Gjest Peanut Skrevet 21. mai 2014 #21 Skrevet 21. mai 2014 Greit å holde litt tilbake så man ikke lyser golddigger-magnet, men når de skal være så kjipe at man nesten ikke kan ta en svart kaffe på café fordi den er billigere på Narvesen, da snur jeg meg og går altså. Og ja. Dess høyere inntekt, dess lavere generøsitet og interesse for livsnyting. Jeg var sammen med en som var sånn. >_< Han tjente ganske greit, men han var sånn at gikk vi ut så brukte han ikke penger på meg fordi det kunne jeg kjøpe selv, hvis jeg ville sløse bort noen penger. <_< Kjøpte for eksempel til meg selv en is til 30 kr, og fikk spørsmål om det var verdt det... O_o Samme type kjøpte en ring til meg i sin tid (en sånn til noe rundt 28,000 NOK i statene), men da det ble slutt (grunnet masse forskjellig) så mente han at ringen ville være verdt 70,000 i Norge og det måtte jeg punge ut med ville jeg ha ringen. <_< Jeg punget ikke ut for å si det sånn. Maken til ... !
Chloe- Skrevet 21. mai 2014 #22 Skrevet 21. mai 2014 Du virker koselig.Anonymous poster hash: 67757...83f ?
Chloe- Skrevet 21. mai 2014 #23 Skrevet 21. mai 2014 Jeg var sammen med en som var sånn. >_< Han tjente ganske greit, men han var sånn at gikk vi ut så brukte han ikke penger på meg fordi det kunne jeg kjøpe selv, hvis jeg ville sløse bort noen penger. <_< Kjøpte for eksempel til meg selv en is til 30 kr, og fikk spørsmål om det var verdt det... O_o Samme type kjøpte en ring til meg i sin tid (en sånn til noe rundt 28,000 NOK i statene), men da det ble slutt (grunnet masse forskjellig) så mente han at ringen ville være verdt 70,000 i Norge og det måtte jeg punge ut med ville jeg ha ringen. <_< Jeg punget ikke ut for å si det sånn. Maken til ... ! Litt selvmotsigende at han kjøpte ring til 28,000 til deg, og du plasserer han i gjerrigknarktråden. Støtter deg fullt og helt i historien om isen, men du ble desverre diskvalifisert etter andre avsnitt.
Chien Skrevet 21. mai 2014 #24 Skrevet 21. mai 2014 Det er en veldig drøy konklusjon bare basert på to par du kjenner.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #25 Skrevet 21. mai 2014 Jeg har lite, men låner ut både ting og penger. Har aldri hatt negative opplevelser. Kanskje fordi at jeg selv har vært i økonomiske småkriser og har fått lånt, skjønner at den 500-lappen jeg låner ut kan redde uka for en god venn.Anonymous poster hash: 34f01...e59
Gjest Funky Punk Skrevet 21. mai 2014 #26 Skrevet 21. mai 2014 Kjenner en del rike mennesker (som tjener flere millioner pr år), deriblant min egen far. Jeg har til dags dato aldri sett noen form for gjerrighet hos disse menneskene. Noen av de bruker ikke penger på hva som helst, men de spanderer gjerne, velger gode produkter som gjerne er dyrere osv.
Gjest Peanut Skrevet 21. mai 2014 #27 Skrevet 21. mai 2014 Litt selvmotsigende at han kjøpte ring til 28,000 til deg, og du plasserer han i gjerrigknarktråden. Støtter deg fullt og helt i historien om isen, men du ble desverre diskvalifisert etter andre avsnitt. Sikkert, men jeg kjøpte en ganske dyr klokke til ham en gang selv- over 40k. Som han ødela fordi han ville se hvordan den så ut inni- og så ville han ikke bruke penger på reperasjon, men mente at jeg kunne jo kjøpe en ny klokke til ham. Det var jo "bare" 40000 kr liksom. Pytt, pytt. <_< Tok taxi en gang og jeg betalte det det kostet, og så etter at jeg har betalt så sier han at han vil ha kvittering fordi at han får tilbake beløpet fra firmaet sitt. Så han fikk ekstra penger uten å bidra med noe.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #28 Skrevet 21. mai 2014 Kjenner et par som får inn rundt 100.000 i mnd, i tillegg har de flere millioner "på bok". De klager stadig over hvor dyrt det er i Norge, og har stålkontroll over salg og tilbud på Rema1000........ Jeg har den samme oppfatningen. En jeg kjenner har flere millioner i inntekt + en gedigen formue. Han pruter på det som kan prutes og kaster ikke bort penger på noen som helst måte. Anonymous poster hash: 7ec68...43a Det erjo kanskje nettopp derfor de har millioner på bok. Fordi de ikke sløser bort 20kr ekstra på hvert eneste produkt de kjøper på matbutikken. __ Jeg vil tro at de som har masse penger. Typ millioner ofte får seg noen "gode venner" som vil utnytte de for å få ting, bli spandert på, låne penger osv, så da er det sikkert en form for forsvar å aldri blande venner og penger. Man vet jo ikke hvem som er venn med en pga pengene og hvem som er ekte venner. Anonymous poster hash: a08cb...ad3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #30 Skrevet 23. mai 2014 Kjæresten min tjener 1,5 mill i året men er likevel den mest gavmilde jeg kjenner Anonymous poster hash: 9e86f...a55
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #31 Skrevet 23. mai 2014 Det er ofte de som har minst som gir mest/ låner ut penger. Dette har jeg sett utallige ganger.Dere som forsvarer og forklarer gjerrigknarkene her har vel neppe sittet i en vanskelig situasjon og trengt penger til mat f.eks. Stålkontroll på penger ja for en fantastisk egenskap å ha, men, gjerrigheten strekker seg ofte lenger enn til penger alene. Gjerrighet på omtanke og det å vise følelser har sammenheng med gjerrighet på bruk av penger. Forskning finnes på dette, men hvor jeg har lest det, kan jeg ikke ta her i farten. Husker en gammel mann som gikk rundt å samlet flasker og så ut som en uteligger.Gikk rundt hele dagen som pensjonist og fikk gratis mat som var ment for de som slet med alkoholisme og ellers de som levde fra hånd til munn på daglig basis. Når han døde hadde han mange millioner på konto og en hel bygård han eide b.la. Han sparte seg virkelig til fant og hvilken glede han hadde i livet, tja gleden ved å spare er vel også en glede..... Anonymous poster hash: 8c9d5...d15
Gjest Funky Punk Skrevet 23. mai 2014 #32 Skrevet 23. mai 2014 Jeg er en av de som kjenner rike mennesker som absolutt ikke er gjerrige, og joda, jeg har vært i mange vanskelige situasjoner i livet, og pr i dag så lever jeg på kun 10k pr mnd (og de skal rekke til alt fra husleie og mat til legeregninger og medisiner).
