AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Hva er - etter din mening - en alkoholiker? Jeg har slitt med visse alkoholproblemer over lengre perioder de siste årene. Dvs. jeg kommer meg sjelden gjennom problemer uten alkohol og jeg klarer ikke kontrollere eget inntak. Jeg har hatt dager uten alkohol likevel, når jeg har anstrengt meg. Har meldt meg opp til noen AA treff et par ganger, men aldri stilt opp. Jeg er kun 24 og det virker som de fleste "alkoholikere" er eldre enn meg. Jeg overlever en dag uten alkohol, jeg merker kun en dragning de dagene jeg er uten. Vil gjerne kunne ha lykkelige dager som edru, men ser nå ikke hvordan det er mulig. Er usikker på hvor store problemene mine er, og dersom du en gang var i samme båt, hvordan det var. Anonymous poster hash: 96698...6c0
Blod Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Det er mange grader på det å være alkoholiker. Jeg mener at man er alkoholiker når dette har en stor betydning for livskvaliteten. Definisjonen på alkoholikere er jo at man sliter med alkohol eller er litt for glad i det. En alkoholiker kan fungere greit både i hverdagen og på jobb.
Chloe- Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 (endret) Drikker du for å bli full, alene? Kan du ikke være i en situasjon der andre drikker rundt deg, uten å drikke selv? Kommer du deg over bakrus med ny alkohol? Drikker du for å unngå å føle? Har alkoholen gått utover forholdet ditt til jobb/skole/venner/familie? Hvis du svarer ja på en eller flere av spørsmålene over mener jeg du har et alkoholproblem ja. Du må oppsøke profesjonell hjelp. Det positive oppi det her er at du bare er 24 år - og at alkoholen ikke enda har klart å ødelegge hud, tenner eller leveren. Endret 9. mai 2014 av Chloe-
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 En alkoholiker er en som ikke kan gå en uke uten å drikke alkohol. Anonymous poster hash: e05b1...3a6
Geir-Anders Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 (endret) Hei... Det finnes de alkoholikere som ikke klarer seg en uke uten alkohol... Så finnes det også alkoholikere som drikker i perioder, når de er blakk så stopper det opp, og når de får penger så starter de på ny... Du får selv bestemme hvilken kategori du havner under... Endret 9. mai 2014 av Geir-Anders
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Det finnes ikke en entydig definisjon av alkoholisme som flertallet av medisinsk personell stiller seg bak. Men det er heller ikke viktig, det er nok tendenser til alkoholavhengighet hos TS. Jeg tror du kan bekjempe dette, du viser jo lyst, men det er kanskje for mye å gjøre alene? Hva med å ta en tur til legen, og rett og slett be om hjelp? Anonymous poster hash: 82f5f...23d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Drikker du for å bli full, alene? Kan du være i en situasjon der andre drikker rundt deg, uten å drikke selv? Kommer du deg over bakrus med ny alkohol? Drikker du for å unngå å føle? Har alkoholen gått utover forholdet ditt til jobb/skole/venner/familie? Hvis du svarer ja på en eller flere av spørsmålene over mener jeg du har et alkoholproblem ja. Du må oppsøke profesjonell hjelp. Det positive oppi det her er at du bare er 24 år - og at alkoholen ikke enda har klart å ødelegge hud, tenner eller leveren. Kan du være i en situasjon der andre drikker rundt deg, uten å drikke selv? Ja, har jeg da et alkoholproblem?:-) Anonymous poster hash: b386f...806 1
Chloe- Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Kan du være i en situasjon der andre drikker rundt deg, uten å drikke selv? Ja, har jeg da et alkoholproblem?:-) Anonymous poster hash: b386f...806 Skrivefeil 1
pusen78 Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 I så fall du får i deg ganske mye plantevernsmidler.Gift.Alle vinrankene sprayes regelmessig med gift mot sopp.Begynn med økologisk vin.En økologisk alkohol liker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå