Gå til innhold

Puppene vokser ikke. Har P-stav

Fremhevede innlegg

Skrevet

Puppene mine vokser ikke, og har ikke gjort det på maaange år. Er nå i beg av 20årene og dette sliter forferdelig på meg. Jeg er overvektig, har en spiseforstyrrelse og ellers andre problemer samt p-stav. Tror dere dette vil kunne årsaker til at de ikke vokser? Har hatt p-stav i to perioder på 3 år. Har for ikke lenge siden satt inn en ny for en periode på 3 år.

Jeg prøver å gå ned i vekt og har nettopp begynt på et nytt opplegg. Det som skremmer meg veldig er at dersom jeg nå går ned i vekt så vil det lille jeg har forsvinne helt. Og det vet jeg ikke om jeg takler. Vil det være noe poeng i å prøve å bytte prevansjonsmiddel? Har hørt at flerw har fått pupper når de begynte med p plaster for eksempel.

For noen vil nok dette virke som små ubetydelige problemer, og det er greit. Årsaken til at jeg spør her er at dette er et kjempestort problem for meg, som hindrer meg mye i hverdagen.

Jeg har forresten prøvd å snakke med lege, ernæringsfysiolog, sosionom, psykolog og fysioterapeut, og føler ikke at jeg blir møtt på en grei måte. Lurer på om det kan være noe galt, og har derfor spurt lege om det finnes tester/prøver man kan ta, men får til svar at "alle er forskjellige, noen har småe pupper, andre store".

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Brystene blir ikke større av hormonprevansjon, de samler bare mer vann. Legger du på deg, legger du også på deg på brystene. Tar du av, tar du også av brystvekt. Vi har den kroppen vi har og hvis man absolutt er nøst til å endre den er den eneste måten plastisk kirurgi.

Anonymous poster hash: a666c...6ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ligger mye i genene også, så det kan jo være derfor du har den størrelsen du har fått. Dessuten så synes jeg du skal fokusere på det positive med deg selv og ikke fokusere på at "jeg har små bryster derfor må jeg finne en måte å gjøre dem større". Først og fremst, lær deg å elske deg selv for den du virkelig er og ikke den du ønsker å være.

Anonymous poster hash: 325e3...827
Skrevet

Puppene mine har ikke vokst siden puberteten.

Tror det er helt normalt.

• Liker 1
Skrevet

AB: Alle andre i familien min har store pupper. Det er kun jeg som ikke har det.

Jeg ser forøvrig det du sier om å fokusere på "positive"... Problemet er når det ikke finnes noe positivt. Har slitt siden jeg var 8 år, og mine foreldre gikk fra hverandre. Så dette er ikke et typisk "fjortis" problem... Men et særiøst problem som virkelig tar all mot, lyst og energi ifra meg. Ellers, takk for rådet om å lære meg å elske den jeg er :) (selv om jeg har hørt det x ant ganger før og det ikke hjelper)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at om man får for mye av et eller annet annet hormon, synker østrogennivået, det som får puppene til å vokse.

Mine har ikke vokst siden jeg var 13, da var de naturligvis veldig små. Er snart 18 og dette suger skikkelig.

Har ikke p-stav, men tar noen piller av et søvnhormon.

Anonymous poster hash: c84a8...674
Skrevet

JEg har p-stav og gått ned rundt 15 kilo i vekt! Det eneste som ikke har forsvunnet fra kroppen min er faktsik puppene mine! Og de er på nippet til å bli ubehagelige store :P

Skrevet

Jeg vet av erfaring fra tidligere vekt tap at puppene er det første som forsvinner... Er det vits å ta dette opp med lege atter en gang? Er det noe konkret hjelp man kan spørre om? Tester e.l?

Skrevet

Jeg vet av erfaring fra tidligere vekt tap at puppene er det første som forsvinner... Er det vits å ta dette opp med lege atter en gang? Er det noe konkret hjelp man kan spørre om? Tester e.l?

Noen har bare små pupper - som meg for eksempel. Mine har så og si aldri vokst. De er en liten håndfull hver av de. De andre i familien har normale/store bryster. Whatever.

Prøv heller å få fokuset over på de tingene du liker med deg selv, eller som du faktisk kan gjøre noe med.

Og det er faktisk sånn, noen HAR faktisk bare små pupper. Sånn er livet.

Har hørt at p-piller kan gjøre de noe større pga. hormonene. Jeg merker jo selv at puppene kan være noe større i perioder av syklusen, så det tror jeg stemmer (uten at jeg har testet dette selv). Men det er jo hormoner i p-stav også, og det med hormonene virker ikke like godt på alle. Poenget med p-piller er jo ikke akkurat å forstørre brystene liksom. Og som en nevner over her, mye vil bare være vannansamling i kroppen - og gjerne over hele kroppen. ;)

Puppene slutter å vokse i løpet av tjueårene, så det er ikke noe galt med deg på grunn av det.

Og en kommentar til dette med vekten din. Ikke vær redd for at puppene skal forsvinne helt hvis du går ned i vekt. Jeg er skrapa tynn, men de er nå der. I starten vil de kanskje virke mindre, men når fettet på mage og armer forsvinner, så vil de virke større på den smalere kroppen din. Små pupper er uansett penere på en slank enn en tjukk kropp, spør du meg.

Jeg synes du skal følge det nye opplegget som er lagt for deg. Spis sunt, gå mye turer, tren kroppen, og så skal du se at både humør og livet ser lysere ut også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...