hjernen stor? Jeg er livredd.

Jeg prøvde minipillen først, men det gikk ikke pga blødninger hver dag.



Anonymous poster hash: f2b4e...655
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Makemeloveit

Jeg er ikke noe lege, men min fantastisk flinke lege anbefalte meg Loette fordi de nettopp er de tryggeste pillene med minst risiko for blodpropp! :) Så jeg ville ikke prøvd ut noen andre p-piller. Aner ikke om det med migrene har noe med at man kan få blodpropp å gjøre, men tviler sterkt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe lege, men min fantastisk flinke lege anbefalte meg Loette fordi de nettopp er de tryggeste pillene med minst risiko for blodpropp! :) Så jeg ville ikke prøvd ut noen andre p-piller. Aner ikke om det med migrene har noe med at man kan få blodpropp å gjøre, men tviler sterkt på det.

TS her: Tusen takk for svar. Det er så godt å høre, har sagt det flere ganger til legen min at jeg er bekymret. Men hun sier også at det er den laveste :)

Eneste er at det står i vedlegget at man skal være forsiktig ved kraftige og langvarige migreneanfall, noe jeg har :( De er ikke sååå kraftige, men ofte langvarige.

Anonymous poster hash: f2b4e...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Makemeloveit