AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #21 Skrevet 9. mai 2014 Hvis arbeidsgiver ønsker at jeg tar ut ferie før jeg kommer tilbake på jobb må jeg utsette en del av felleskvoten, f.eks 1 mnd,ta ut ferien og så ta ut den siste måneden av felleskvoten. Da er ferien et opphold i permisjonen som er godkjent av NAV (forutsatt at jeg søker om å utsette den ene måneden så klart), og teller ikke som et avbrekk i permisjonen. Dersom jeg tar ut ferien etter at felleskvoten er over så har ikke NAV noe med det å gjøre. Da blir det et avbrekk meloom felleskvoten og den ulønnede permisjonen, og da kan arbeidsgiver si nei til ulønnet permisjon. At jeg jobber mens pappaen tar ut sin kvote er ikke et avbrekk i foreldrepermisjonen, for "foreldrepermisjon" er fellesbetegnelsen på hele den lønnede permisjonen (min kvote, hans kvote og felleskvoten til sammen).Anonymous poster hash: e213e...0d0
Gjest Magdalene Skrevet 9. mai 2014 #22 Skrevet 9. mai 2014 Jeg tok ut ulønnet per etterfellesukene, FØR pappaen tok sin perm, slik at jeg ikke kom og gikk på jobb, men var kontinuerlig borte, før jeg kom tilbake etter ulønnet perm.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #23 Skrevet 9. mai 2014 Jeg tok ut ulønnet per etterfellesukene, FØR pappaen tok sin perm, slik at jeg ikke kom og gikk på jobb, men var kontinuerlig borte, før jeg kom tilbake etter ulønnet perm. Det er nok absolutt den beste løsningen for sjefen, det skjønner jeg. Hvis ikke det var så vanskelig for oss at far tar ut permisjonen senere hadde vi gjort det slik uten å blunke.Anonymous poster hash: e213e...0d0
Mohair Skrevet 9. mai 2014 #24 Skrevet 9. mai 2014 Man kan jo gjøre sånn som Magdalene også gjorde, men man vet jo aldri når man får barnehageplass. Plutselig trenger du mer ulønnet permisjon..
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #25 Skrevet 9. mai 2014 Man kan jo gjøre sånn som Magdalene også gjorde, men man vet jo aldri når man får barnehageplass. Plutselig trenger du mer ulønnet permisjon.. Ikke sant. Og hva hvis vi klarte å få det til så jeg kunne ta ut ulønnet permisjon før hsn tar pappaperm, og ungen så fikk barnehageplass før pappapermen er over? Jeg har snakket med flere barnehager som sier at det hender det dukker opp plasser i løpet av året. Kan vi da utsette oppstart i barnehagen til pappapermen er over? Hvis ikke er jo pappapermen "bortkastet" hvis han ikke får brukt den på å faktisk være hjemme med barnet. Det tror jeg han ville blitt ufattelig skuffet over. Anonymous poster hash: e213e...0d0
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #26 Skrevet 9. mai 2014 Altså: hvis vi fikk tilbud om barnehageplass 01.06 for å si en dato, kunne vi sagt til barnehagen at vi vil takke ja, men at vi ikke ønsker at barnet begynner før 01.07? Sånn at han får tilbragt pappaperm med henne? Eller mister vi tilbudet da? Jeg regner med at vi uansett må betale for plassen fra den dato vi får tilbud om. Anonymous poster hash: e213e...0d0
charactouy Skrevet 9. mai 2014 #27 Skrevet 9. mai 2014 Så lenge du betaler for plassen, står du fritt til å benytte den etter eget ønske, så vidt jeg har forstått. Da mitt barn startet i bhg, kom det flere barn ut over høsten som da tydeligvis hadde fått plass, men starten av ulike grunner var utsatt. Dette avtaler du med bhg.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #28 Skrevet 9. mai 2014 Så lenge du betaler for plassen, står du fritt til å benytte den etter eget ønske, så vidt jeg har forstått. Da mitt barn startet i bhg, kom det flere barn ut over høsten som da tydeligvis hadde fått plass, men starten av ulike grunner var utsatt. Dette avtaler du med bhg. Så bra:-) Da er "kun" pappas jobb utfordringen. Hvis han får til å ta pappaperm senere så kan jo jeg bare gå rett ut i ulønnet permisjon. Men jeg tror nok dessverre det kan bli veldig vanskelig å få til. Anonymous poster hash: e213e...0d0
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #29 Skrevet 9. mai 2014 Så bra:-) Da er "kun" pappas jobb utfordringen. Hvis han får til å ta pappaperm senere så kan jo jeg bare gå rett ut i ulønnet permisjon. Men jeg tror nok dessverre det kan bli veldig vanskelig å få til.Anonymous poster hash: e213e...0d0 Men hvorfor tar dere kun hensyn til hans jobb, og ikke din? Anonymous poster hash: 9cbee...4dc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #30 Skrevet 9. mai 2014 Men hvorfor tar dere kun hensyn til hans jobb, og ikke din?Anonymous poster hash: 9cbee...4dc Jeg trodde at jeg hadde gjort det tydelig at vi prøver å ta hensyn til begge arbeidsgivere? Tro meg, vi har vært i mange samtaler med hans arbeidsgiver også for å finne gode løsninger, men det er ikke lett siden han har en langt mer spesiell jobb enn meg. Å erstatte en butikkmedarbeider/selger/servitør/kunderådgiver eller hva jeg enn jobber som er som regel langt enklere enn å erstatte en person med en spesialkompetanse som få her til lands har. Men som jeg har nevnt før, jeg elsker jobben min og stortrives der, så jeg ønsker jo virkelig ikke å gjøre det vanskelig for sjefen min hvis ikke jeg må. Anonymous poster hash: e213e...0d0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå