Gå til innhold

Har dere hørt om "Spis deg glad"?

Fremhevede innlegg

Gjest Muslingen
Skrevet

Jeg fulgte denne "kuren" en periode, og vekten gikk ikke så mye ned, men jeg fikk masse energi og mange centimeter forsvant.

Er det noen av dere som har prøvd "spis deg glad"-metoden?

Videoannonse
Annonse
Gjest Estrela
Skrevet

En gang for flere år siden, ja.

Synes å huske at vekta gikk nedover, men det holdt ikke å ikke spise noe etter kl. 18. Jeg ble rett og slett sur av det.

Synes det var for lite næring, alt i alt.

Bare frukt til kl. 12, greit nok, men hvor blir det av byggesteinene?

Nei, vil heller ha et ordentlig kosthold og få nok av alt.

Skrevet
Synes å huske at vekta gikk nedover, men det holdt ikke å ikke spise noe etter kl. 18. Jeg ble rett og slett sur av det.

Dersom du ble sur av at du ikke hadde mulighet til å spise etter klokken seks, er faktisk dette et vanlig slanktips. Man beveger seg som regel mindre etter dette klokkeslettet, og forbrenner derfor lite. Derfor, er det en fordel å kutte ut spisingen da.

Skrevet

Det kommer jo ikke an på NÅR på dagen du spiser da.

En 200 g sjokoladeplate er like fetende om morgenen, som rett før du legger deg.

Gjest Fighter
Skrevet

Jeg synes det beste er spis-og-vær-glad-metoden. Det er faktisk helkt seriøst. Etter at jeg klarte å få et bedre forhold til meg selv og et avslappet forhold til mat har jeg blitt slankere selv om jeg spiser mer.

Skrevet
Jeg synes det beste er spis-og-vær-glad-metoden. Det er faktisk helkt seriøst. Etter at jeg klarte å få et bedre forhold til meg selv og et avslappet forhold til mat har jeg blitt slankere selv om jeg spiser mer.

Jeg er helt enig. Bare tanken på å skulle passe nøye på når og hva man spiser, telle kalorier, ikke spise for mye ditt, spise mer av datt osv gjør meg bare stresset og jeg hadde heller ikke likt å ikke kunne spise etter kl. 18.

Skrevet

Jeg er helt enig. Bare tanken på å skulle passe nøye på når og hva man spiser, telle kalorier, ikke spise for mye ditt, spise mer av datt osv gjør meg bare stresset og jeg hadde heller ikke likt å ikke kunne spise etter kl. 18.

Ikke jeg heller, er sulten hver 3. time jeg.

Skrevet

Grunnen til at det anbefales å ikke spise etter 18, er fordi det er som oftest da man spiser de mest fetende tingene. en pose chips foran tv'en for eksempel. det er rart hvor fort posen blir tom når øynene fokuserer på tv'en :wink:

Men jeg sverger også til spis og vær glad-metoden. det var bare å komme seg dit først da.

Skrevet
Men jeg sverger også til spis og vær glad-metoden. det var bare å komme seg dit først da.

You'll get there, hun :)

Skrevet
det er rart hvor fort posen blir tom når øynene fokuserer på tv'en :wink:

Å ja. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor finner jeg denne metoden?

Bok jeg kan kjøpe?

Gjest Muslingen
Skrevet

Jepp, boken heter Spis deg glad, skrevet av Marilyn og Harvey Diamond...tror jeg.

Jeg synes den metoden er fin jeg. Spiser frukt om morgenen, salat eller suppe til lunsj, vanlig middag, knekkebrød eller noe annet magert til kvelds (ikke etter kl 20). Har fint klart å gå ned i vekt på den måten. Mellommåltider består av frukt eller grønt. Drikker te når jeg skal kose meg litt ekstra. :)

• 10 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fulgte denne "kuren" en periode, og vekten gikk ikke så mye ned, men jeg fikk masse energi og mange centimeter forsvant.

Er det noen av dere som har prøvd "spis deg glad"-metoden?

Ja, jeg leser den nå. Veldig bra og veldig interessant!

Jeg har holdt på med det i 2 dager nå, og liker det. Har allerede gått ned 2 kg!

Jeg drikker vann før måltid, og ikke rett etter et måltid, fordi maten da blir fordøyd skikkelig.

Jeg drikke selvfølgelig litt vann om jeg blir veldig tørst etter et måltid.

Jeg spiser salater med hjertesalat/issalat med f.eks. agurk, tomat, ruccula, babyleaf, vårløk, rødløk, paprika, og spiser enten peppermakrell, avokado, kylling eller egg til.

Når jeg lager egg koker jeg de og deler de opp i terninger og blander med majones med himalayasalt og pepper - godt til salaten.

Om jeg har kylling, deler jeg opp kyllingen i biter og blander i majones, kajennepepper, himalayasalt, pepper. Så godt til salat!

Har spist en del salat de siste dagenen, så godt og næringsrikt og mettende og sunt!

Ellers spiser jeg frukt til frokost og drikker vann, men til lunsj spiser jeg nøtter og frø sammen med banan og dadler ... vet ikke om det er bra?

Jeg passer på å drikke vann litt før jeg spiser, så blir maten fordøyd best!

Jeg spiser ikke noe gluten eller melkeprodukt, og er forsiktig med sukkeret som godis og sjokolade.

Har kuttet ut ris, pasta og potet, selv om det står i boken at man kan spiser det, bare ikke sammen med kjøtt og fisk.

Man kan visst spiser ris, pasta og potet til kokte/stekte grønsaker, men har ikke prøvd med på det enda.

Noen flere som driver med dette for tiden?

Anonymous poster hash: 46cfe...776

AnonymBruker
Skrevet

rkana]

Ikke jeg heller, er sulten hver 3. time jeg.

Dere kan spise frem til 20, etter det bør man ikke spiser med mindre man trenger det av en eller annen grunn.

Anonymous poster hash: 46cfe...776

AnonymBruker
Skrevet

10 år gammel tråd.

Anonymous poster hash: 969ad...c57
AnonymBruker
Skrevet

10 år gammel tråd.

11*

Anonymous poster hash: 626bf...887

Gjest Honeyblossom
Skrevet

10 år gammel tråd.

:hakeslepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...