Gjest Anya Skrevet 12. juni 2004 #1 Del Skrevet 12. juni 2004 Hei Jeg har veldig lyst til å bli litt mykere i kroppen. Har ikke tilgang til helsestudio så det er ikke aktuelt. Er det noen øvelser jeg kan gjøre hjemme som mykner opp kroppen? Jeg trener Pilates, men jeg føler at det ikke er nok. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2004 #2 Del Skrevet 12. juni 2004 kanskje du kan prøve det her? :-) http://www.ashleybeck.com/stretchingpro.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 12. juni 2004 #3 Del Skrevet 12. juni 2004 Har drevet med rs (rytminsk sportsgymnastikk) i 10 år, så regner meg selv som "myk" Tøye har gjort gjort sinnsykt mye i mitt liv, vet om mange øvelser, men det hadde vært litt lettere om du kunne skrive hvor du ville bli mykere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2004 #4 Del Skrevet 12. juni 2004 Takk Aniola. Jeg kunne tenkt meg å bli mykere i bena. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 12. juni 2004 #5 Del Skrevet 12. juni 2004 Ok Det er veldig viktig at du varmer opp først. En joggetur funker bra, musklene må bli ordentlig varme, hvis ikke kan du risikere å få strekk. Nå finnes det uendelige tøyemetoder, noen er ganske vanskelig å forklare, ettersom jeg ikke får vist det, men her er noen: 1. Sitt på rumpa med bena rett foran deg. Bøy deg ned mot tærne, så langt du klarer. Prøv å få tak i tærne dine. Husk på å pust dypt. Hold så lenge du klarer, gjenta gjerne flere ganger. 2. sitt på rumpa med bena foran deg. Press bena så langt fra hverandre som du klarer (tenk spagat) når det strekker i lårene, hold der. Strekk gjerne overkroppen mot gulvet, vekselsvis med at du strekker deg ned til hvert ben. Hold så lenge du klarer - jo lenger jo bedre. Gjenta gjerne flere ganger. 3. Ligg på ryggen. Strek det ene benet opp i luften og ta tak i det med hendene. Press benet så langt ned mot brystet som du kalrer, men pass på at kneet er strukket. DEt andre benet ligger strakt nede på gulvet. Gjør det samme med motsatt ben. 4. Sitt på rumpa. Ta tak i det ene benet og press det mot overkoppen så langt du klarer. Gjenta med motsatt ben. 5. Du kan jo også prøve spagaten, den er veldig effektiv Både med høyre ben foran, venstre foran og herrespagat. (det blir nesten som i øvelse 2, bare ut du legger deg helt over, slik at du mer eller mindre ligger på magen.) 6. Stå på knærne. Press det ene benet mot rumpa og hold det der. (det skal strekke i låret) Gjenta med motsatt ben. 7. Ligg på magen. Bøy bena slik at knærne ligger til hver sin side, føttene mot hverandre. (hvis froskespagat sier deg noe, så er det det det kalles) Dette strekker i lårene. 8. Sått på knærne. Bøy inn tærne slik at du står på "tå". Sett deg oppå den ene helen. (dette strekker på akkilisen (aner ikke hvordan det skrives ) Gjør det samme med det andre benet. Ja, dette var noe, håper det er noe du kan bruke DEtte var det jeg kom på sånn i farten, legger ut mer når jeg kommer på det. Hvis det er noe du ikke skjønner, bare spør, så skal jeg prøve å forklare bedre. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 14. juni 2004 #6 Del Skrevet 14. juni 2004 Og husk på å holde ryggen rett når du tøyer! Det er mye viktigere å være rett i ryggen og kanskje ikke klare å få magen inntil låret (f.eks), enn å klare å presse deg ned med krum rygg. Og skal du ha skikkelig effekt av tøyingen, må du tøye flere ganger. Minst to. Jeg pleier å gå igjennom de samme øvelsene tre ganger. Da jeg drev med turn lærte vi forresten en utrolig effektiv måte å tøye på, men det er litt vanskelig å forklare når jeg ikke kan vise deg hva jeg gjør... Det går i hvert fall ut på at du bruker et tau. F.eks. i den første øvelsen Aniola-Fisken foreslår: Hvis du surrer tauet rundt føttene dine og holder en ende i hver hånd, kan du trekke deg framover ved hjelp av tauet. Press deg til absolutt maks av hva du klarer, og hold i 2-3 sekunder, slapp langsomt av. Gjenta et par ganger. Men skal du gjøre dette er det uhyre viktig at du er varm! Hvis du har noen som kan hjelpe deg, kan du også prøve aktiv tøying. Et eksempel er: Du ligger på ryggen, det ene benet bøyd med foten i gulvet, og det andre strakt opp i luften. Hjelperen din presser benet ditt mot deg, mens du presser i mot alt du kan. Hold i f.eks. 10 sekunder. Deretter trekker du pusten dypt, slapper av, og puster helt ut idet hjelperen presser benet ditt ned mot kroppen din slik at det strekker på baksiden av benet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MYK I RYGGEN JEG Skrevet 2. oktober 2011 #7 Del Skrevet 2. oktober 2011 DET ER EGETELIG TØYE Å GÅ I BRU OG GÅ INN OVER........ JEG GÅR PÅ FREESTYLE DISCOJAZZ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå