Gjest Pheel Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Bokstavelig talt over natten, hadde det ikke i går morges da jeg ordnet ansiktet, men altså i dag. Hele ansiktet, men veldig lite tydelig, men huden føles helt annerledes (ikke glatt å ta på) og man kan se små nupper om man studerer i lyset. Ligner på dette uten noen form for rødbeter og ikke like ille: http://martheborge.blogg.no/1317297267_bobler_av_sinne.html (Håper det er ok for bloggeren at jeg bruker hennes eksempel da det kom opp på Google bildesøk). Har hatt det en gang tidligere og da gikk det over av seg selv, så håper virkelig det gjør det nå også... Men er det noe jeg kan teste ut selv før jeg evt. drar til lege/hudlege? Er helt sikker på at det ikke er snakk om "kvisenupper", finnes ikke betent eller verk i dem. Sist hadde jeg enkelte jeg kunne sprekke rundt munn og det virket kun som om det var vann i, de jeg har nå er så små at det ikke går på noen heldigvis. Har kjøpt ny Primer og fikk på kjøpet med en selvbruningstest som jeg brukte i ansiktet, men har jo hatt det en gang tidligere og uten at jeg da tror jeg at hadde kjøpt noe nytt... Og reagerer ikke på vanlig sminke, eller har vært i solen de siste dagene. Setter pris på råd!
Luna11 Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Jeg ville tippe du kanskje har fått et utbrudd av perioral dermatitt, akkurat slik som hun bloggeren du refererte til også hadde. Jeg har hatt det selv, og blitt hardt rammet fordi jeg ikke gjorde noe med det, annet enn å pøse på meg kvisemidler som bare gjorde det mer irritert. Gikk over av seg selv de to første gangene jeg hadde det, men tredje gangen måtte jeg til legen, og det er jeg jaggu glad jeg gjorde. Fikk antibiotika, og etter to uker var det borte. Og jeg var ille, utslettet hadde blitt kjemperødt og aggresivt og spredt seg langt oppover kinnene. Men som sagt, det kan også komme i bekjeden grad, noe du kanskje har. Jeg ville latt det være de neste dagene og unngått å bruke sminke og fuktighetskrem og annet dilldall. Går det ikke over, så dra til legen. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det tidligere. Perioral dermatitt er tilbakevendene, noe som støtter oppunder min mistanke om at det er dette du muligens har. Lykke til! 1
Gjest constance90 Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Hadde noe lignende selv for et par år siden. Jeg unngikk sminke og produkter, kokvasket sengetøyet og drakk masse vann. Gikk over av seg selv. Men det kan nok være mye likt men alikevel ulike årsaker. Hvis du tror det er en betennelse i huden så er det beste å gå til legen
Gjest Pheel Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 Tusen takk for svar! Synes liksom ikke det stemmer helt med beskrivelsen da det ikke er rødt eller klør, og er i hele ansiktet men verst faktisk på nese og panne, og litt verre på hake (spesielt en side). Ble plutselig veldig tørr her om dagen og synes liksom det ble bedre etter det, så håper jeg blir helt bra nå. Ellers får jeg vel oppsøke noen. Synes bare det er så rart at det kan komme virkelig over natten.
Gjest Pheel Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Forsvant like raskt som det kom og er heldigvis helt kvitt det igjen for nå, bare litt mer tørr i huden enn normalt, men det skal jeg jo få bukt på.
Kuley Skrevet 26. juli 2017 #6 Skrevet 26. juli 2017 Jeg har det sånn nå Jeg prøvde en gammel bb cream, og har nettopp begynt med ny fuktighetskrem, Vichy. Er helt ru, og det klør. Andre dagen nå! Hatt det en gang før, legen sa det var psykisk fordi det gikk vekk før jeg fikk timen. Men nå er det virkelig fælt. Det synes kun som gåsehud om man ser på nært hold. Særlig over leppa. Ingen som vet hva dette er?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå