Gå til innhold

Aggresive bilister i trafikken.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det snakkes så mye om aggresjon i trafikken, og at syklistene og bilistene på "dele veien", men det er tydeligvis ikke bare syklistene som er et stort problem for enkelte.

I går så jeg et skolekorps som øvde til 17.mai.

De går vanligvis på stikkveier, men må innom hovedveien av og til for å komme seg fra A til B.

Jeg målte på et kart nå, og strekket de gikk på hovedvei i går var på 120 meter, noe som tok dem ca 3 minutter å marsjere.

3 minutter, og likevel ble enkelte bilister hysteriske!

En var så desperat på å komme forbi at han på et tidspunkt kjørte inne i korpset.

Jeg så at en av korpsets følgere bokstavlig talt la seg over panseret for å få ham til å trekke seg tilbake.

Jeg snakket med henne etterpå, og hun forsikret meg om at det sikkert så mer dramatisk ut utenfra enn det var, men at hun syntes dette var unødvendig. Men, som hun sa "de andre bilistene som så meg legge meg på panseret på den bilen ga meg tommelen opp", så de aggressive har heldigvis ikke så mye støtte".

Hun fortalte også at i fjor var det en som holdt på å kjøre ned musikantene i sinne!

Tenk det! Bilister er villige til å kjøre ned små barn, som har politiets tillatelse til å gå der de gjør, bare for å slippe å bli hindret i 3 små minutter.



Anonymous poster hash: 31216...aa0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvorfor, men det ser ut som når folk kommer seg bak rattet så kommer det verste frem i dem.

Kanskje de føler en distanse til sine medtrafikanter der de sitter beskyttet inni bilen.



Anonymous poster hash: b41c6...6f8
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si helt dønn ærlig at jeg er helt sinnsyk aggresiv i trafikken: verbalt.

Om det kommet er skolekorps skal de selvfølgelig få lov til å gå i veien for å øve, disse skal jo trossalt lede hele toget på 17.Mai. Om det kommer en sykkelist så kjører jeg bare forbi ved første tryggeste mulighet.

Jeg blir aggresiv når en bryter vikeplikten, når en med vilje kjører i 40 i en 70 sone og når folk ikke kan trafikkreglene så disse setter meg i en farlig situasjon. DA blir jeg aggresiv og kan fint tute, banne osv. Men å kjøre inn i et skolekorps fordi jeg vil forbi? Lol, aldri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale alle som kjører bil å ha litt beroligende musikk i bilen. Selv sindige og beherska lille meg kan av og til kjenne at det rykker i besinnelsen. Men man må prøve å la fornuften komme følelsene i forkjøpet. Å irritere seg over et musikkorps er helt hinsides!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest syke oppførselen jeg har sett på veien var den gangen jeg kjørte forbi en kar som lå i rundt 65 i 80-sone. En lang rett strekning. Når jeg kjørte forbi han så kunne jeg ikke se han drev på med noe spesielt inni bilen som skulle tilsi han trengte å slakke ned farten (mobilbruk, kartlesing etc).

Noen minutter etter forbikjøringen så jeg i bakspeilet at han ikke var å se bak meg. Etter noen ekstra minutter til tittet jeg nok en gang i bakspeilet og da var han plutselig rett bak i rumpa på meg.

Han måtte ha kjørt jævlig fort. Fordi jeg hadde holdt meg i ca 90 km/t etter jeg hadde kjørt forbi han. Resten av veien hjem så lå han klint baki meg.

Hva er det slags oppførsel?

Det ekstra rare var at når jeg nærmet meg byen så kunne jeg se i bakspeilet han viftet med armene inni bilen og brølte ut et eller annet i sinne. Over at det gikk så sakte (kø-kjøring). Her hadde han sniglet seg i 65 km/t i 80-sone, og da var det tydeligvis greit å sinke trafikken..

Er rett og slett mange ustabile sprøe folk ute i trafikken.



Anonymous poster hash: b41c6...6f8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...