Gå til innhold

Bør man bli frisør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber nå i en butikk hvor jeg tjener 160kr i timen, ikke det meste, men jeg klarer meg godt på det. Har veldig lyst til å bli frisør, men etter litt leting på internett ser jeg at frisører ikke tjener mer enn 140kr, og da er de utdannet. Så spørsmålet mitt er vel egentlig om det er verdt å betale for å gå på frisørskole, risikere dårlig rygg for å tjene 20kr mindre enn det jeg gjør nå, uten noen form for utdanning.



Anonymous poster hash: 6f4e7...3e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Jeg jobber nå i en butikk hvor jeg tjener 160kr i timen, ikke det meste, men jeg klarer meg godt på det. Har veldig lyst til å bli frisør, men etter litt leting på internett ser jeg at frisører ikke tjener mer enn 140kr, og da er de utdannet. Så spørsmålet mitt er vel egentlig om det er verdt å betale for å gå på frisørskole, risikere dårlig rygg for å tjene 20kr mindre enn det jeg gjør nå, uten noen form for utdanning.

Anonymous poster hash: 6f4e7...3e8

nei. Du utsetter deg for masse kjemikalier og. Og de fleste slutter når de ikke er så gamle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37.5 jobbtimer i uka* 4 uker *20 kroner = 3000

Altså du taper faktisk 3000 i måneden på å bli frisør.



Anonymous poster hash: acda9...3ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på motivasjonen og hva du virkelig ønsker vil jeg si. Om frisør er drømmeyrket ville jeg gått for det. Du kan tjene bedre etterhvert, så ikke tenk for mye på lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et yrke man blir i til pensjonsalderen, og dårlig lønn. Det med lønn er egentlig merkelig, når man tenker på hvor dyrt det er å gå til frisøren....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ville jeg ikke blitt, da de fleste forlater yrket før de er 30..



Anonymous poster hash: f331b...de1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke blitt frisør om jeg var deg. Kjemikalier og ubekvem arbeidsstilling er vel de viktigste grunnene, selvsagt i tillegg til at du faktisk taper penger på det.



Anonymous poster hash: 1db29...59b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ofte at frisør er et sånt lett vlg fordi man ikke er klar over hvilke andre muligheter man har. Hva er det du liker ved det å være frisør? Kanskje det er andre yrker som har de samme elementene? Har du studiekompetanse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tjener egentlig en frisør? Når jeg klipper meg koster det ca 300-350 og tar ca 20-25 min. Dette er ikke i senrum, og vel sånn midt på treet for herreklipp.. Så burde jo være mulig å få minst 700 inn i timen. Jeg skjønner jo at det er utgifter, men spiser det opp så mye?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tjener egentlig en frisør? Når jeg klipper meg koster det ca 300-350 og tar ca 20-25 min. Dette er ikke i senrum, og vel sånn midt på treet for herreklipp.. Så burde jo være mulig å få minst 700 inn i timen. Jeg skjønner jo at det er utgifter, men spiser det opp så mye?

Det er vel ikke sånn at det er fullt til enhver tid da... tipper de klipper kanskje 1 kunde hver i timen i snitt? 17-18% av totalsummen du betaler går rett til staten (mva), og så er det jo mye utgifter til leie av lokaler, utstyr, arb. avgift, forsikringer, pensjonsordning for ansatte, strøm/vedlikehold osv. + eier skal vel ha sin del av kaken ;)

Anonymous poster hash: dcb0a...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ofte at frisør er et sånt lett vlg fordi man ikke er klar over hvilke andre muligheter man har. Hva er det du liker ved det å være frisør? Kanskje det er andre yrker som har de samme elementene? Har du studiekompetanse?

Har ingen studiekompetanse, har jobbet som politiskrådgiver i 4 år og nå som skiftleder i en butikk i 2 år. Grunnen til at jeg vil bli frisør er at jeg alltid har likt klær, mote og hår. Jeg liker også å jobbe med mennesker, og elsker feks å fikse håret til vennene mine.

Anonymous poster hash: 6f4e7...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen studiekompetanse, har jobbet som politiskrådgiver i 4 år og nå som skiftleder i en butikk i 2 år. Grunnen til at jeg vil bli frisør er at jeg alltid har likt klær, mote og hår. Jeg liker også å jobbe med mennesker, og elsker feks å fikse håret til vennene mine.

Anonymous poster hash: 6f4e7...3e8

Hvor/hvordan har du jobbet som politisk rådgiver? Høres spennende ut.

Anonymous poster hash: 4e375...f7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...