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #33 Skrevet 23. mai 2014 Jeg er en av de som kjenner rike mennesker som absolutt ikke er gjerrige, og joda, jeg har vært i mange vanskelige situasjoner i livet, og pr i dag så lever jeg på kun 10k pr mnd (og de skal rekke til alt fra husleie og mat til legeregninger og medisiner). Ja, det er så synd på deg. Anonymous poster hash: 2e0f7...762
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #34 Skrevet 23. mai 2014 Jeg tror kanskje at folk med penger ikke er så opptatt av å vise at de har penger, derfor virker de ikke så generøse som de som gir slik at alle ser det.Anonymous poster hash: ef728...9b9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #35 Skrevet 23. mai 2014 Selv om folk ikke gir penger til kirken er ikke det ensbetydende med at folk ikke støtter veldedige formål! Det er litt av noen fordommer folk har mot folk som har bedre råd enn man selv har. Hva med dere, deler dere ut det dere selv ikke får brukt opp av lønna, eller blir pengene som regel brukt på dere selv? Det er klart at rike som gruppe, ikke er en gjeng gjerrigknarker. Nå for tiden får jo rike heller pes for høyt forbruk, som i og for seg holder hjulene i gang i økonomien, så jeg og dere kan få velferdsgoder og beholde jobben.Anonymous poster hash: a2371...d5d Selvsagt gjør vi det. Synes det er en selvfølge at alle i Norge med normalt god råd bør gi en del til veldedighet (vi har vel fire organisasjoner på autogiro hver måned, noe som ikke synes, nei), men jeg vet jo at ikke alle er enige i det uansett hvor mye penger de måtte ha Mine foreldre og svigerforeldre, for eksempel, har mye bedre råd enn oss men bruker gladelig alt på seg selv. Det har de rett til, men jeg synes det er rart. Hadde jeg hatt mer penger, ville jeg donert bort desto mer. Nå har jeg dessverre bare råd til 4 x 250 pluss kollekt i måneden. Du må gjerne beskylde meg for å ha gjort meg opp min mening på forhånd, men du går jo i samme fella selv, ved å anta at vi som ikke er fullt så rike gir for å vise oss frem og ikke noe mer... Men som jeg sa første gangen, så tror jeg ikke det går an å lage noen generell regel. Mange har mye penger og er sjenerøse, andre har mye penger og holder på dem så godt det lar seg gjøre. Samme med de med lite penger. Det er ikke sånn at man nødvendigvis blir snillere fordi man er fattig heller. Anonymous poster hash: 39e87...325
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #36 Skrevet 23. mai 2014 Jeg har lest en del eksempler på folk som har enten arvet eller vunnet masse penger, og da har det gjerne vært fremmede folk som har gått på "tiggerferd" til disse menneskene. Fremmede folk som ikke nødvendigvis sitter dårlig i det selv, men tenker da at når noen har arvet/vunnet masse penger så trenger de kanskje ikke så mye. Jeg synes det er ille sånn sett at man ikke kan kjøpe for eksempel en ny bil eller en ferie hvis man har arvet/vunnet masse penger, uten å måtte få telefonoppringninger eller mail eller brev om tigging. "Du, datteren min har en bil som må skrapes- du kan ikke kjøpe en ny bil til henne?" osv. Jeg skjønner veldig godt at noen folk med penger ikke vil vise at de har det, fordi det er rimelig kleint å måtte være den som alltid må betale ute fordi noen synes at du har penger nok så da kan du bruke pengene. På dem. Hva man får igjen for det? Ingenting. Jeg kan godt betale for folk eller spandere, men regner med ved førstnevnte at jeg blir betalt for en annen gang. Jeg har opplevd at folk tar nytte av meg fordi jeg har penger og det synes jeg er en uting. Anonymous poster hash: 6e101...952 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå