Gå til innhold

Kreativ dåpsgave til jente

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg skal være fadder til en liten jente om noen måneder, og trenger tips til hva jeg kan gi i gave. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal kjøpe sølv, da jeg er ute etter en litt mer kreativ gave. Jeg tenker litt på malerier, bøker og tursekk. Kom gjerne med tips! :)

Anonymous poster hash: 65880...1ac
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke bøker er kreativt, og tursekk som hun kan bruke om 15 år kan du heller gi til konfirmasjonen. Ellers har jeg ingen forslag akkurat nå dessverre.

Anonymous poster hash: 1f418...351
Skrevet

Kunst? Bilde/maleri? Sang/reglebok?

Hvis du skal velge kunst/bilder ville jeg valgt noe som kan stå i et voksent hjem, ikke nødvendigvis spesielt barnepreget..

AnonymBruker
Skrevet

Kunst? Bilde/maleri? Sang/reglebok?

Hvis du skal velge kunst/bilder ville jeg valgt noe som kan stå i et voksent hjem, ikke nødvendigvis spesielt barnepreget..

Hvor finner man dette til en gunstig pris?

Skrevet

Hva med å gi barnefotografering?

• Liker 3
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Bergans sine sekker er supre. De som jobber i barnehagen vår anbefalte alle å bruke disse, noe vi gjør til barnehagebruk (de fungerer selvsagt også bra på tur.) Vi har gitt bort en i dåpspresang, og foreldrene til dette barnet ble veldig glad for den (de holder i flere år).

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk også tursekk/barnehagesekk i dåpsgave, med termos og matboks. Den har blitt flittig brukt (mer enn barnebiblene vi fikk... :-) )

Anonymous poster hash: 1b4d5...266
  • Liker 1
Skrevet

Vi har fjällreven mini kånken, og vesla digger å bruke den!:)

Når de blir større og bærer mer betydelig vekt, ville jeg dog hatt en sekk med bedre bæresystem, som bergans'.

Skrevet

Du er ikke kreativ og kan lage noe personlig da?

Ene fadderen til eldstejenta mi broderte et nydelig englebilde som hun fikk rammet inn. Det er skikkelig fint, og henger på rommet hennes enda. Og når hun engang får barn så kan barnet få det videre:)

Hun fikk mye fint, men det bildet er virkelig det aller fineste hun fikk.

Jeg synes også gaven som søsteren til Fotballfruen ga tantebarnet sitt var fin; et kirsebærtre som de plantet i hagen. Men det forutsetter jo at du har hus&hage da...

• Liker 1
Skrevet

Alle mine barn (jenta mi også) har fått jaktkniv med dåpsdato inngravert, i dåpsgave. Kniven de har fått er litt liten og den har en sånn "stopper" forran til tommelfingeren

• Liker 2
Gjest tuppesjura
Skrevet

Kommer an på hvor mye du skal legge i den, men synes tripptrapp stoler er fantastisk å få i dåpsgave. De koster jo litt, men om du er kreativ kan du jo finne en brukt og pusse opp. Ellers er jo både sekk og sovepose flotte gaver.

Gjest Magdalene
Skrevet

Liten Berganssekk, med termos, kniv, sitteunderlag og matboks.

Rørospledd i barnestr.

• Liker 1
Skrevet

Medlemskap i Obos, Bori eller tilsvarende, og så kan du betale medlemsskapet som bursdagsgave de neste årene. DET er nyttig presang det,

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode tips!

Har vært inne på tanken å hekle eller strikke et pledd.. Har aldri strikket eller heklet pledd før, men har strikket en del gensere før. Er det noen som vet hvor lang tid det tar å hekle et som disse: 1, 2, 3, 4?

Skrevet

Et smykke? Noe som hun kan gi videre til egne barn som voksen.

AnonymBruker
Skrevet

En slik: http://www.amazon.com/Little-Tikes-Giddyup-Go-Pony/dp/B0019VSZIS

Vi kjøpte en slik til ei vi var fadder på og selv om hun var for liten da så tok det helt av med de andre barna som var i dåpen. Den måtte settes bort en periode slik at det ble ro :fnise:

De kommer i mange størrelser og priser, den vi kjøpte tålte maks 50 kilo så noen av de letteste voksne jentene kunne også ri på den, utrolig morsomt.

De finnes i voksenstørrelser også, har lyst på en selv :biggrin:

Anonymous poster hash: ddcac...d9f
AnonymBruker
Skrevet

Vi ga tursekk som også kan brukes fra hun er 3 år gammel ca. Foreldrene er veldig glad i fjellturer, så den passet perfekt. Smykker osv fikk hun nok av :)

Anonymous poster hash: 01f24...008

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...